خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامهٔ شبکه‌های سازمان‌های غیردولتی به ستاد ملی کرونا

شبکه‌های سازمان‌های غیردولتی،‌ کارگروه بحران کرونا (شبکه کمک) در نامه‌ای با ستاد ملی کرونا تاکید کرد: ستاد ملی کرونا برحسب وظیفه ملی خود نسبت به اجرای واکسیناسیون در سطح ملی به فوریت اقدام کند تا ملت هر روز و هر لحظه در داغ عزیزان خود به سوگ ننشیند و از این بحران مرگبار نجات یابند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این نامه در پی می‌آید:

به نام خدا

ستاد ملی کرونا

با سلام و احترام

گذر از مرز یکصدهزار نفر فوتی ناشی از کرونا از آغاز ابتلاء کشور به ویروس کووید 19 و سرعت افزایش آن بدلیل سیرصعودی روزانه فوتی‌ها، جامعه را با تراژدی انسانی مواجه ساخته است. تلفیق این بحران با شرایط نگران کننده اقتصادی و اجتماعی جامعه و معیشت اقشار متوسط به پایین بویژه اقشار نابرخوردار از منابع درآمدی و نیازهای اولیه زیست انسانی، موقعیت بحرانی‌تری را ایجاد کرده است که فوریت و اقدام سریع برای حل و کاهش تلفات انسانی را در کشور بعنوان یک مطالبه جدی از ستاد ملی کرونا بعنوان مهم‌ترین مرجع ملی  مطرح می‌کند. از این نظر تصمیم برای اجرای اقدامات زیر را مصرانه از آن ستاد خواستاریم:

۱. فوریت اجرای واکسیناسیون عمومی بعنوان اولویت اول در نظام سلامت کشور و اقدام جهت تأمین و خرید واکسن با کیفیت و مؤثر و نیز مدیریت مدبرانه اجرای آن، به طوری‌که براساس اولویت بندی اقشار خطرپذیر، همه افراد جامعه به سرعت از آن برخوردار شوند. این امر در جلوگیری از تلفات انسانی، کمک مؤثر خواهد کرد.

۲. اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و الزام قانونی رعایت همه جانبه آن. تعطیلی شهر به تنهایی مسأله را حل نمی‌کند. نظارت کامل بر اجرای پروتکل‌های اعلام شده به تعطیلی معنا  می‌دهد. از طرفی این بحران مشکلات کسب درآمد و معیشت بویژه برای اقشار آسیب دیده اقتصادی را مضاعف کرده است. از این جهت تسریع در واکسیناسیون توأم با اجرای کامل پروتکل‌ها و نظارت بر آن و نیز تأمین فوری داروهای کمیاب این بیماری، شرایط را تا حدودی از بحران خارج و فرصت نسبی برای برقراری مشاغل و احیای کسب و کارها را فراهم خواهد ساخت.

۳. پرهیز از برگزاری هر گونه مراسم رسمی و غیررسمی، در فضای بسته یا حتی باز. بنا به اظهارات کارشناسان ویروس جدید موسوم به دلتا حتی در فضای باز قابل انتقال است. اقدام عاجل و قاطع و همسو با هم در همه دستگاههای اجرایی برای جلوگیری از همه‌گونه مراسم اعم از جشن‌ها و اعیاد و سوگواری‌ها به هر طریق که موجب تجمع افراد می‌شود، از مهم‌ترین مواردی هست که می‌تواند شیوع بیماری را کاهش دهد.

۴. تصمیم‌گیری و اقدام جهت جلوگیری از بازگشایی مدارس قبل از اجرای کامل واکسیناسیون. درعین آنکه مسئولین نظام درمان کشور، نزدیک شدن حدود 800 نفر فوت روزانه و از کار افتادن بخش درمان را به تبع مرگ و میر بسیار  هشدار می‌دهند، بازگشایی مدارس از مهرماه از طرف نظام آموزش و پرورش مطرح می‌شود. در این شرایط بحرانی، مدارس در نقش ناقل، شیوع بیماری را تسریع خواهند کرد. واکسیانسیون همگانی در بازگشایی مدارس راهگشا خواهد بود.

کارگروه مهار کرونا شبکه‌های سازمان‌های غیردولتی انتظار دارد که ستاد ملی کرونا برحسب وظیفه ملی خود نسبت به اجرای واکسیناسیون در سطح ملی به فوریت اقدام کند تا ملت هر روز و هر لحظه در داغ عزیزان خود به سوگ ننشیند و از این بحران مرگبار نجات یابند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا