خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش صادقی به موضع قوه قضاییه درباره دو دانشجوی بازداشتی

«محمود صادقی»، نماینده‌ی مردم در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضاییه درباره‌ی دو دانشجوی بازداشتی در توییتر نوشت:

«اگر خبر سخنگوی قوه قضاییه درباره‌ی علت بازداشت دو دانشجوی نخبه‌ی دانشگاه شریف صحت داشته باشد، باید آن را هشدار و زنگ خطری جدی دانست؛ ناامید شدن نخبگان از مبارزه‌ی مدنی مسالمت آمیز و گرایش آنها به مبارزه‌ی مسلحانه و خشونت‌آمیز»


این نماینده‌ی مجلس هم‌چنین در گفت‌وگو با خانه‌ملت، درخصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، گفت: این نوع اقدامات مسبوق به سابقه است و پیش از این یکی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس که در آمریکا زندانی بود، آزاد شد و ایران هم متقابلا یک زندانی آمریکایی را آزاد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و آمریکا ارتباط رسمی و مستقیم با هم ندارند اما از طریق دفتر حافظ منافع ایران (سوئیس) و آمریکا امکان تبادل زندانیان و مذاکره وجود دارد.

وی افزود: در مدت اخیر قوه قضاییه نیز در اعطای مرخصی به زندانیان در شرایط کرونا اقدام انسانی را رقم زد. در چارچوب همین اقدام انسانی به برخی از زندانیان خارجی هم مرخصی داده شد. این اقدام ضمن خنثی کردن توطئه دشمنان اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

صادقی معتقد است: تبادل زندانیان بین دو کشور ایران و ایالات متحده پیام خوبی را در شرایطی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، به جهانیان می دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تبادل زندانیان اقدامی است که اراده و اهتمام دو کشور را نیاز دارد بنابراین ایران و آمریکا با هماهنگی های صورت گرفته از طریق دفتر حفظ منافع ملی دو کشور و رعایت حال زندانیان باید این تصمیم را اجرایی کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا