خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت مصطفی الکاظمی دربارهٔ مذاکرات راهبردی آمریکا و عراق

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق پس از دور جدید گفت‌وگوی راهبردی میان واشنگتن و بغداد، آن را بازگشت روال طبیعی به عراق دانست.

به گزارش فارس، الکاظمی پس از برگزاری دور سوم گفت‌وگوی راهبردی بغداد-آمریکا در روز چهارشنبه (دیروز – ۷ آوریل)، امروز (پنج‌شنبه) طی پستی در توئیتر نوشت که نتایج این دور از گفت‌وگوی میان آمریکا و عراق دروازه بازگشت عراق به وضعیت طبیعی است.

وی نوشت: «نتایج سومین دور از گفت‌وگوی راهبردی، دروازه‌ای برای بازگرداندن روال طبیعی به عراق و آنچه عراق شایسته آن است، می‌باشد و این دستاورد خوبیست که باید به ملت صلح دوست خود برای آن تبریک بگوییم.»

الکاظمی افزود: گفت‌وگو راه درست برای حل بحران‌هاست و ملت ما شایسته آن است که در صلح، امنیت و شکوفایی و نه جنگ و درگیری، سلاح بی ضابطه و ماجراجویی‌ها زندگی کند.

دور سوم گفت‌و‌گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد، شامگاه روز چهارشنبه، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

به اعلام وزارت خارجه عراق، حضور نیروهای آمریکایی در این کشور به دادن مشاوره‌ و آموزش محدود خواهد شد و نیروهای خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد.نیروهای خارجی باقی‌مانده در پایگاه‌هایی کاملا عراقی حضور خواهند داشت. زیرا بغداد و واشنگتن بر سر عدم حضور نیروهای رزمی (خارجی) در عراق توافق کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا