خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامهٔ ابراهیم شیخ به رئیس نظام پزشکی دربارهٔ واکسن‌های کرونا

وقایع روز نوشت: مدتی است که موج چهارم کرونا که بسیار خطرناک تر از دفعات قبل است شروع شده و با شتابی بسیار در حال فراگیری است. این بار، سرعت ابتلا چندین برابر شده و ویروس جهش یافته انگلیسی، موجب پر شدن تخت های بیمارستان ها و چندین برابر شدن مرگ مبتلایان شده است.

این در حالی است که در این مدت مسئله تهیه واکسن موضوع مورد توجه افکار عمومی و یک مطالبه ملی بوده و البته در میان مسئولین نیز بحث از آن داغ است، بحثی که بعضا به جدال های بی حاصل بین مسئولین تبدیل شده و مردم از رسیدن به یک نتیجه ثمربخش و حل مشکل نا امید گشته اند.

دکتر ابراهیم شیخ، عضو هیئت علمی سازمان مدیریت صنعتی طی نامه ای به دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، طی پیشنهادی درخواست نموده از ظرفیت بخش خصوصی در این خصوص استفاده شده تا حداقل آن افرادی که از نظر مالی توانایی خرید واکسن را دارند بتواند از آن استفاده کرده و ضمن ایمن سازی بخشی از جامعه، موجب شکسته شدن زنجیره ابتلا شده و از گسترش آن میان تمامی اقشار جلوگیری به عمل آید.

متن نامه چنین است:

«جناب آقای دکتر محمدرضا ظفرقندی؛
رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی
با سلام و احترام؛

همانگونه که مستحضرید پس از هفته ها طرح دیدگاه‌های گوناگون در خصوص امکان تهیه واکسن از بخش خصوصی و اعلام مواضع متعارض از سوی مقامات وزارت بهداشت، شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت دولت و اتلاف زمان جهت واکسیناسیون بخشی از هموطنان که لااقل امکان پرداخت هزینه مربوطه را دارند، بالاخره امروز بنقل از سخنگوی وزارت بهداشت استفاده از آن رسما اعلام شد. از آنجا که از هم اکنون پیش بینی درخواست میلیونی از سوی سازمان ها، خانواده ها و اشخاص دور از ذهن نیست و با توجه به نحوه مدیریت کرونا امیدی به وزارت بهداشت برای سیاستگذاری و ساماندهی مناسب‌ این امر نمی باشد و شرکت های خصوصی نیز فاقد صلاحیت تام در این خصوص می باشند، از جنابعالی بدلیل جایگاه شغلی، سازمانی و اعتبار شخصی تان درخواست می نمایم با همفکری با سایر انجمن ها و نهادهای علمی و حرفه ای جامعه پزشکی راهبردها و راهکارهای مناسب در این زمینه را تنظیم و جهت اجراء پیشنهاد نمائید که هر گونه درنگ نفس های بسیاری از مردمان شریف سرزمین مان ایران را تنگ و قطع خواهد کرد.

ابراهیم شیخ»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا