خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رادان: «فتنه 88» از سر جهل بود

رئیس مرکز راهبردی ناجا گفت: فتنه 88 و بسیاری از فتنه‌های دوران اسلام و انقلاب از جهل، عدم شناخت از ولی زمان و بی‌بصیرتی افراد بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، احمدرضا رادان پنجشنبه در یادواره شهدای روستای زروم نکا و بزرگداشت شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: جاهلان کسانی هستند که امام زمان خود را نمی‌شناسند و بدون شناخت از امام زمان خود در مسیری که توسط دیگران برای آنان ترسیم شده است؛ حرکت می‌کنند.

وی افزود: فتنه 88، فتنه صفین و بسیاری از فتنه‌های دوران اسلام و انقلاب از جهل، نشناختن ولی زمان و بی‌بصیرتی افراد بوده است همچون طلحه و زبیر که از یاران و صحابه پیامبر(ص) بودند اما جلوی امام علی(ع) قرار گرفتند و به مبارزه و مقابله با آن حضرت پرداختند.

رئیس مرکز راهبردی ناجا با تأکید بر اینکه جهل و بی‌بصیرتی موجب بسیاری از گرفتاری‌های بشریت است، یادآور شد: راه و مسیر شهدا مشخص است و همچنین امام و رهبر جامعه ما هم مشخص است و لذا اگر پیرو و دلداده شهدا هستیم باید در مسیر ولی امر مسلمین و رهبری حرکت کنیم چرا که نمی‌شود که پیرو شهدا باشیم اما ولایت فقیه را قبول نداشته باشیم.

این مسؤول ادامه داد: اگر ما امتی در مسیر شهدا هستیم، راه ما توسط شهدا انتخاب شده است و همه شهدا در مسیر امام و رهبری رفتند و لذا ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم و هر نوع زاویه از این مسیر با شعار در مسیر شهدا بودن منافات دارد و دروغی بزرگ است.

رادان گفت: همانطور که می‌دانیم نماز بی‌ولایت حقه‌بازی است و کسانی در دوران اسلام بودند که با وجود اینکه روزه می‌گرفتند، نماز می‌خواندند و تابع دستورات خداوند بودند، اما با گرفتار شدن در جهل و بی‌بصیرتی، آنگونه رفتار کردند که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

رئیس مرکز راهبردی ناجا همچنین با بیان اینکه آزمایش و امتحان همواره وجود دارد و عاشورا تکرارشدنی است، یادآور شد: قرآن ما را به اموال، پست و مقام، بغض، شادی، زن، فرزند و… امتحان می‌کند و لذا باید خیلی مراقب اعمال خود باشیم و در مسیر ولی زمان خود حرکت کنیم.

این مسؤول افزود: اگر ولایت را قبول داشته باشیم شهید باورکردنی هستند و باید بدانیم که اگر باور شهدا نباشد، دوستی با شهدا و در میسر شهدا بودن، تنها یک شعار خالی است که زود تمام می‌شود و اثربخش نیست.

رادان با اشاره به اینکه شهدا همواره در کنار ما و با ما هستند، خاطرنشان کرد: امروز ما میهمان شهدا هستیم و باید این حضور در جمع شهدا را قدر دانسته و بدانیم شهدا نیازمند به این یادواره‌ها نیستند و ما نیازمند برگزاری چنین مراسم‌هایی هستیم تا ایثار، گذشت، مقاومت و شهادت فراموش نشود.

وی افزود: باید شاکر خداوند و قدردان شهدایی باشیم که اجازه دادند تا در مراسم شهدا حضور یافته و فلسفه وجودی شهدا را دوباره مرور کنیم و به شناخت دقیقی از شهدا و مسیر شهدا دست یافته و به نوعی به واسطه شهدا، آسیب‌شناسی کنیم تا در جامعه روشنگری ایجاد شود.

رئیس مرکز راهبردی ناجا گفت: شهدا دست یافتنی هستند و خیانت امروز آن است که شهدا را دست‌نیافتنی اعلام می‌کنند، در حالی که شهدا هم مثل ما و در کنار ما بودند اما بصیرت و آگاهی آنان موجب بزرگی، ارج و قرب آنان در نزد خداوند شد و اگر باور به امام و رهبری در جامعه وجود داشته باشد، با اطاعت از ولی زمان می‌توان زندگی شهدایی و اهل‌بیتی برای خود فراهم کرد و در مسیر شهدا و ولایت بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا