خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: اسلام ضد خوشگذرانی زن نیست

امام جمعه مشهد گفت: اسلام ضد آزادی زن، ضد شخصیت زن و ضد جریان خوشگذرانی زن نیست. زن و مرد در تمام حقوق انسانی با هم مشترکند. در تمام شئون انسانیت، هیچ مردی برهیچ زنی از دیدگاه اسلام امتیاز ندارد و از تمام حقوق آزادی اجتماعی و رفاه اجتماعی، همانند مرد برخوردار است. بی حجابی زن در عرصه های اجتماعی آزادی زن نیست. بلکه این آزادی مردهاست. که یک زن بخواهد در مقابل چشمان مردان حضور پیدا کند و مورد استفاده جنسی صدها مرد قرار گیرد، این آزادی مردان است. آزادی زن نیست. آزادی زن در این است که بتواند با صیانت، خودش را حفظ کند و حتی در حد یک نگاه و یک تماشا هم مورد تجاوز ستمکارانه یک مرد قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های امروز نمازجمعه مشهد با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید نواب صفوی گفت: نواب صفوی اسوه الگوی غیرتمندی دینی بود. فردی که هرکجا منکر صریحی را مشاهده می‌کرد با تمام قدرت در مقابل آن می ایستاد و تا سرحد گذشتن از جان مبارزه می کرد. در این مبارزه هم اخلاص و هم غیرت و از خودگذشتگی داشت.

مبارزه با منکر باید مردمی باشد

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز خوشبختانه نظام مقدس حکومتی ما نظام اسلامی است. اما متاسفانه در مظاهر اسلامیت، دین مداری و حکمرانی دینی در زندگی اجتماعی مسئله داریم. آیا اصرار یک عده عناصر ناهنجار در بی عفتی زنان با مبانی اسلام سازگار است؟ امروز که ما نظام دینی داریم آیا باید مسائل اجتماعی مالامال از منکرات و بی عفتی باشد؟

وی افزود: برخی می‌گویند نیروی انتظامی و دادگاه و دولت باید جلوی اینها را بگیرد. اما بحث دادگاه و نیروی انتظامی نیست. این موضوع باید مردمی باشد. فرد بدحجاب و انسان لاابالی باید احساس کند مردم از او بدشان می آید و مردم از قیافه او متنفرند. این احساس برای شما مردم در نهی از منکر یک تکلیف الهی است. مردم باید مشکل را حل کنند.

اسلام ضد آزادی، شخصیت و خوشگذرانی زن نیست

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن خاطرنشان کرد: ما باید تکلیف خودمان را در مسئله اسلام و دین در خصوص زن روشن کنیم. این که یک عده پیدا شوند و با مسخره کردن امثال بنده در فضای مجازی و خرافات بافتن، با ماموریتهایی که از خارج دارند تمام شعائر دینی و مقدسات ما را به باد استهزاء بگیرند و ما تماشاباشیم آیا درست می شود؟

وی افزود: اسلام در دنیا مکتب خاصی در شخصیت زن دارد و نمود آن صدیقه اطهر(س) است. اسلام ضد آزادی زن، ضد شخصیت زن و ضد جریان خوشگذرانی زن نیست. زن و مرد در تمام حقوق انسانی با هم مشترکند. در تمام شئون انسانیت، هیچ مردی برهیچ زنی از دیدگاه اسلام امتیاز ندارد و از تمام حقوق آزادی اجتماعی و رفاه اجتماعی، همانند مرد برخوردار است.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: بی حجابی زن در عرصه های اجتماعی آزادی زن نیست. بلکه این آزادی مردهاست. که یک زن بخواهد در مقابل چشمان مردان حضور پیدا کند و مورد استفاده جنسی صدها مرد قرار گیرد، این آزادی مردان است. آزادی زن نیست. آزادی زن در این است که بتواند با صیانت، خودش را حفظ کند و حتی در حد یک نگاه و یک تماشا هم مورد تجاوز ستمکارانه یک مرد قرار نگیرد.

وی افزود: خیلی از جاها زن کارآمد است، اما مرد کارآمد نیست. اگر از زن صیانت شود، مقام و ارزش و عظمت او محفوظ باقی می ماند. اما اگر از زن صیانت نشود، زن با تمام عظمتی که دارد از بین خواهد رفت. در آیه حجاب که قرآن در حجاب زن دستور داده است، پس از آن گفته است برای این است که زن آسیب نبیند.

زنها باید ورزش و تفریح داشته باشند

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: کسی نگفته است زن ورزش نکند و تفریح و گردش نداشته باشند. باید زنها نیز از حقوق اجتماعی که مردها برخوردارند بهره مند باشند. زنها باید آزادانه ورزش و تفریح کنند. اما نظام جمهوری اسلامی و مسئولان نظام موظفند صیانت زنها را در عین اینکه خوشگذرانی، تفریح و ورزش فراهم کنند.

وی افزود: مراجع تقلید و مقام معظم رهبری فتوا دادند دوچرخه سواری زن در منظر مردها حرام است. اما زنان نباید از دوچرخه سواری و اسب سواری محروم باشند. مسئولان باید برای صیانت از زنها مکانهایی را به صورت مجهز فراهم کنند تا آنها با صیانت از نگاه مردها به ورزش بپردازند.

آیت الله علم الهدی ضمن تشکر از شهردار مشهد برای دستور به فراهم کردن مکان هایی برای ورزش و تفریح مخصوص بانوان در پارکهای بالای ۵ هکتار گفت: وجود یک پارک برای ورزش و تفریح بانوان کفایت نمی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمین فوتبال و بازی فوتبال جای هیجان است. مردان در آنجا هیجان دارند و طبیعی است که خانم ها هم که که از نظر احساسی و عاطفی حساس‌تر هستند هیجان بیشتری پیدا می‌کنند.

وی افزود: مراجع تقلید بروز و ظهور این هیجان را حرام می دانند. این که صدای زن بلند شود و حرکات زن در طوری باشد که مرد را تحریک کند این حرام است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: دستگاه توسعه ورزش قهرمانی کشور مسئول صیانت زنان درتماشای مستقیم فوتبال است. این که می‌گویند فیفا اجبارکرده است که باید زن ها در تماشای بازی فوتبال شرکت کنند، از شیطنت ها و رذالت هایی است که یک عده بی دین ضد انقلاب خارج نشین انجام داده‌اند و فیفا را تحریک کردند. وگرنه فیفا به این کارها کار نداشت. اما حال باید چه کرد؟

وی با اشاره به لزوم صیانت از زنان گفت: مسئولان ورزش نظام باید در استادیوم ها، مکان‌هایی را مخصوص بانوان آماده کنند تا خانم ها در این محل ها صیانت داشته باشند و یک مرد هرزه از از فریاد و هیجان خانمی که هیجان زده می شود و فریاد می زند سوء استفاده نکند. دستگاه مسئول توسعه ورزش قهرمانی در کشور مسئول ایجاد صیانت برای زنان در مسئله تماشای مستقیم فوتبال نیز هست و باید اقدامات لازم را انجام دهد.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: این لامذهب هایی که در فضای مجازی حرفهای امثال بنده را تحریف می کنند و توهین می کنند، بدانند ما در راه خدمت به دین ایستاده ایم و باکی از این حرفها نداریم.

وی افزود: دولت و به خصوص مجلس که باید در مورد این موضوعات برنامه ریزی کنند تا خواهران و دختران ما با کمال صیانت و به دور از هر نوع جریان غیردینی و غیرشرعی به انواع ورزش ها و تفریحات بپردازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درتمام این فرمایشات معظم له…جایی نکته ای درباره فساد واختلاس ودزدی بیت المال مشاهده میکنید؟

  2. حضرت … علم الهدی، چرا شماها کلا به زنان و موضوعات زنانه اینقدر علاقمند هستید!!!؟ خیلی عجیب است، یعنی مسئله ای، موضوعی، بحثی، چیزی غیر از زنان بیچاره وجود ندارد که در مورد آن داد سخن بدهید!!؟ اینکه می فرمائید (یک زن بخواهد در مقابل چشمان مردان حضور پیدا کند و مورد استفاده جنسی صدها مرد قرار گیرد،) باور کنید هیچ جای دنیا یک زن نمیتواند مورد استفاده جنسی صدها مرد قرار بگیرد، یعنی توانائی و امکان فیزیکی آن را ندارد!!! جناب … علم الهدی، شأن زنان مملکت ما بسیار بالاتر از این حرف هاست، شما باید مواظب باشید تا اگر کسی دیگر این حرفها را بزند، وی را بشدت سرزنش و نکوهش کنید نه اینکه خودتان … بنظرم مسائل و مشکلات مبتلابه مردم مملکت ما بسیار فراتر از این موضوعات است، به آنها بپردازید که رضای خدا هم در همین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا