خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامهٔ سرگشادهٔ یک روزنامه‌نگار خطاب به وزیر کشور و استاندار خوزستان

ایمان کاهکش، روزنامه نگار مسجدسلیمانی طی نامه ای سرگشاده به وزیرکشور و استاندار خوزستان، ضمن اشاره به حواشی ایجاد شده اخیر برای برخی خبرنگاران مسجدسلیمانی از جمله تهدید و شکایت به مراجع قضایی خواستار رفع موانع موجود مبنی بر اعمال فشار بر مطبوعات و کنترل و سانسور رسانه ها وفق ماده ۴ قانون مطبوعات شده است.

جناب آقای رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور
جناب آقای عرف معاونت محترم سیاسی وزیر کشور
جناب آقای سلیمانی دشتکی استاندار محترم خوزستان
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

احتراماً همانگونه که استحضار دارید خبرنگاران در برهه های مختلف یار و همراه مردم و مسئولان بوده اند، دانستن را حق مردم می‌دانند و با رعایت اخلاق حرفه ای و با شجاعت در جهت نهادینه شدن حقوق شهروندی و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند. از این رو در راستای بهبود خدمات رسانی به شهروندان و رفع نارسایی های موجود در اوج بحران کرونا اخیراً مطلبی در رسانه متبوع (پایگاه خبری عصر اولین ها –دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) نگاشته شده است. در این مطلب ضمن بیان وضعیت موجود خواستار رسیدگی فرماندار محترم مسجدسلیمان به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و کارگاهی شهرک صنعتی شهرستان علیرغم بازدیدهای چندین باره شده است. طی تماس تلفنی فرماندار محترم با اینجانب پیرامون درج و انتشار مطلب مزبور، ایشان ضمن بکار بردن کلمات ناشایست تهدید به شکایت از طریق مراجع قضایی نموده است.

نظر به طرح شکایت فرماندار محترم مسجدسلیمان از برخی خبرنگاران دیگر طی ماههای قبل در دادسرای شهرستان، به استحضار می رساند کنترل و سانسور رسانه ها که توأم با تهدید و شکایت می باشد خلاف مفاد مصرح در قانون مطبوعات بوده و نمی تواند فضای روشن و امیدبخشی برای اهالی رسانه در راستای مطالبه گری و تحقق حقوق شهروندی تلقی گردد. همچنین اطلاع رسانی و بیان نارسایی های موجود توام با ارائه راهکار و پیشنهادها می تواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت شهرستان گردد.

از این رو حواشی ایجاد شده برای برخی خبرنگاران مسجدسلیمان از جمله تهدید و شکایت به مراجع قضایی زمینه را برای ادامه فعالیت و انعکاس واقعیت ها از سوی برخی مسئولین نامساعد نموده است. لذا خواهشمند است جهت رسیدگی به موضوع، در راستای حمایت از حقوق اصحاب رسانه ها و رفع موانع موجود مبنی بر اعمال فشار بر مطبوعات و کنترل و سانسور رسانه ها (وفق ماده ۴ قانون مطبوعات) دستورات لازم را صادر و امر به ابلاغ فرمایید.

با تقدیم احترام
ایمان کاهکش
مدیر مسئول پایگاه خبری عصر اولین ها

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا