خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بایدن: خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مایه شرمساری در سطح بین‌المللی است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ضمن رونمایی از ۶ دستور اجرایی برای کاهش خشونت‌های مسلحانه گفت: خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مانند بیماری مسری و مایه شرمساری در سطح بین‌المللی است

به گزارش فارس، رئیس جمهور آمریکا و معاونش روز پنجشنبه علیه خشونت‌های مسلحانه و قوانین حمل سلاح به سخنرانی پرداختند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» بایدن با رونمایی از ۶ دستور اجرایی برای مقابله با خشونت‌های مسلحانه، از کنگره خواست در این راستا قوانینی را به تصویب برساند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «این طرز فکری عجیب است که گفته شود چیزهایی که توصیه می‌کنیم خلاف قانون اساسی هستند. خشونت‌های مسلحانه در این کشور مانند بیماری مسری و مایه شرمساری در سطح بین‌المللی است».

بایدن افزود:‌ «[در آمریکا] روزانه به‌طور میانگین ۳۱۶ نفر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند که ۱۰۶ مورد از آن‌ها به مرگ ختم می‌شود. پرچم کشورمان هنوز به‌خاطر کشته شدن هشت آمریکایی آسیایی‌تبار در جورجیا نیمه‌افراشته بود که ده نفر دیگر در کلرادو کشته شدند».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «شاید این را نشنیده باشید اما بین این دو حادثه و به فاصله یک هفته بیش از ۸۱۷ تیراندازی دیگر رخ داد. این تیراندازی‌ها جان حدود دویست و پنجاه نفر را گرفته و بیش از پانصد مجروح برجای گذاشتند».

بایدن ممنوعیت مالکیت و حمل سلاح‌های جنگی را خواستار شد و گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که شخصی در خانه‌اش سلاح جنگی نگه‌داری کند که صد گلوله شلیک می‌کند. هیچکس به چنین چیزی نیاز ندارد.»

«کامالا هریس» معاون بایدن نیز گفت: «در تمام طول سابقه کاری‌ام با خشونت‌های مسلحانه مبارزه کردم. نمی‌توانیم منتظر وقوع حوادث غم‌انگیز بمانیم. بیش از آنچه بتوانیم تحمل کنیم چنین حوادث غم‌انگیزی را دیده‌ایم. مردم خواهان اقدام عملی هستند».

در جدیدترین تیراندازی مرگبار در آمریکا، روز چهارشنبه در ایالت «کارولینای جنوبی» پنج نفر از جمله دو کودک جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا