خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«غنی‌سازی در نطنز متوقف نشده است»

کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اعلام اینکه مسئولیت خرابکاری در نطنز برعهده رژیم صهیونیستی و حامیانش است، تأکید کرد که غنی‌سازی در نطنز متوقف نشده و اقدامات فنی تازه‌ای در واکنش به خرابکاری اخیر برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش تسنیم، غریب آبادی در گفتگو با برنامه تلویزیونی پرونده ویژه، توضیحاتی را درخصوص برنامه ایران برای واکنش به خرابکاری در مرکز غنی سازی شهید احمدی روشن ارائه کرد.

غریب آبادی گفت: مسوولیت این خرابکاری برعهده رژیم صهیونیستی و حامیان آن می باشد. وی هدف از این خرابکاری ها را از جمله تضعیف روحیه و تلاش های دانشمندان هسته ای خواند و افزود: تجربه نشان داده که ایران اسلامی پس از این اقدامات مذبوحانه قوی تر از قبل ظاهر شده است.

نماینده دائم کشورمان نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر این که غنی سازی در نطنز متوقف نشده است، گفت: فرایند جایگزینی ماشین های آسیب دیده آی.آر.یک با 50 درصد قدرت غنی سازی بیشتر بلافاصله آغاز گردید و ماشین های جدید نیز در این مجموعه نصب خواهند شد.

غریب آبادی ادامه داد: علاوه بر این، در واکنش به این‌ اقدام خرابکاری، چند اقدام فنی مهم دیگر نیز برنامه ریزی شده که این هفته به اطلاع آژانس خواهند رسید.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین از ارسال نامه ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص خبر داد و گفت از وی خواسته شده تا ضمن اتخاذ موضعی شفاف در این زمینه، این اقدام تروریستی را محکوم کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا