خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا تتلو مقصر نیست؟!

محمدحسین واحدی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «چرا تتلو مقصر نیست؟!» نوشت:

طی روزهای اخیر بعد از دستگیری  امیرحسین مقصودلو ملقب به امیرتتلو که پیروان او تتلیتی نامیده می شوند جنجال های زیادی به راه افتاد. بخشی از مردم خواستار اعدام وی هستند که اغلب این افراد قشر سنتی و سن بالای جامعه محسوب می شوند. اما با این حال در طرف دیگر ترازوی جامعه نسل جوان یا همان نسل زد قرار دارند که تتلو الگوی آنها به حساب می آید.

نسل زدی که تاکنون توانسته خواسته های خود را با اعتراضات و مخالفت  با مسئولان در سال ۱۴۰۱ به نمایش بگذارند. این نسل مانند قشر سنتی نیستند و تفاوت های زیادی با گذشتگان خود دارند و کلا به دنبال جهانی شدن و مثل روشنفکران به دنبال تقلید از غربی و شرقی هستند زیرا آنها ارتباط خوبی توانسته اند بر خلاف گذشتگان خود با رسانه ها برقرار سازند.

موسیقی که این نسل نیز گوش می دهند سبک های خاص و جهانی است. به طوری که اغلب آنها طرفدار سبک های  رپ، آر اند پی، بی تی اس ، و… می باشند. سبک های موسیقی که اغلب در ایران ممنوع و زیرزمینی می باشند. این قشر اصلا محافظه کار نیستند برخلاف نسل های پیشین خود و در خلال زندگی خود از هیچ فعالیت و کاری ابایی ندارند.

تتلو نیز اسطوره  نسل z محسوب می شود و این جوانان در تمام طول زندگی خود همواره دوست دارند با این اسطوره رپ فارسی ارتباط برقرار کنند و مانند او شوند. تتلو در موسیقی ایران بسیار قدرتمند است به طوری می تواند به حرف و گفته های خود نسل زد را به خود هماهنگ سازد و آنها را هدف مند کند در جهتی که خود می خواهد کاری که حتی مسئولان و نهادهای فرهنگ سازی ایران هم تاکنون نتوانسته اند انجام دهند.

البته امیرحسین مقصودلو توانسته رکود های جهانی را هم بدست بیاورد از جمله تعداد بیشترین کامنت، پر تعداد ترین بازدید یوتوب ، همکاری، و…

تتلو در ابتدا داخل ایران فعالیت می کرد و آهنگ های خوبی در مورد قدرت نظامی ایران نیز می خواند ولی به دلیل عدم حمایت قابل قبول از سوی مسئولان راه معکوسی را در پیش گرفت و به ترکیه مهاجرت کرد و در آنجا به کل تغییر کرد رویکردش در حوزه موسیقی ولی باز درخشان و با استعداد عمل کرد  به طوری که رکود های مختلفی را شکست.

بعد از مهاجرت، تتلو فحش ها و حرف های رکیکی را علنا در آهنگ های خود می داد که اعتراضات زیادی را هم برانگیخت و تاکنون  مخالفان تتلو این فحش ها را دلیل بر انحرافات او می دانند. ولی این درست نیست زیرا در سبک موسیقی رپ اعتراضی آر اند پی، اینها نه تنها فحش نیست بلکه نوعی ابراز عقیده می ماند حتی در آهنگ های دیگر خواننده های سبک رپ این فحش ها و حرف های زننده بسیار مشهود است پس اتهامی علیه تتلو نمی توانیم ارائه بدهیم که معقول باشد.

دلیل دومی که با آن، این شخص را منحرف می دانند بودن با زنان مختلفی است که اغلب یا خودشان با تتلو همراه می شوند  و بیشتر به دلیل  شخصیت و پرتعداد بودن طرفداران اوست و زندگی شخصی خود محسوب می شود. اگر تتلو در ایران اعدام یا به حبس ابد محکوم شود خشم نسل زد بر انگیخته خواهد شد و اگر اعتراضاتی هم نشود فرهنگ و موسیقی ایران دیگر قدرت سابق خود را نخواهد داشت تا با موسیقی های جهانی کی پاپ و راک رقابت کند. و جوانان و نوجوانان ایران به سمت موسیقی های غربی و شرقی بیشتر سوق پیدا می کنند و در نهایت در آن فرهنگ ها حل می شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آفرین به این سطح ازمواد وآگاهی نویسنده دقیقا همین جوری که شمانوشتید دلیلی نداره کسی به این بزرگی رو اعدام یازندانی وحتی بازخواست کنند من اوایل از طرز خواندن ایشون نفرت داشتم اما بادقت که آهنگ های ایشان توجه کردم حرف دل جامعه ما روبیان میکرد لطفا بگذارید مردم اونجور که دوست دارن زندگی کنن به امید زندگی بهتر

    98
    24
  2. کاش بنده هم با دانش و هوش متوسط یک ستون در انصاف نیوز برای انتشار نوشته هایم داشتم. اگر نخبه نیستم، حداقل یک آدم که معمولی هستم!!!!!. نگارنده این سطر ها را چه می شود!!!؟؟؟؟ استاد شما خودت نسل زد یا ضد یا z هستید!!؟؟ دستاورد های جنبش ۴۰۱ چه بود؟! نسلی که هیچ دستاوردی نداشته و جز این نیست که روی شانه پدر و مادر سنتی و میان سال اش نشسته(به قول احسان محمدی) وگرنه که این قدر قد بلند به نظر نمی رسید. هر چه خواسته داشته و فکر می کند همه چیز با یک دستور می خواهم ، مهیا و آماده می شود. در حالی که طلایه داران جنبش های پیش از این با خون و عرق و هزاران تاوان ، این قدر ادا و ادعا ندارند. فریب دادن، نوجوانان ، زندگی شخصی نیست. و مجازات دارد. درک موسیقی سنتی هم به هوش و شعور و معنویت نیاز دارد . هنوز پس از گذشت هشت صد سال از شعر حافظ نکته های تازه بر می آید.فحش و رکیک گویی سبک نیست، بزرگتر که شدید خودتان می فهمید. هنر و ادبیات کهن و کلاسیک ایران ، در بالاترین سطح ممکن است و خودش هم به خودش نمی رسد چه رسد به موسیقی کنونی شرق آسیا ، که اگر اهل موسیقی باشی،می توانی، جعل و تقلید را در گوشه هایش حس کنی. این قدر سطحی نباشید.

    37
    37
  3. رواج فرهنگ ابتذال و بی اخلاقی کمترین جرم اقای تتلوست. اگر فرزند پسر تو سن نوجوان تا جوانی داشته باشید این مطلب را با تمام وجود احساس می کنید. تعداد طرفداران موید درست و منطقی بودن یک مطلب نیست کما اینکه تعداد بیشماری طرفدار مشروب و مواد مخدر و همجنس بازی هستند، ایا این مجوز شرعی یا قانونی بودن آن می شود. اینکه ما در بخش فرهنگی مان مشکلات متعددی داریم نباید موجب سقوط از طرف دیگر بام شود و بالاخره از بغض علی به معاویه پناه ببریم.

    13
    8
  4. سلام‌تتلو‌یک‌نفر‌نیست‌بلکه‌به‌نوعی
    درجامعه‌ما‌‌سربه‌میلیونها‌میزند
    گاهی‌خودشان‌هم‌نمیدانند‌این‌یکی
    صداش‌گرفته‌شانسی‌آورده‌کمی
    زرنگ‌بوده‌توانسته‌خودش‌رامطرح
    کند‌انواع‌دیگری‌هم‌ازتتلو‌داریم
    که‌به‌نوعی‌دیگر‌بالا‌وپایین‌میپرند
    من‌گاها‌برخوردی‌داشتم‌‌‌شاید‌اگر
    مانند.دکتر‌علی‌شریعتی‌مرحوم
    بیاد‌برای‌اینها‌صحبت‌کند
    اکثرا‌‌مجذوب‌میشوند‌وبه‌
    حرکت‌درمیآیند‌ولی‌خدا‌وکیلی
    نیست

    27
    8
  5. مشکل من اینه که توی این قضیه کل ایران مقصر بودن ولی یک نفر مجازات میشه. ۸۰ ملیون نفر اشتباه کردند و گناه و مجازات گردن تتلو میفته ! عدالت کجاست ؟ قاضی که تتلو رو مجازات کنه خودش گناهکار و مجسمه چون ناحقی کرده ! وقتی همه مقصرند مجازات نباید برای یه نفر باشه ! اصلن مجازاتی نباید باشه ! چرا وقتی میبنیم یکی اشتباه میره به جای اینکه کمکش کنیم درست بشه به فکر مجازاتیم ؟ چرا وقتی یکی در حقمونبدی میکنه با جای بخشش به انجام فکر می‌کنیم؟

    30
    10
  6. ایشالا امیر تتلو✍ازاد بشه
    به امید خدا طبیعت ارزوی انرژی مثبت انرژی برای تتلو تو زندان دارم و امیدوارم ازاد بشه
    و ارزویی قلب بخشنده عقل درست برا مردمان بی عشق

    37
    6
    1. ساده لوحی امثال شما اینقدره که فکر میکنید تتلو زندانه یا قراره محکوم بشه…..این یک تئاتر برای مشغولیت و هیجان توئه

      2
      5
  7. سلام کسی اهنگ که اسمشو تتلو شیطان گذاشته رو گوش دادین؟نگاه به اسمش نکنید گوش بدید خیلی پر معنی هست،کار نداشته باشید تتلو خوبه یا بد ،ادم باید از هر حرفی درسی بگیره مهم نیست کی اون حرفو‌میزنه مهم اینه خودمون چطوراستفاده کنیم

    25
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا