خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فاطمه راکعی: هنوز نگاه جنس دومی به زنان وجود دارد

فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: برخلاف تلاش‌های چندین ساله برای حضور ۳۰ درصدی زنان در مدیرّیت کشور، جز در سطح اجتماعی میانی، در مدیریّت‌های کلان کلیدی، هنوز جای زنان خالی است.

به گزارش ایسنا، راکعی در چهارمین کنگره جمعیّت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه کشور در تحریم اقتصادی است و مسئله‌ی بازگشت به برجام هنوز به نتیجه نرسیده است، اظهار کرد: دولت جدید آمریکا و دست هایی از داخل و خارج با مانع تراشی های گوناگون درصددند که این تلاش‌ها بی‌فرجام بماند که نمونه بارز آن، اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در تاسیسات هسته ای نطنز است.

وی با بیان اینکه به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی و حکومت آل سعود رابطه ایران با برخی کشورهای منطقه در وضعیّت مطلوبی قرار ندارد، یادآور شد: به همین دلیل، امکان استفاده از ظرفیّت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رفع معضلات کشور، به آسانی مقدور نیست.

راکعی ادامه داد: وجود برخی نهادهای موازی که فراتر از قانون عمل می‌کنند، در کنار آن، مدیریّت ضعیف برخی مسئولانی که عموماً توانایی، و ثبات قدم لازم را در دفاع از حقوق کشور و ملّت ندارند، موجب عدم رعایت حقوق اساسی ملت، محدودیّت آزادی‌های سیاسی و مدنی، تحدید مشارکت طبیعی و قانونی مردم در امور اجتماعی و سیاسی شده همچنین منجر به یأس و سرخوردگی، فرار مغزها و بی انگیزگی برای هرگونه همکاری جهت رفع این معضلات شده و مشکلات معیشتی جدّی، زندگی را عمیقاً برای مردم غیرقابل تحّمل ساخته است.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: متأسّفانه به خاطر چندگانگی در مدیریّت و شرایط نامساعد اقتصادی نه تنها به تولید واکسن در سطح فراگیر در کشور نرسیدیم، بلکه با توزیع نادرست و غیراصولی واکسن های دریافتی از دیگر کشورها، روزبه‌روز بر نگرانی مردم در این زمینه افزوده شده و به جای مدیریّت و مهار کرونا، این روزها شیوع مجّدد آن با قدرت و وسعت بیشتر، زندگی مردم را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: مطالبات زنان، که سال هاست حضور در مدیریّت های کلان سیاسی را به عنوان فرصتی برای کاستن از معضلات کشور و ملت دنبال می‌کنند، جّدی انگاشته نمی‌شود و برخلاف تلاش‌های چندین ساله آنان برای حضور ۳۰ درصدی در کلیّه مدیرّیت های کشور، جز در سطح مدیرّیت‌های اجتماعی میانی که تا حدودی به این درصد نزدیک شده ایم اما در مدیریّت های کلان کلیدی، هنوز جای زنان خالی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به شعارها و اهداف انقلاب و تاکید بر جایگاه زنان در حکومت، تصریح کرد: هنوز نگاه جنس دوّمی به زنان وجود دارد و هنوز بسیاری از مشکلات حقوقی آن ها در قوانین مدنی، استخدامی، مجازات اسلامی و حتّی مقرّرات درون نهادهای دولتی و غیر دولتی حّل نشده است.

راکعی گفت: اسفناک‌تر اینکه دیدگاه‌های تمامیّت‌خواه مخالف قرائت امام راحل از اسلام، با دیدگاه‌های لذّت‌جویان و هوس‌رانان و آنان که زنان را فقط برای کام‌جویی و انجام صرف امور خانگی می‌خواهند، گره خورده و این دیدگاه با همه توان هنوز، به خانه‌نشین‌کردن زنان و تبعیض‌های مختلف در قبال آنان منجر می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: همین تعارض‌ها و نامتوازن‌بودن‌ها و پاسخگونبودن‌ها نهادهای مسئول و قوانین است که آمار خودکشی، گریز از خانواده و ابتلا به انواع بیماری‌ها و مشکلات روانی را در میان زنان و دختران بالا برده و کیان خانواده ها و جامعه را به خطر انداخته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا