خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنایه‌های روحانی به گاندوسازان

رئیس‌جمهور روحانی در جلسه‌ی امروز هیئت دولت بدون نام بردن از سریال «گاندو» اظهارات کنایه‌آمیزی در واکنش به حاشیه‌سازی‌های این سریال مطرح کرد که به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری می‌خوانید:

«امروز آمریکا به صراحت می‌گوید سیاست تحریم شکست خورده، فشار حداکثری دیگر جواب نمی‌دهد و به صراحت می‌گویند راهی جز مذاکره نداریم. به صراحت هم می‌گویند اگر شما آماده‌اید، حاضریم مستقیم با شما بنشینیم و مذاکره کنیم، شما آماده نیستید حاضریم غیرمستقیم با 1+4 مذاکره کنیم. این به معنای پیروزی ملت ایران است، این پیروزی را دست کم نگیریم.

رسانه‌های ما و فضای مجازی ما، فضای حقیقی ما؛ می‌خواهند این واقعیت را بپوشانند، می‌خواهند این پیروزی را تحریف کنند. این یک پیروزی عظیم و بزرگ در تاریخ ملت ایران است، اصلا مربوط به دولت دوازدهم هم نیست، مربوط به ملت بزرگ ایران است. این ملت نه یک روز، نه دو روز، نه سه روز، سه سال و نیم در برابر همه فشارها ایستاده و مقاومت کرده است که در صحبت امروزم به بخشی از نکات اشاره می‌کنم که اینها تا چه حد جنایتکارانه در برابر ملت ایران ایستادند، اما شکست خوردند.

برای اولین بار در تاریخ آمریکا، آمریکا در سه سال گذشته در دوره دولت ترامپ منزوی ‌ترین دولت در سازمان ملل، در شورای امنیت، در مجمع عمومی، در دادگاه لاهه و در افکار عمومی بود. شما در تاریخ آمریکا پیدا کنید که آمریکا با کشوری درافتاده و در برابر آن کشور در جهان سیاست و افکار عمومی تنها مانده است. اگر تنها نمی‌ماند که در شورای امنیت می‌توانست “اسنپ بک” را تصویب کند و خواسته خودش را پیش ببرد. اگر تنها نمی‌ماند درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران می‌توانست موفقیتی بدست بیاورد. نتوانست، منزوی شد و تنها ماند. حتی یاران سنتی او هم او را همراهی نکردند. اتحادیه اروپا متحدین سنتی آمریکا هستند، آنها هم حمایت نکردند و قبول نکردند و زیر بار نرفتند و رای مخالف دادند و آمریکا فقط یک جزیره‌ای را پیدا کرد و آن جزیره را همراه خود کرد. یک کشور درست و درمان از آمریکا حمایت نکرد و این پیروزی بزرگی است، چرا این پیروزی را نمی‌گوییم.

این پیروزی سیاسی ملت بزرگ ایران و دولت دوازدهم با رهبری مقام معظم رهبری بود که با حمایت و هدایت ایشان توانستیم آمریکا را شکست دهیم. چرا برای این شکست از پول ملت فیلم درست نمی‌کنید؟ اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید و نمایش بدهید، از واقعیت‌ها فیلم درست کنید. حقیقت‌ها را به مردم بگویید، پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعی بگوییم، نباید واقعیت‌ها را تحریف کنیم. چرا دشمن ما شکست خورد؟

از شما می‌پرسم، مثال می‌زنم؛ نشاطی که امروز سواحل مُکران و جنوب ایران دارد، از جاسک گرفته تا چابهار، تا راه‌آهنی که از چابهار به سمت راه آهن سراسری در حال اجراست، تا آبی که در منطقه شرق از دریای جنوب به فلات مرکزی آوردیم، تا گازی که وارد شرق کشور و سیستان و بلوچستان شد، تا جاده بزرگراهی که در سراسر سواحل مکران امروز می‌بینید، اینها چه وقت در تاریخ ایران بوده و این نشاط و زنده بودن و حیات و قدرت و توسعه سواحل مکران چه زمانی بوده است؟ بگویید تاریخ ایران در چند هزار سال، 7 هزار سال تاریخ اخیر ایران بروید و ورق بزنید، چه کسی توانسته چنین کاری را بکند؟ ما در اوج تحریم این کار را کردیم، در فشار و سختی اینها را اجرا کردیم، در حال تحریم راه آهن را می‌کشیم، راه آهن از چابهار به سمت زاهدان را اجرا کردیم، انتقال آب از خلیج فارس به سمت زاهدان و زابل را طراحی می‌کنیم، آب را از دریای جنوب تا کرمان و سیرجان و یزد و اردکان بردیم، بعد ادامه پیدا می‌کند به اصفهان و خراسان جنوبی و مشهد، این کار عظیم کجا انجام گرفت، چرا نمی‌گوییم؟ چرا برای سواحل مکران فیلم نمی‌سازیم؟ چرا نمی‌گوییم در زمان فشار آمریکا، آمریکا را شکستیم، چرا آمریکا متواضع شده و سر فرود آورده، چرا اینطور با ما حرف می‌زند، الان چطور با ما حرف می‌زند؟ می‌گوید می‌خواهید دو نفری، می‌خواهید سه نفری، شش نفری حرف بزنیم، ما آماده‌ایم، می‌خواهیم حرف بزنیم و حل کنیم. این لحن آمریکا در برابر ملت ایران و قدرت ملت ایران را چه کسی توانست به وجود بیاورد؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا