خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد هاشمی، دفاع فائزه و کنایه ی «آشنا»

در پی انتشار خبر دیدار فائزه هاشمی با یکی از زندانیان به مرخصی آمده که از فعالان بهایی ها بود و حاشیه هایی را به دنبال داشت، روز یکشنبه آیت الله آن را اشتباه خواند، خود او دفاع کرد، و مشارر رییس جمهور گفت که ای کاش نصیحت پدر را آویزه ی گوش می کرد.

به گزارش انصاف نیوز، آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به روزنامه ی جمهوری اسلامی در این باره گفت:

«فایزه اشتباه بدی کرده و بایدآن را تصحیح و جبران کند.  فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و میجوییم».

اظهارات فائزه هاشمی

فائزه هاشمی در این باره در گفتگو با یورونیوز گفته است:

– هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیستم و کسانی که به این دلیل حمله می‌کنند دغدغه دین ندارند.

– هرچند تصور چنین حملاتی را نداشت اما نگران این موج‌ها نیست و این موج‌ها در نهایت به ضرر موج سازان تمام می‌شود.

– [با اشاره به آشنایی‌اش با فریبا کمال‌آبادی در زندان اوین] من دیدن خانم کمال‌آبادی رفتم به دلیل اینکه هم‌بندی من بود و شش ماه با هم زندگی کردیم و بعد از هشت سال برای پنج روز مرخصی آمده و این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مسئله پیش‌پاافتاده‌ای است. آدم دیدن دوست‌اش می‌رود و موضوع این بود و غیر از این هم نبود.

– به نظر من یک عکس‌العمل غیرمنطقی است و خودشان موضوع را بزرگ کرده‌اند یعنی اگر موضوع توسط اینها این‌قدر مطرح نمی‌شد و نسبت به آن این‌طور عکس‌العمل نشان نمی‌دادند هیچ‌کسی هم نمی‌فهمید که چنین اتفاقی افتاده است. همه بی‌اعتنا و معمولی از کنارش رد می‌شدند. عکس‌العمل‌های غیرمنطقی اینها است که موضوع را دامن می‌زند و موضوع کش پیدا می‌کند.

– [درباره ی بازتاب این اتفاق برای بهایی ها] آب که از سر گذشت چه یک وجب چه ده وجب. فکر نمی‌کنم فرقی برای آنها [بهائیان] بکند این قضایا و شاید اصلاً بدشان هم نیاید که این‌قدر مطرح باشند. موضوع من نسبت به بهایی‌ها، موضوع حقوق بشری است. اینکه ما به‌عنوان دین این گونه تبعیض قائل شویم، درست نیست.

– [فائزه هاشمی گفته که بهایی ها “مورد ظلم” قرار گرفته اند]

– من کار خطایی نکرده‌ام که بخواهم مخفی بماند یا نگران باشم. پرسیدند عکس بگیریم؟ گفتم بگیرید چه اشکالی دارد؟ من کار خطایی نکرده‌ام و عادت هم به مخفی کاری ندارم خانواده ما اصلاً این‌طوری هستند و خیلی‌ها معتقد هستند چوب‌هایی که ما می‌خوریم و هزینه‌هایی که می‌دهیم به خاطر صداقت و سادگی‌مان است که نمی‌توانیم دروغ‌گو باشیم و تظاهر کنیم. الآن هم پشیمان نیستم.

(نقل قول های مصاحبه با یورونیوز، از خبرگزاری تسنیم است)

واکنش حسام الدین آشنا

حسام الدین آشنا نیز در فیسبوک نوشت:

ای کاش آنانی که نام بزرگشان بر نام کوچکشان غلبه دارد به جای انتشار تصاویر عید دیدنی های پسا نوروزی، کمی هم در عواقب امور اندیشه و نصیحت پدر را آویزه گوش می کردند. کاش می دانستند که با این کار نه کمکی به میزبان کرده اند و نه باری از ایران برداشته اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا