خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اوباما به دنبال مجوز عملیات زمینی آمریکا علیه داعش

اوباما خواستار مجوز کنگره برای عملیات زمینی محدود ارتش آمریکا علیه داعش شد.
به گزارش عصرایران به نقل از منابع خبری، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که به دنبال دریافت مجوز کنگره است تا در صورت نیاز و ضرورت، از نیروی نظامی زمینی ارتش آمریکا علیه داعش استفاده کند.
او این مطالب را در سخنان رادیو تلویزیونی درباره پیش نویس قانون ارائه شده به کنگره آمریکا درباره اختیارات استفاده از نیروی نظامی این کشور علیه داعش مطرح کرد.
اوباما تاکید کرد: استفاده از نیروی زمینی آمریکایی در استراتژی آمریکا در مبارزه با داعش وجود ندارد.
وی افزود: این مجوز  شامل استقرار نیروهای زمینی آمریکا در عراق و سوریه نمی شود. این مجوزی برای جنگ زمینی دیگری در عراق و افغانستان نیست.
رئیس ایالات متحده آمریکا ادامه داد: امروز 2600 نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند که به میزان زیادی در پایگاه های خود فعالیت می کنند. به عنوان بخشی از فعالیت در هر محیط خطرناک آنها با خطراتی روبه رو می شوند اما آنها در ماموریت رزمی نیستند.
اوباما توضیح داد: آمریکا نباید دوباره به جنگ زمینی طولانی مدت در خاورمیانه کشیده شود زیرا این موضوع به سود منافع امنیت ملی آمریکا و جنگ ما برای شکست داعش نیست.
رئیس جمهور آمریکا همچنین سیاست کشورش علیه داعش را اینگونه تشریح کرد: حمله هوایی علیه داعش در عراق و سوریه و حمایت و آموزش نیروهای محلی از جمله مخالفان معتدل دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه.
وی تاکید کرد که تنها در صورت نیاز در شرایط غیرقابل پیش بینی از نیروی نظامی آمریکا در عملیات محدود زمینی علیه داعش استفاده خواهد کرد.
اوباما برای چنین حالت هایی یک مثال مطرح کرد و گفت: به عنوان مثال اگر رهبران داعش را در منطقه ای بیابیم و از طریق ارتش های هم پیمان نتوانیم به آنها حمله کنیم در این صورت من می توانم دستور حمله را صادر کنم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا