خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: چرا می‌خواهید مذاکره را کش بدهید که انتخابات بگذرد؟

مسعود پزشکیان درباره‌ی اینکه اسراییل، عربستان و تندورهای آمریکایی و ایرانی نمی‌خواهند با آمریکا توافقی صورت گیرد، با انتقاد می‌گوید «نمی‌دانم فرق اینها با همدیگر چیست».

وی در ادامه معتقد است رهبری با توافق موافق است و فقط نمی‌خواهد روند مذاکره فرسایشی شود و اینکه آمریکا باید به توافقات خود پایبند باشد.

پزشکیان: چرا می‌خواهید مذاکره را کش بدهید که انتخابات بگذرد؟

مسعود پزشکیان درباره‌ی سنگ‌اندازی‌های اسراییل و گروه‌های تندرو در داخل کشور در روند مذاکره با آمریکا به انصاف نیوز می‌گوید: آنچه که به نظر می‌رسد؛ اسراییل، عربستان و یک‌سری از تندروهای آمریکایی نمی‌خواهند، توافق با آمریکا شکل بگیرد. برخی از تندروها در داخل کشور هم نمی‌خواهند به تواقق برسیم و اوضاع زندگی مردم هم خوب شود. اگر مردم با توافق زندگی بهتری خواهند داشت شما چرا می‌خواهید مذاکره را کش بدهید که انتخابات بگذرد؟

او در ادامه بیان کرد: این روند داخلی و عملکرد اسراییل برای این است که اگر برجام به نتیجه برسد، فشارهایی از روی دوش مردم برداشته می‌شود. پس اگر این اتفاق بیافتد، تندورها می‌خواهند به چه کسی فحش دهند؟ چگونه دیگر در رقابت‌های انتخاباتی بگویند اینها بی‌عرضه بودند و الان ما می‌آییم و این مسائل را حل می‌کنیم؟ بعد هم توافقات را خودشان انجام دهند؛ از سوی دیگر اگر ما کوتاه بیاییم، آمریکا می‌خواهد به ما فشار حداکثری وارد کند و هر مقدار که از دستشان بر می‌آید، از ما امتیاز بگیرند. رهبری الان با گفت‌وگو و مذاکره موافق است و می‌گویند اینها بیایند و ثابت کنند که می‌خواهند برجام را اجرا کنند و آمریکا باید ثابت کند که به برجام برگشته است.

رهبری گفتند آمریکا اگر به تعهدهای خود بازگردد، ما هم بر می‌گردیم

این نماینده‌‎ی مجلس درباره‌ی اینکه اگر آمریکا به تعهداتش پایبند باشد، زمینه‌سازی برای توافقات دیگر با آمریکا است، اذعان کرد: کاری که اسراییل می‌کند، فشار را بر ما بیشتر می‌کند، پس دو نگاه وجود دارد، آمریکا وقتی می‌بیند ما در فشار هستیم، ممکن است سو استفاده کند و وجه دیگر این است که اگر اینها به تعهدات خود عمل کردند، می‌توان تصمیم گرفت درباره‌ی مسائل دیگر می‌توان مذاکره کرد یا خیر؟ اگر اول مذاکره کنم و بعد ببینم طرف مقابل سر ما کلاه گذاشته است که نمی‌شود. فرض کنید ایران به تمام تعهدات عمل می‌کند اما طرف مقابل به تعهداتش پایبند نیست و بعد می‌گوید فلان کار را هم انجام بده؛ این دیگر منطقی نیست. رهبری هم توافق را قبول کرده است، کسی دیگر نمی‌تواند از ایشان جلوتر باشد. رهبری گفتند آمریکا اگر به تعهدهای خود بازگردد، ما هم بر می‌گردیم.

فرق تندروهای داخلی و خارجی چیست؟

 پزشکیان درباره‌ی اینکه تندورهای داخلی و خارجی هردو می‌خواهند این توافق پاره شود، اضافه کرد: ‌فرق اینها با اسراییل و تندروهای آمریکایی چیست؟ هردو می‌خواهند این توافق پاره شود. علناً در حرف‌های خود می‌گویند اگر مذاکره شود، اصلاح‌طلبان انتخابات را برنده خواهند شد. پس فهمیدند باید مذاکره را کش داد تا دولت هیچ نقطه‌ی روشنی نداشته باشد و این خیلی نامردی است. در عالم سیاست، مردم را وسیله قرار دادند تا خودشان قدرت بیشتری داشته باشند. اسراییل شیطنت می‌کند، مثلا شهید فخری زاده را ترور کردند، همین باعث شد در مجلس قوانینی را بنویسند. باز هم در نطنز اتفاقاتی افتاد و سیاست ایران به این سمت می‌رود که اینکار را در مقابل عمل آنها انجام می‌دهیم.

وی در انتها گفت: دنیا و سازمان‌های بین المللی باید بدانند که با عوامل خودشان در کشور ما فتنه ایجاد می‌کنند و دیگر نباید تصور کنند ایران کوتاه می‌آید. طرف مقابل باید صادقانه به تعهد خود عمل کند، رهبری همیشه گفتند ما پایبند به تعهد خود هستیم. کاری که رهبری کرد، مدبرانه‌ترین روش است، چون بالاخره ایشان باید اجازه دهد تا برخوردی بشود یا نشود. چون آنها دلشان می‌خواهد دعوایی راه بیاندازند تا کل قضیه بر هم خورد. اما حاکمیت اینکار را نمی‌کند. رهبری هم فقط گفتند مذاکره را کش ندهند تا روند فرسایشی نباشد، وگرنه با برجام موافق هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا