خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میزبانی ایران از قهرمانی شطرنج جهان، جایگاه زنان را در عرصه ورزش تقویت کرد

  • به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، «سیدمناف هاشمی» شامگاه جمعه در آیین اختتامیه چهلمین دوره رقابت های شطرنج زنان جهان افزود: از حامیان مالی این رقابت ها به نمایندگی از وزارت ورزش قدردانی می کنم. ایران نشان داده است که ظرفیت خوبی در این زمینه ها دارد و فدراسیون شطرنج با کسب این میزبانی اقدام خوبی انجام داد.
    معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان افزود: خوشبختانه این میزبانی به خوبی برگزار شد و امیدواریم این سطح از مسابقات را در دیگر رشته ها میزبانی کنیم.
    این اختتامیه با حضور «محمدرضا داورزنی» معاون توسعه قهرمانی و حرفه ای، «سید مناف هاشمی» معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان، «ایلیو مژینوف» رئیس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و تعداد دیگری از دست اندرکاران ورزش کشور در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.
    در این آیین جام قهرمانی این دوره از رقابت ها به «شون گیی تان» از چین اهدا شد.
    «شون گیی تان» پس از یک جدال سخت و فشرده در مدت 21 روز توانست عنوان قهرمانی چهلمین دوره رقابت های شطرنج زنان جهان در تهران را از آن خود کند.
    «تان» از چین با درجه بین المللی 2052 در ساعت 13 امروز (جمعه) در حساس ترین دیدار از مرحله فینال رقابت های شطرنج زنان جهان در تهران برابر «آنا موزیچوک» شطرنج باز اروپایی قرار گرفت و با کسب پیروزی در دیدار تکمیلی و با 3.5امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد.
    این دو بازیکن در دو بازی سریع با کنترل زمان 25دقیقه به اضافه 10ثانیه مساوی کردند، اما تان در دو بازی سریع با کنترل زمان 10دقیقه به اضافه 10ثانیه با شکست حریف اوکراینی پیروز میدان شد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا