خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توان پزشکیان و پاکسازی دولت از خس و خاشاک

عباس مهدی‌زاده در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «توان پزشکیان و پاکسازی دولت از خس و خاشاک» نوشت:                               

انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد1400 با خبرهای از راه رسیده و در راه مانده زنده شدن پیکر بی رمق و کوبیده شده “برجام” کم کم دارد شکل و شمایل خود را پیدا می‌کند. در  اردوگاه  اصولگرایان ترافیک حضور چهره‌ها و مشتاقان صندلی پاستور کم نیستند و بسیاری پرچمدار وصف واژه اصلح می‌باشند و بعید به نظر می‌رسد در قالب تلاش جهت وفاق  و همدلی بتوانند همگان را زیر عبای سیدی والا مقام جمع کنند اما اگر چه سخت ولی ناممکن نخواهد بود. ولی در جبهه متحد اصلاحات؛  عقلای قوم و نخبگان عرصه آن با نگاهی موشکافانه و نقادانه به گذشته و راهی که تاکنون رفته‌اند و عواقب و جزای حمایت‌های بدون تضمینی که از افراد بسته به تحمیل  شرایط داشته‌اند، در وصف و تشبیه آنچه تاکنون از  نادرست‌های نوشته خود درآورده‌اند به فصل الخطاب “نقطه، سر خط” رسیده‌اند. و ظاهرا دیگر قرار نیست اشتباه  مجدد  تکرار  شود.

جبهه اصلاحات  با شفافیت  کامل  مسیر  چگونگی انتخاب نامزد نهایی خود را اعلام نموده است و مشهود روشن آن است که قرار  نیست غریبه‌ای دیگر  را حمایت کنند و دور باطل ندامت و پشیمانی حاصل آید. از دکتر عارف که از مدت‌ها قبل  اسب خود را زین  کرده است اما  موج  منفی و انتقادهای  بسیاری که سایه به سایه او را تعقیب می‌کنند و یقه او را آزاد نمی‌کنند و امیدی  به او ندارند تا جواد ظریف که این روزها مجدد نام او چهره مخالفان و معاندین توسعه و رفع تحریم‌ها را درهم گرفته نموده و همچنان  بر نیامدن در عرصه انتخابات تاکید دارد که عبور کنیم  یک چهره راست‌قامت و با صلابت و زبانی بدون لکنت  وارد عرصه شده است که شاید بتوان گفت کارنامه‌ای شفاف و روشن دارد.

دکتر مسعود پزشکیان همواره در طول  خدمت خود نشان داده با کسی تعارف ندارد و برای گرفتن حقی در هر جایی دست لرزان و پای  لنگانی ندارد. پزشکیان یکی از معدود نفراتی است که  جبهه اصلاحات ایران به درستی می‌تواند پشت او قرار گیرد، برنامه مدون شدنی از او مطالبه کند و سپس عملکرد او را  به سختی مواخذه کند. و بدون اما و اگر  آتی برنامه اجرایی را پیگیری  کند. او به مدد تجربه‌اش نقاط کور بدنه دولت را می‌شناسد و می‌تواند به نیکی نیروهای مزاحم، بی اراده و رانت‌طلب چسبیده به  بدنه فشل دولت کنونی را همانند خس و خاشاک  از دولت پاک نماید. به نظر می آید  پزشکیان  اراده  “شدنی‌ها”  باشد  نه  اینکه پس از  چهار  و یا  هشت سال  مکرر، مردم  شنوای “نشدها”  باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا