خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سعید جلیلی: یک نوع سردی را در فضای انتخابات مشاهده می‌کنیم

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: در حالیکه نزدیک به 70 روز به انتخابات باقی مانده، این حضور فعال و موثر را شاهد نیستیم و یک نوع سردی را در فضای انتخابات مشاهده می‌کنیم که این حتما به نفع انقلاب نیست.

به گزارش ایسنا، جلیلی در دیدار با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تمام کسانی که در عرصه مباحث انقلاب اسلامی ادعایی دارند و در این مسیر برای کمک به انقلاب حرکت هایی را انجام می دهند، بدون شک در مقطع انتخابات نیز باید یک حضور فعال و موثر داشته باشند. به نظر من این تحلیل که حضور فعال و موثر تنها مربوط به کسانی است که نامزد انتخابات هستند، با نگاه انقلابی تعارض دارد. همه ما در مقطعی مانند انتخابات باید سعی کنیم حضور موثر داشته باشیم.

وی ادامه داد: حالا عزیزان مجلس و به ویژه دوستان انقلابی که امکان بیشتری در ارتباط با آحاد مردم دارند، به نظر من باید سعی کنند تا در این عرصه حرکت فعالی شروع بشود. در حالیکه نزدیک به 70 روز به انتخابات باقی مانده، این حضور فعال و موثر را شاهد نیستیم و یک نوع سردی را در فضای انتخابات مشاهده می‌کنیم که این حتما به نفع انقلاب نیست. به همین خاطر همه ما وظیفه داریم این کار را با هم فکری و هم اندیشی کمک کنیم که به شکل موفق و موثری جلو برود. شاید چنین جلسه ای و چنین جمع هایی چه در اینجا و چه در جاهای دیگر مهمترین ماموریت و وظیفه اش این باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: همه ما می دانیم که مشارکت بیشتر و حداکثری مردم در انتخابات چه تاثیر به سزایی در مسیر پیشرفت کشور دارد. اینکه اگر یک رقابت قوی در انتخابات شکل بگیرد و در عرصه این رقابت انتخاباتی، نیروهای انقلابی باید بتوانند حرف های خودشان را تحت عنوان یک پاسخ معتبر به موضوعات کشور بیان کنند، چقدر اهمیت دارد.
مردم امروز با برخی از مسائل و مشکلات مواجه هستند و از طرف دیگر انتظاراتی دارند تا در چهار سال آینده نه تنها باید به این مشکلات پاسخ داده بشود بلکه به تعبیر حضرت آقا در گام دوم، جهش نیز رخ بدهد و یک استفاده حداکثری از فرصت ها برای کشور بشود. اینگونه نشود که حالا رئیس جمهوری در این مقطع انتخاب شود و صرفا سعی کند با یک نگاه حداقلی کشور را اداره کند؛ نه، کشور باید بتواند یک موفقیت در تراز انقلاب و مردم داشته باشد و در چهار سال آینده پیشرفت خوبی را تجربه نماید.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه عرصه انتخابات بهترین فرصت است تا عرصه‌ای پرشور همراه با بحث های جدی و منطقی و علمی و درست داشته باشیم، افزود: امروز خوشبختانه جریان انقلابی یک امتیازاتی و یک تمایزاتی دارد که این تمایزات و امتیازات کاملا قابل دفاع و عرضه است؛ در عرصه های مختلف، چه کارنامه ای که جریان های دیگر داشتند و چه امتیازات و تمایزاتی که جریان انقلاب امروز میتواند داشته باشد، هر دوی اینها زمینه را فراهم میکند برای اینکه یک حضور پر شور، موثر، فعال و انقلابی در این عرصه ظهور پیدا کند.

جلیلی همچنین با اشاره به اینکه عرصه انتخابات، عرصه انتخاب مردم است، ادامه داد: مباحث هر جریان فکری وقتی می‌تواند در انتخابات نتیجه لازم را داشته باشد که در اذهان مردم به یک باور تبدیل بشود. یعنی اولا این حرف‌ها به گوش مردم برسد و ثانیا باور کنند که این مباحث می‌تواند یک پاسخ معتبر برای مشکلاتی نظیر بیکاری،گرانی، مسکن و… باشد. مردم سوالاتی در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، عرصه سیاست خارجی و … دارند که بالاخره کدام راه را باید طی کرد؟ امروز میتوان با توجه به تجربه گذشته و آنچه که تا امروز طی شده، پاسخ های دقیق و معتبری را ارائه نمود. بر این مبنا، کار در عرصه انتخابات، یک کار جبهه‌ای است و کار یک فرد نیست.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات سال 96 برادری به میدان آمد، اینکه فقط بگوییم ایشان را اصلح میدانیم و او را تایید میکنیم قطعا کافی نیست. در این عرصه وحدت هم شکل گرفت، اما چرا پیروزی لازم حاصل نشد؟ چرا 16 میلیون اصلا در انتخابات شرکت نکردند. بنابراین یک کار اصلی، پاسخ به چنین سوالات مهمی‌ است.
در کنار وحدت سیاسی، وحدت گفتمانی یکی از مهمترین لوازم موفقیت در انتخابات است. یعنی مردم ببینند جریان انقلاب یک پاسخ معتبر و واحد به سوالات و مشکلات آنها دارد و حتی اگر نامزد های مختلفی در عرصه داشته باشد، برای تبیین آن پاسخ معتبر مشترک که بر مبنای مباحث انقلاب هست تلاش می‌کنند و تلاش‌های آنها مکمل یکدیگر است. سعی میکنند آن پاسخ معتبر و مشترک را به گونه‌ای طرح کنند که مردم اقناع بشوند و این همان راه حل صحیح است. اما اگر شما غیر از این عمل کنید خب طبیعتاً این حرف ها پراکنده میشود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز یک تقسیم کار جدی میان نیروهای انقلابی باید صورت بگیرد تا عرصه های مختلف باز شود؛ در این عرصه شما نمیتوانید وارد یک بحث های پراکنده مثل دانه های از هم گسیخته تسبیح بشوید که ارتباطشان با یکدیگر معلوم نباشد. اگر میخواهیم این مباحث مورد قبول مردم واقع شود این ارتباط را باید به درستی به تصویر بکشیم. خصوصیات آن چیست؟ اولا اگر درباره مشکل یا مسئله‌ای پاسخ معتبر ارائه میکنید، این پاسخ باید با توجه به گذشته، حال و نگاه به آینده باشد؛ اینطور نیست که شما به تجربه گذشته نگاه نمی‌کنید، به موضوع امروز توجه نداشته و بدون چشم‌انداز آینده حرفهایی را میزنید. ثانیا پیوستگی موضوعات نیز مهم است؛ اگر به ارتباط میان موضوعات اقتصادی نظیر بیکاری و گرانی با سایر موضوعات مثل سیاست خارجی یا فرهنگ سیاسی و اجتماعی توجه لازم نشود، مجددا اذهان جامعه نمی‌تواند آن قضاوت لازم را داشته باشد.

وی گفت: نمی توان با یک نسخه و ادبیات به تمامی دغدغه‌ها و سوالات لایه‌های مختلف جامعه پاسخ داد. هر لایه‌ای‌ پرسش‌های خاص خود را دارد و شما باید بتوانید ابتدا پاسخ صحیح و معتبر خود را به سوالات او برسانید و ثانیا این پاسخ‌ها او را قانع نماید. اگر در روزهای باقیمانده به انتخابات، همه‌ جریان انقلاب کاری جدی و موثر در توجه به مجموعه‌ای از این مباحث صورت بدهند، ان‌شاءالله به نتیجه‌ای خواهیم رسید که آن نتیجه تازه نقطه شروع کار خواهد بود.

جلیلی در پایان اظهار کرد: یکی از آن نکاتی که می‌تواند پاسخ جریان انقلاب را معتبر کند و اعتماد و اتکای مردم را جلب نماید این است که این اطمینان حاصل بشود که اگر جریان انقلابی در انتخابات پیروز شد، اینها از همان روز اول شروع به فعالیت پیرامون اولویت‌هایی خواهند کرد که مطالعات آن در چند سال گذشته انجام شده است.بنابراین وقتی امروز جریان انقلاب این امتیاز را دارد، باید با قدرت از آن در عرصه انتخابات دفاع نماید. این آن موضوع اصلی ما در جریان انقلابی است که امیدواریم با پیگیری چنین جمع‌هایی به نتیجه برسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا