خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای جهانگیری! این شما و این رفتار تامین اجتماعی با بازنشستگان کارگری

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «آقای جهانگیری! این شما و این شیوه رفتار تامین اجتماعی با بازنشستگان کارگری!» نوشت:

کار خوب را هم “خوب” انجام نمی‌دهید بلکه با بدترین شیوه اجرا و غیرحرفه‌ای‌ترین شیوه اطلاع‌رسانی، از یک کار خوب به نتیجه‌ای بد می‌رسید.

این را در جلسه دیدار نخبگان خراسان رضوی به دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفتم و نمونه این رفتار را در رفتار تامین اجتماعی، آدرس دادم. گفتم که موضوع خوب و اعتباربخش و محبوبیت‌آور افزایش مستمری بازنشستگان کارگری را به گونه‌ای اجرا می‌کند که محبوبیت‌سوز و اعتبار بر باد ده شده است. نمی‌خواهم با شمار کردن وعده‌های مقامات دولتی و مدیران تامین اجتماعی، ملال‌افزا شوم و سخن در تکرار وعده‌هایی به درازا بکشد که “کذب” آن عیان شده است. این که می‌گویم کذب، به معنای “دروغگو” دانستن اشخاص نیست بلکه در حوزه مدیریتی وقتی وعده‌ای محقق نشد، باید آن را ذیل عنوان “دروغ های مدیریتی” تعریف کرد. چیزی که می‌تواند از هر فردی در عرصه مسئولیتش سر بزند. اصلا صدق و کذب در این عرصه به گفتار فردی نیست. به عمل اجتماعی است و حضرات در این جریان، بارها و بارها سخنانشان نقض و وعده‌هایشان خلاف از کار درآمد.

آخرین نمونه اش همین وعده سالاری، مدیر عامل تامین اجتماعی که وعده داد تا 16 فروردین، متناسب سازی(همسان‌سازی) و افزایش سنواتی اعمال و احکام 1400 مستمری‌بگیران صادر خواهد شد. اما نشد. اما دیگر دست‌اندرکاران کانون‌های بازنشستگی، چند گونه و چندگانه سخن می‌گویند و آخر هفته را برای این امر، آدرس می‌دهند. تازه در میزان و رقم افزایش هم چیزی مشخص نیست. هرکس وعده‌ای می‌دهد و دیگری به اعتراض خواهان رقم بالاتر می‌شود. اصلا وقتی درصد و رقم مشخص نیست چطور می‌خواهند احکام را صادر کنند؟!

آن روز به جناب معاون اول گفتم که دولت پیش از شما از همین موضوع افزایش حقوق بازنشستگان برای خود برگ برنده و اعتباری کسب کرد که هنوز هم دارد نانش را به سفره می برد اما شما چنان از این فرصت، یک تهدید ساختید که نه تنها اعتبار خود را به باد دادید که اعتماد به نظام را هم به چالش کشیدید. کاش حضرات در همین ایام باقی‌مانده از مسئولیت‌شان کاری بکنند که آبِ رفته، به جوی برگردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا