خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه‌های مهم برای مراقبت از پوست در زمان آلودگی وحشتناک هوا

رپورتاژآگهی

یکی از بزرگترین مشکلات زندگی در شهر های بزرگ، ترافیک است که منجر به آلودگی هوا می شود. مخصوصا وقتی هوا رو به سردی میرود، مشکلات آلودگی هوا به اوج خود می رسد که تاثیر زیان بار بسیار بر بدن انسان دارد. آلودگی یکی از تاثیرگذارترین موارد بر سلامت پوست می باشد و می تواند روند پیری را در پوست افزایش دهد. البته این یکی از عوارض آلودگی هوا است و می تواند خطرات زیادی بر سلامتی شما داشته باشد.

کارشناسان ما در تالگو پاریس با ارائه این توضیحات در واقع یک دوره های مراقبت از پوست فنی حرفه ای در زمان آلودگی هوا برای شما عزیزان فراهم کرده اند تا با مطالعه این گزارش به راحتی بتوانید از پوست خود در زمان آلودگی هوا، مراقبت های لازم را به عمل بیاورید. دوره های آموزش مراقبت از پوست به روش تالگو فرانسه در نمایندگی رسمی تالگو پاریس، به صورت ویژه تحت عنوان دوره های آموزشی Skin Care برگزار می گردد. این دوره ها می تواند در مراقبت از پوست به طور تخصصی به شما کمک کند. در ادامه به توصیه های مهم و ضروری برای مراقبت از پوست در زمان آلودگی هوا می پردازیم.

تاثیرات آلودگی هوا بر سلامت پوست

تاثیرات آلودگی هوا بر پوست انسان

لایه بیرونی و ظاهری بدن، پوست می باشد و اولین قسمت بدن انسان است که در معرض آلودگی هوا قرار دارد و مواد سمی و ذرات آلاینده موجود در هوا را بسیار سریع جذب می کند. متخصصان پوست می گویند که آلودگی هوا منجر به بیماری های پوستی زیادی می شود و در نتیجه مراقبت از پوست در برابر آلودگی یک امر مهم و حیاتی است که باید به آن توجه کرد.

آلاینده ها و مواد سمی موجود در هوای آلود می تواند باعث بروز بیماری های پوستی شوند. مواد آلوده بر روی پوست جمع و به منافذ پوست نفوذ می کند و باعث بسته شدن منافذ می شود و در نتیجه اکسیژن مورد نیاز به پوست نمی رسد و درخشش پوست از بین می رود و روند پیری را در پوست تسریع می کند. آلودگی به صورت روزانه به پوست آسیب می زند و پوست به مرور قدرت محافظتی خود را از دست می دهد و بسیار آسیب پذیر و حساس می شود. برخی از مهم ترین تاثیرات آلودگی هوا بر پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باز شدن منافذ پوست
  • ایجاد جوش های سر سیاه
  • پیروی زودرس
  • کم آبی و خشکی پوست
  • سرطان پوست
  • ایجاد آکنه و بروز حساسیت های پوستی
  • تیره شدن پوست
  • ایجاد لک در پوست
  • و…

روش های مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا

داشتن پوست زیبا و سلامت یکی از خواسته های بسیاری از افراد می باشد و البته برای داشتن آن باید مراقبت های لازم را از پوست خود انجام دهیم. پوست بزرگ ترین عضو بدن و یکی از تاثیرگذارترین موارد بر زیبایی انسان است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. روش های زیادی برای مراقبت از پوست در زمان آلودگی وجود دارد. شما هم می توانید پاکسازی پوست در منزل و از روش های خانگی استفاده کنید یا از کلینیک های تخصصی کمک بگیرید. همان طور که می دانیم پاکسازی، مجموعه ‌ای از شیوه‌ های مراقبتی است که روی پوست صورت انجام می‌ گردد و شامل انواع روش ‌های درمانی و زیبایی است.

هدف، بهبود ظاهر پوست و کمک به آرامش و نرمی و لطافت آن است. همچنین یکی از مهم ترین نکات در مراحل پاکسازی پوست خشک و آموزش پاکسازی پوست چرب باید با دقت و توجه بیشتری نسبت به پاکسازی پوست نرمال صورت گیرد زیرا از حساسیت بیشتری برخوردارند، پس توجه داشته باشید زمانی که قصد پاکسازی پوست صورت در منزل را داشتید حتما آگاهی لازم را در رابطه با موادی که استفاده می کنید داشته باشید. شما با مراقبت های روزانه به راحتی می توانید به راحتی از پوست خود در برابر آلودگی مراقبت نمایید. بهترین روش های مراقبت از پوست به صورت روزانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از مواد بهداشتی استاندارد برای مراقبت از پوست

شما می توانید برای مراقبت از پوست خود ار محصولات مراقبتی مثل کرم های ضد آفتاب، سرم آبرسان، فوم و ژل های شست و شو صورت، کرم های مرطوب کننده و رطوبت رسان روزانه و.. استفاده کنید که با ایجاد یک لایه محافظتی از پوست شما مراقبت می کنند.

نوشیدن آب به طور منظم  و کافی

آب حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان مورد نیاز برای کمک به شادابی و سلامت پوست است. نوشیدن منظم و کافی آب در طول روز می تواند از پوست شما مراقبت کند.

استفاده از روغن های گیاهی طبیعی

استفاده از روغن های طبیعی مثل روغن جوانه گندم، روغن سیاه دانه، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن فندق، روغن خراطین و… می تواند به شما کمک ویژه ای کند. قبل از حمام چند دقیقه با توجه به نوع پوست خود، با استفاده از این روغن ها پوست خود را ماساژ دهید. این روغن ها آلودگی را از تمام منافذ پوست پاک و به سلامت آن کمک می کند.

روش های مراقبت از پوست در هوای آلوده

استفاده از مرطوب کننده و رطوبت رسان

همان طور که گفتیم آلودگی باعث خشک شدن و تیره شدن پوست می شود. استفاده از مرطوب کننده ها و رطوبت رسان ها می تواند تاثیرات منفی آلودگی هوا را از پوست شما از بین ببرد. مخصوصا استفاده از رطوبت رسان هایی که حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان می باشند. می توانید از آن ها هفته ای 2 بار استفاده کنید.

استفاده از ماسک های طبیعی و خانگی

ماسک ها یک راه خوب برای تمیز کردن و سم زدایی پوست هستند که توسط پزشکان نیز تایید شده است و برای درمان برخی از بیماری ها از آن استفاده می شود. این ماسک ها از پوست شما در برابر آلودگی محافظت می کند و پوست شما را زیبا و درخشان می نماید. بهترین ماسک های طبیعی می توان به ماسک :

  • ماسک آبلیمو و عسل
  • ماسک شیر و گلاب
  • ماسک آب خیار، یخ و چای سبز
  • و…

استفاده از اسکراب به صورت روزانه

یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا، استفاده از اسکراب است که مثل یک دژ محکم از پوست شما در برابر گرد و غبار و آلودگی محافظت می کند. یکی از بهترین اسکراب های خانگی، اسکراب شکر و روغن زیتون است که از ورود مواد آلوده به منافذ پوست جلوگیری می کند.

تاثیرات سبک زندگی در محافظت از پوست

سبک زندگی ما تاثیر زیادی و مستقیمی بر مراقبت از پوست دارد و می تواند تاثیرات آلودگی را بهبود ببخشد و یا باعث تشدید آن شود. از مهم ترین مواردی که تاثیرات آلودگی را بر پوست شما تشدید می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف دخانیات
  • خواب زیاد یا ناکافی
  • رژیم غذایی نادرست
  • ورزش نکردن
  • و..

مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا با تالگو پاریس

مراقبت از پوست در برابر هوای آلوده یک امر مهم و ضروری است که عدم توجه به آن می تواند عوارض زیادی برای شما به دنبال داشته باشد که مهمترین آن پیری زودرس و ایجاد چین و چروک می باشد. همچنین می تواند باعث بروز بیماری های پوستی و پرداخت هزینه های گزاف را برای شما در پی داشته باشد. کلینیک پوست و زیبایی تالگو، با ارائه بهترین محصولات مراقبتی و راهکار های درمانی می تواند به سلامت و زیبایی پوست شما کمک کند. شما می توانید زیبایی پوست را با درمان های حرفه ای و بی نظیر دریایی تالگو پاریس تجربه کنید. فراموش نکنید که پوست شما مهمترین سرمایه زیبایی شما است که باید از آن به طور ویژه مراقبت کنید.

مراقبت از پوست در هوای آلوده به روش تالگو

تالگو پاریس برگزار كننده تخصصی ترین آموزش مراقبت های زیبایی پوست (skin care) به روش تالگو فرانسه با ارائه دیپلم بین المللی است که شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت تالگو (www.thalgoparis.com) علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی این موسسه، از کرم ها، مرطوب کننده ها و آبرسان های مناسب برای مراقبت از پوست بانوان و آقایان بهرمند شوید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا