خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رجایی: احمدی نژاد قصد حصر هاشمی را داشت

/گفت‌وگو با رجایی، مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی/

زهرا منصوری، انصاف نیوز: مشاور آیت الله هاشمی خطاب به احمدی نژاد می‌گوید: آقای احمدی نژاد! تو خودت همان کسی هستی که تیم تشریفات وزارت خارجه و ریاست جمهوری را توبیخ کرد چون «نیازف» رئیس‌جمهور ترکمنستان، به اصرار خودش با آقای هاشمی ملاقات کرده بود. آقای احمدی‌نژاد دیکتاتور کوتوله‌ای است که فکر می‌کرد می‌تواند آقای هاشمی را در حصر نگه دارد.

وی معتقد است در آینده از نزدیکان احمدی‌نژاد مثل عبدالرضا داوری، اشخاص دیگری هم به دست به افشاگری خواهند زد.

فرارو: محمود احمدی نژاد در دیداری با هوادارانش از شهر اردبیل ادعایی عجیب علیه مقامات کشور مطرح کرده است.

براساس ادعای احمدی نژاد تلاش هایی برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری در جریان است.

او گفت: «یک طرف دنبال این است که به بهانه تشدید کرونا، انتخابات را عقب بیندازد تا فرصت پیدا کند و شرایط را به نفع خود تغییر دهد.»

رییس جمهوری پیشین افزود: طرف دیگر هم دنبال این است که در سایه کرونا و مشارکت پایین مردم، نامزد خود را از صندوق دربیاورد.”

احمدی نژاد با بیان اینکه “هر دو به دنبال کنار گذاشتن مردم از عرصه تصمیم گیری هستند”، مدعی شد: «جزیره خریده‌اند تا درصورت جوشیدن خشم ملت به آنجا فرار کنند»

متن کامل گفت‌وگو با غلامعلی رجایی- فعال سیاسی و مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی- درباره‌ی حرف‌های اخیر احمدی‌‎نژاد در اردبیل را در ادامه بخوانید:

رجایی:نوبت طرح دوگانگی خودش و نظام است

غلامعلی رجایی- مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی- درباره‌ی ادعاها و حرف‌های این روزهای احمدی‌نژاد به انصاف نیوز گفت: استراتژی آقای احمدی‌نژاد دیده شدن و زدن حرف‌های متفاوت است. پیش از این او دوگانگی خودش و هاشمی و بعد دوگانگی خودش و مسئولین و الان هم دوگانگی خود و نظام را مطرح می‌کند. مثلاً گفت من در جیبم لیست افرادی را دارم و هیچگاه هم مشخص نشد، این لیست چه بود. فعالیت‌های او را ببینید! هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد، در ماه رمضان یک عده روزه‌ی خود را بخورند و از بندرعباس و یزد به تهران بیایند، کاری نداریم که این لشگرکشی‌های سیاسی به چه شکل است. ایشان از قبل از نتیجه باخبر است و برحسب صحبت‌های او احتمالاً به او گفته‌اند که تایید نمی‌شود.

این فعال سیاسی درباره‌ی تناقض در رفتار امروز احمدی‌نژاد با دوران ریاست جمهوری‌ او افزود: چیزی که من را به خنده وا داشت این بود، آقای احمدی نژاد حافظه‌ی تاریخی مردم را خیلی دست کم گرفته است. احمدی‌نژاد می‌گوید چرا اجازه نمی‌دهند مردم با خدمت‌گذار خودشان ملاقات کنند؟ که تیم تشریفات وزارت خارجه و ریاست جمهوری را توبیخ کرد چون «نیازف» رئیس‌جمهور ترکمنستان، به اصرار خودش با آقای هاشمی ملاقات کرده بود؛ بچه‌های تشریفات ابتدا گفتند نمی‌شود آقای هاشمی را ببیند. تیم وزارت خارجه وقت شاهد این ماجرا است. در نهایت آقای نیازف اصرار کرد و آقای هاشمی را دید. بعد از اینکه خبر این ملاقات به گوش آقای احمدی نژاد رسید، تیم تشریفات وزارت خارجه و ریاست جمهوری را توبیخ کرد. آقای احمدی‌نژاد دیکتاتور کوتوله‌ای است که فکر می‌کرد که می‌تواند آقای هاشمی را در حصر نگه دارد.

وقتی احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود، یک ملاقاتی را برای دیدار مردم و مسئولین در مازنداران و اصفهان ترتیب داده بودیم؛ کسی نیامد و وقتی علت را پرسیدیم گفتند از وزارت اطلاعات احمدی‌نژاد به آنها گفته‌اند که حق ملاقات با هاشمی را ندارند. آنها نیز عذرخواهی کردند و وقت حاج آقا (هاشمی رفسنجانی) خالی ماند. آقای احمدی نژاد که الان منتقد است، خودش چنین رویکردی را داشته و فکر می‌کند این مسائل گفته نخواهد شد. اگر دیگران ملاحظه نمی‌کردند و نوع اداره‌ی جلسات را اعلام عمومی می‌‎‎کردند، اگر می‌گفتند چطور برای مصوبات با دیکتاتوری رأی می‌گرفت، آقای احمدی نژاد نمی‌توانست در این کشور زندگی کند.

احمدی‌نژاد می‌خواهد هزینه‌ی رد صلاحیت خود را به گردن نظام بیاندازد

الان می‌خواهد هزینه‌ی رد صلاحیت خود را به گردن نظام بیاندازد. مثلا پیشنهاد معاون اولی که به فائزه هاشمی داد که آقای داوری آن را تایید کرد. ایشان ید طولایی در تکذیب مسائلی دارد که وجود دارد. وقتی هاله‌ی نور را خبرنگار آمریکایی از او پرسید، آن هم تکذیب کرد، خبرنگار گفت فیلم شما وجود دارد، گفت من هم مثل شما از رسانه‌ها شنیدم. باید ابعاد این چنینی از امثال احمدی‌نژاد برای مردم گفته شود که بدانند، دچار این شعارهای سست و غیر واقعی نشوند. او اکنون خود را خیرخواه ملت نشان می‌دهد.

مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی با طرح پرسشی از احمدی‌نژاد ادامه داد: یک سوال از احمدی‌نژاد دارم، در این 16 سال کدام یک از مسئولان را قبول دارد؟ به عنوان یک پژوهشگر سیاسی نتوانستم کسی را پیدا کنم که احمدی نژاد او را قبول داشته باشد. تیغ بی‌انصافی و ستم خود را به روی همه کشیده است. توصیه‌ی برادارانه می‌کنم به آقای داوودی که معاون اول او بود و با چه وضعیت خفت آوری اخراج شد و استاد راهنمای آقای احمدی نژاد هم بود تا بقیه‌ی وزرایی که روش خنده‌دار و تمسخر آمیز اداره‌ی دولت او را دیدند؛ بیایند و حقایق را به مردم بگویند و اگر اینکار را نکنند به نظرم به مردم خیانت است. با گفتن این ناگفته‌ها خدمتی هم به احمدی نژاد کرده‌اند و او متوجه می‌شود دوران بزن و دررو تمام شده است.

او گفت: قاعدتاً دیگران هم مثل داوری حرف‌هایی را می‌زدنند که تکان دهنده است، داوری جزو یار غار و محرم سر احمدی‌نژاد بود و اینها را نباید دست کم گرفت. اگر نیمی از این حرف‌ها و ادعاها درست باشد، احمدی نژاد روزهای سخت‌تری را در پیش خواهد داشت. مثلا به سفرهایی که می‌رود، دقت کنید به امام‌زاده‌های شلوغ و شهرهای دور افتاده می‌رود که مردم آنجا دوست دارند با یک رئیس‌جمهور سابق عکس بگیرند. اما اگر به همین مردم بگوییم در دوران ریاست جمهوری او چه تبعات اقتصادی برای ما به وجود آمد؛ احمدی‌نژاد در کشور قدم از قدم نمی‌تواند بردارد. آقای احمدی‌نژاد اگر می‌خواهد دیده شود، نیازی نیست به شهرهای محروم و امام زاده‌ها برود، یک چهار پایه در چهار راه ولیعصر بگذارد، روزنامه بخواند و مردم هم او را ببینند.

وی در انتها درباره‌ی چرخش عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی‌‌نژاد گفت: آقای داوری در مصاحبه‌ها از دلیل چرخش خود سخن گفته است و من قبول ندارم این بازی‌گردانی خود احمدی نژاد باشد. حدس می‌زنم حتی کسان دیگری از نزدیکان احمدی‌نژاد علیه او صحبت خواهند کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. رجایی می گوید احمدی نژاد گفته لیستی را از مفسیدن در جیب دارم ولی هرگز نگفت که هستند در حالی که این حرف رجایی دروغ است احمدی نژاد گفت ولی هیچکس یخه آنها را نگرفت . مگر احمدی نژاد با فیلم و سند فاضل لاریجانی را افشا نکرد ، مگر در مناظره با مهندس موسوی اسم نیاورد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا