خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مگر از میان سلمان و مالک و عمار به روحانی رای داده‌ایم؟!

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «مگر از میان سلمان و مالک و عمار به روحانی رای داده‌ایم؟!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

گناه شرایط فعلی کشور را، همه گناه را به حساب روحانی می‌گذاشت و گناه او را هم به حساب اصلاح‌طلبان و کسانی که به روحانی رای داده‌اند! آقای مجری در گفت‌وگو با دکتر کواکبیان، طلبکارانه می‌پرسید اگر دوباره به سال انتخابات برگردیم باز به روحانی رای می‌دهید؟ جواب کواکبیان اگر چه مثبت بود اما “جواب” نبود آنگونه که باید.

نوع پرسش‌ها و ادامه بحث، باعث شد عطای برنامه جهان آرای شبکه افق را ندیده به لقایش بسپارم. انگار اگر قرار باشد تلویزیون روشن باشد باید روی شبکه آی‌فیلم تنظیم کنیم و تمام. به ادامه گفت‌وگو کار ندارم. به پاسخ‌های کواکبیان نیز هم. اما حرف دارم و یکی همین که مگر ما در انتخابات، مالک اشتر و سلمان و عمار و قیس و محمد بن ابوبکر را در میدان داشته‌ایم و آمده‌ایم به روحانی رای داده‌ایم؟ حتی مگر امیر کبیر و بهشتی و رجائی را داشته‌ایم و به روحانی رای داده‌ایم که حالا باید یقه‌مان را بگیرند؟

دیگر نامزد های بزرگوار مگر چه رزومه‌ای داشتند و بعد چه کارنامه‌ای از خود به جا گذاشتند که آنان را در جایگاهی بالاتر از روحانی قرار دهد؟ با همه انتقادهایی که به روحانی داریم و دیگران دارند، عبور دادن کشور از دالان تنگ تحریم و کرونا و موانع داخلی تا همین جای کار هم در حد معجزه است. انصاف بدهیم که شرایط امروز کشور به نسبت سال 1391، چقدرسخت‌تر شده است؟ سال 91 توانستیم 118 میلیارد دلار نفت بفروشیم و سال 99، فقط 10 میلیارد و از این هم 5 میلیارد سهم دولت شد. با این رقم‌ها انصاف بدهیم به دولت چه نمره‌ای باید داد؟ همین شرایط باشد، دیگران چه کاری می توانند بکنند؟

کارنامه همه در جایگاه‌های قبلی قابل دسترسی است. قضاوت‌ها اگر بر اساس داوری منصفانه شرایط باشد، بسیاری از کسان که به روحانی رای دادند اگر باز به دوران انتخابات برگردند، دوباره محکمتر از پیش، نام روحانی را خواهند نوشت. به روحانی که از آمریکا و اسرائیل نیامده بلکه چهار دهه در حساس‌ترین مسئولیت‌های ملی و امنیتی و تقنینی قرار داشته و توسط شورای نگهبان تایید شده است. به روحانی که به گواه تایید 6 فقیه و 6 حقوق دادن شورای محترم نگهبان، واجد شرایط ریاست جمهوری بوده و صلاحیتش احراز شده است! پرسشی چنین فقط اهانت به روحانی و رای دهندگانش نیست، توهین به احراز صلاحیت‌ها هم هست. حتی احراز صلاحیت‌هایی که در انتخابات پیش رو، افرادی را برای رای گرفتن از مردم به میدان خواهد فرستاد.

این گونه پرسش‌ها آیا این سئوال را در ذهن پر رنگ نخواهد کرد که وقتی صاحب صلاحیت‌های دوره‌های قبل، چنین و چنانند چطور به تایید صلاحیت‌شدگان دور بعد اعتماد کنیم؟ با این فرمان اگر جلو برویم آیا به افزایش آرا که نظر مبارک رهبری است می‌رسیم یا به دلسرد کردن مردم از انتخابات؟ یک مقدار فکر کنند دوستان، بد نیست که خیلی هم خوب است!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. قبول از بین یک سری آدم ضعیف به روحانی رای دادیم.
    ولی از بین همه به بدترین گزینه رای دادیم.
    گول وعده‌های صد روزه‌اش را خوردیم. گول اینکه گفت اگر مشکلات راه حل نداشت نمی‌گفتم را خوردیم.
    کاش به یک احمق رای می‌دادیم ولی به ایشان رای نمی‌دادیم.

    1. اشتباه محض می کنی برادر. انصاف داشته باش و شرایط اقتصادی دولت تحت تحریم فلج کننده ثانویه از احمدی نژاد به ارث برده را با شرایط دیگر دولت ها مقایسه کن خواهی دید عملکرد نن تنها بد نبوده که می توان به آن آفرین هم گفت.

  2. روحانی ایران را ویران کرد
    شما که دستتان به مالک و سلمان و قیس نمی رسید ای کاش لااقل معاویه ای انتخاب کرده بودید که بر این دجال منتخبتان صد شرف داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا