خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد تند سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به مخالفان سربازی

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: عده‌ای درباره خدمت سربازی طرح‌های یکجانبه بدون پشتوانه علمی و غیرقابل تحقق می‌دهند و انتظارات جامعه را بالا می‌برند و دشمن را شاد می‌کنند چرا که به امنیت کشور لطمه وارد می‌کنند. اینکه پشت دوربین تلویزیون رسما دروغ بگوییم درست نیست. ستاد کل نیروهای مسلح صاحب دارد و در راس آن رییس ستاد است. برخی افراد هم بحث مناظره را مطرح می کنند که دشمنان نظام از آن تعبیر دیگری دارند.

به گزارش فارس سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با موضوع خدمت سربازی، اظهار داشت: مدتی است درباره موضوع سربازی بحث‌هایی از سوی افراد مختلف حقیقی و حقوقی و سلبریتی‌ها در کشور مطرح می‌شود و افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس قریب به ۶ میلیون رزمنده داشتیم که حدود ۵۰ درصد این رزمندگان یعنی ۳ میلیون نفر از عزیزان سرباز بوده‌اند و حدود ۶۰ هزار نفر از این عزیزان به فیض شهادت و حدود ۱۴۰ هزار نفر از این عزیزان نیز جانباز شدند.

شکارچی گفت: در یگان‌های رزمی، پشتیبانی رزم، پشتیبانی خدمات رزم ما تعداد زیادی سرباز در حوزه‌های مختلف، پزشکی، فنی و … داشته‌ایم و آنهایی هم که تخصصی نداشتند، با آموزش‌های مختلف در یگان‌های رزمی مشغول به خدمت می‌شدند که با وجود مدت کم آموزش، خلاقیت‌های زیادی از خود نشان می‌دادند.

وی ادامه داد: یکی از ارکان موفقیت در دوران دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح، حضور سربازان عزیز بود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: من از جانب تمام فرماندهان و نیروهای مسلح از زحمات بی شائبه همه سربازان عزیز قدردانی و تشکر می‌کنم و گلایه‌ای را هم به درگاه خداوند می‌کنم که عده‌ای موج سپاری می‌کنند در خصوص خدمت سربازی و بدون پشتوانه علمی طرح های یکجانبه غیرقابل تحقق می‌دهند و انتظارات جامعه را بالا می‌برند و دشمن را شاد می‌کنند چرا که به امنیت کشور لطمه وارد می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز از ما می‌پرسند که با این سربازان چه می‌کنید؟ ما از ۱۰۰ درصد سرباز مورد نیازی که باید در شرایط غیرجنگی در نیروهای مسلح داشته باشیم، حدود ۶۰ درصد سرباز حاضر داریم و بار آن ۴۰ درصد را این ۶۰ درصد تحمل می‌کنند.

شکارچی گفت: ما بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر مرز داریم، برای مقابله با مواد مخدر، قاچاق انسان و ناامنی نیاز به حضور نیروهای رزمی در مرزهای‌مان داریم. تمام مرزهای ما در آنسوی مرز وضعیت خوبی ندارند و نا‌امنی در کشورهای همجوار زیاد است.

وی اظهار داشت: ما شرایطمان با برخی کشورها متفاوت است که برخی این کشور را مثال می‌زنند، این کشورها امنیت خودش را کنتراتی تامین می‌کند، یعنی به یک کشور پول می‌دهد تا امنیتش را تأمین کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: این حرف‌ها خطرآفرین و آسیب به امنیت است. ما اصلا واژه اجباری در قانون نداریم، ما خدمت موظفی داریم.

وی افزود: نیروهای مسلح ما تنها نیروهای مسلح در جهان است که مردم‌پایه است، نیروهای مسلح در سیل و زلزله و کرونا در میان میدان هستند، در مقابله با آمریکا و انگلیس حضور دارند و در بحث امنیت داخلی هم حضور دارند.

شکارچی گفت: اگر ما جداسازی کنیم و بگوییم بخشی اختیاری به خدمت سربازی بیایند و بخشی هم نیایند، بار مسئولیت را آنها که به خدمت آمده‌اند باید به دوش بکشند.

وی ادامه داد: ثانیا یک بودجه بسیار کلان نیاز دارد چراکه به بیش از ۲ برابر کارکنان پایور در حال حاضر نیروهای مسلح نیاز خواهیم داشت که این فقط برای شرایط غیرجنگی است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: همین الان هم حقوق مصوب سربازان در قانون هم پرداخت نمی‌شود، ما مجری پرداخت حقوق هستیم و تأمین آن بر عهده ما نیست، همین فردا مجلس و دولت محترم اعتبار را تأمین کنند، ما پرداخت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این وضعیت چطور ما می‌گوییم بیاییم سرباز حرفه‌ای داشته باشیم؟ محصول آن یک نابسامانی خواهد شد چراکه کسی که ظرف ۵ سال مشغول به خدمت باشد، شرایط سنی و استخدامی و کاری را از دست خواهد داد و پس از ۵ سال بیکار می‌شود که خود آسیب‌های بعدی را به دنبال دارد.

شکارچی ادامه داد: می‌گویند نیروهای مسلح همین الان سرباز زیاد دارند، و نیاز نیروهای مسلح ۴۰۰ هزار سرباز است؛ ما می‌گوییم بیش از ۲ برابر پرسنل پایور، سرباز نیاز داریم؛ ما همین الان هم ۴۰ درصد کمبود نیرو داریم که بار این ۴۰ درصد را جوانان کشور متحمل می‌شوند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: اجحاف است اگر سربازی بعد از انقلاب اسلامی را با قبل از آن مقایسه کنیم و نام آن را بگذاریم اجباری. حتی در دوره دفاع مقدس که اوج نیاز کشور بود هم کسی را به اجبار و زور به خدمت نبردند.

سردار شکارچی با بیان اینکه ما زمانی می‌توانیم ادعای اجرای سربازی حرفه ای را داشته باشیم که دور یک میز بنشینیم و صحبت کنیم، عنوان کرد: امروز فردی اعلام کرده است که ستاد کل در جلسات حضور پیدا نمی کند. تا الان هیچ کس از ستاد کل برای حل مشکلات سربازی دعوت نکرده است. حرف ما این است که دور یک میز بنشینیم و بحث های فنی و تخصصی کنیم و هر نتیجه ای گرفتیم آن را اجرا کنیم.

وی افزود: حساب یک نماینده مجلس از کل مجلس جداست؛ ما با مجلس هماهنگ هستیم اما اینکه پشت دوربین تلویزیون رسما دروغ بگوییم درست نیست. ستاد کل نیروهای مسلح صاحب دارد و در راس آن رییس ستاد است. برخی افراد هم بحث مناظره را مطرح می کنند که دشمنان نظام از آن تعبیر دیگری دارند.

سردار شکارچی با بیان اینکه امکان حذف خدمت سربازی وجود ندارد و نیروهای مسلح به شرط حذف شعار «حذف سربازی» آمادگی تغییر در نحوه اجرای سربازی را دارند، عنوان کرد: الان تعداد زیادی نیروی پیمانی در نیروهای مسلح وجود دارد که پس از انفصال از خدمت با چشم گریان به جامعه می روند. موضوع بعدی جوانی نیروهای مسلح است نمی شود همه افراد در نیروهای مسلح به شکل استمرار خدمت حضور داشته باشند و تاثیر منفی در امنیت کشور دارد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه ما خوشبختانه با ۳۰ دستگاه دولتی برای مهارت آموزی سربازان تفاهم نامه همکاری داریم، گفت: ستادکل مصمم هست که همه سربازان یک تخصص را فرابگیرند و مدرک رسمی را آن را دریافت کنند و به مراکز اشتغال آفرین معرفی شوند. این روند ادامه دارد و سربازان از این اقدام بسیار راضی هستند.

سردار شکارچی در پاسخ به سوالی پیرامون آنچه شکایت نماینده مجلس از سرباز راهور اعلام شده، اظهار داشت: من بسیار متاسفم برای کسی که می رود تبلیغ می کند و رای مردم را میگیرد و بعد سیلی به سرباز بزند. سیلی به سرباز زدن یعنی سیلی به امنیت اجتماعی زدن. چه آن بازپرسی که در بابل این کار را کرد و با وی برخورد نشد و چه این رفتار از دید ما سیلی به نظم اجتماعی کشور است؛ اگر سرباز تخلف کند راهکار قانونی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان ستادکل نیروهای مسلح از هر دو این افراد شاکی هستیم. وقتی یک سرباز صادقانه خدمت می کند و حق و حقوق او هم کامل پرداخت نمی شود و بعد اینطور با او هم برخورد شود. اینها نماینده واقعی مردم نیستند و باید با مردم صادقانه حرف بزنند. همه مردم باید قانون را رعایت کنند و فرقی بین نماینده و سرباز نیست. حتی اگر سرباز تخلف کرد باید از طریق قانونی پیگیری شود. کسی که خود قانونگذار است وقتی قانون را رعایت نمی کند چه بایدگفت.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اخه شما از جوانی ما چه میفهمید
    باشه سربازی باشه ولی به صورت انسانی
    با کسی که رفته کلی درس خونده و سوادش
    از شما بیشتر درست برخورد کنید
    ۴۵۰ تومنی که میدید هم‌پول دوتا مرغ هم نیست
    خجالت بکشید

    4
    1
  2. اشکال نداره سربازی رو اجباری بذارید بمونه وایسید تا ماهم بیایم سربازی بالاخره مجبورید یه تغییری تو قوانین اشغالتون بدید

    1
    1
  3. اشکال نداره سربازی رو اجباری بذارید بمونه وایسید تا ماهم بیایم سربازی بالاخره مجبورید یه تغییری تو قوانین اشغالتون بدید

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا