خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بر سر آیت‌الله لاهوتی چه آمد؟ (بخش پنجم)

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

نظرات انتقادی لاهوتی کم نبود، برای نمونه روز جمعه ۷ آذر ۵۹ آیت الله لاهوتی دراجتماع ده‌ها هزار نفری اهالی مشهد، در میدان شهدای این شهر به سخنرانی پرداخت. او ضمن انتقاد از مهاجمین به “کانون نشر حقایق اسلامی” – کانونی که محمد تقی شریعتی، پدر علی شریعتی بنیان آن را گذاشته بود – گفت:

«در حالی که دنیا تصور نمی‌کرد که شما مردم بدون اسلحه بر طاغوت پیروز شوید ولی دنیا دید بار دیگر از میان خانه‌های گلین، مردی برخاسته و بر مستکبران جهان فریاد برداشت. این مرد هم اکنون در بین مردم است و قلب او در یکی از دهکده های نزدیک تهران می‌طلبد و تا وقتی یک مظلوم در دنیا وجود داشته باشد قلبش آرام نمی‌گیرد…{شما مسوولین} موجب شکست انقلاب ما شما خواهید بود اگر بخواهید حضور مردم را در صحنه نپذیرید. این امام است که می‌گوید میزان آرای ملت است… ای کسانی که در زیر لوای اسلام، اسلام را ملعبه قراردادید! مردم انقلاب نکردند تا من به عنوان وکیل و شما به عنوان‌های دیگر بر آنها حکومت کنیم بلکه انقلاب کردند تا اسلام پیاده شود. بدانید اگر کسی می‌توانست با زور و طومار حکومت کند قبل از شما آریامهر بود…حتی ساواک هم وقتی استاد شریعتی را دستگیر می‌کرد به کانون ایشان کاری نداشت چون نمی‌خواست عکس العمل مردم را برانگیزد. زمامداران استان! اگر شما نتوانید در روز روشن جلوی حمله‌کنندگان را بگیرید و آنها را دستگیر کنید مردم باور نخواهند کرد که شما با آنها همدست نبودید. مگر استاد شریعتی چه می‌گفت؟ این پیرمرد می‌خواست چه کاره شود؟ او که نمی‌خواست رئیس دیوان عالی کشور شود!…چرا برخی خود را بیش از دیگران وابسته به امام می‌دانند و پشت سر امام پنهان شده‌اند. این قدر امام امام نکنید. خود امام فرمودند میزان آرای مردم است هرکس رای بیشتری در این میان مردم دارد به امام نزدیکتر است. این امام بارها رئیس جمهور را تایید کردند. من اینجا در کنار قبر امام هشتم (ع) به شما می‌گویم اگر کسی باشد که بتواند انقلاب شما را به پیروزی برساند و کشتی انقلاب را در این دریای متلاطم به ساحل پیروزی رهنمون سازد فقط بنی صدر است. من نمی‌خواهم برای بنی‌صدر تبلیغ کنم چون نیاز به تبلیغ ندارد. من آدمی نیستم که درباره کسی بی جا حرف بزنم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خودکشی یک روحانی دارای سابقه مبارزاتی عجیب است. مهم است که امام ره نسبت به فوت جناب لاهوتی هیچ بیانیه و تسلیتی منتشر نمی کند. مهم است که جناب هاشمی و سید احمد خمینی، در خاطراتشان نوشته اند که ای کاش با او ظریف تر و ملایم تر برخورد می شد و هیچ کدام ننوشته و نگفته اند که اصلا چرا برخورد شد و تلویحا اصل برخورد را نادرست و غلط نمی دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا