خرید تور تابستان ایران بوم گردی

‏در حاشیه صحبت‌های فائزه هاشمی در کلاب هاوس

امین بزرگیان، جامعه شناس، در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی حضور شب گذشته‌ی فائزه هاشمی رفسنجانی در کلاب هاوس نوشت:

فائزه هاشمی اکنون مردم عادی داخل ایران را نمایندگی می‌کند. بازتاب افکار عمومی است. مهم موافقت یا مخالفت من و شما با نظریاتش نیست. صراحت، صداقت و تناقض‌ها در صحبت‌هایش ناشی از این نمایندگی است. منظورم میانگین افکار عمومی با این سرفصل ‌هاست: ترس از براندازی، ذله شدن از حاکمیت، مخالفت با همه گروه‌های سیاسی موجود، بدون چشم‌انداز مشخص سیاسی، بی‌اعتماد به رسانه‌های داخلی و …

‏نکته دوم: اپوزیسیون رسمی خارج از کشور ازینکه بخش بزرگی از گفتارش به داخل ایران منتقل شده و کسی در داخل آن را نمایندگی می‌کند بدون اینکه برانداز باشد، خوشش نخواهد آمد. سخنان او از طرف دیگر اصلاح‌طلبان را هم ازین حیث که دیگر نمی‌توانند این گفتار را بدلیل خارجی بودن نفی کنند، تضعیف می‌کند. گفتارشان رقیب داخلی جدی یافته است.

‏نکته سوم: بایاس (سوگیری) عاطفی فائزه هاشمی درباره پدرش، حقوق بشر اسلامی و… بایاس‌های او را درباره بقیه موضوعات هم نشان می‌دهد. یعنی نمی‌توان این دو سو را از هم جدا کرد. محصول یک شخصیت است. تحلیلی درست‌تر است که این کلیت را در نظر بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عادی بودن مشکلی ندارد .پیامبر(ص) هم به فرموده قران امّی بود .مهم کاری که می خواهی انجام بدی، نه اسم و رسم است .دیدیم اسم و رسمها چه کردند اتفاقا عادی ها بهتره چون زیر ذربین نیستند ، توقع قدرت ندارند، پر مدعا نیستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا