خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شهلا لاهیجی درگذشت

خبرگزاری ایسنا نوشت: شهلا لاهیجی، نویسنده و ناشر در ۸۱ سالگی از دنیا رفت.

انتشارات روشنگران  و مطالعات زنان با اعلام این خبر نوشته است: «خبر کوتاه بود و باورش تلخ و جانکاه. شهلا لاهیجی مدیر سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر انتشارات روشنگران، برای همیشه با این جهان وداع گفت.

شهلا لاهیجی، نویسنده، محقق، تاریخ‌پژوه، مترجم و مدیر انتشارات روشنگران و مطالعات زنان، پس از تحمل یک دوره بیماری، امروز، هجدهم دی‌ماه دیده از جهان فروبست. شهلا لاهیجی انتشارات روشنگران را در سال ۱۳۶۲ پایه‌گذاری کرد و همه عمر گرانبارش را در راه اعتلای فرهنگ و هنر ایران بزرگ گام نهاد.»

در معرفی بیشتر او نیز عنوان شده است: «شهلا لاهیجی در اردیبهشت ۱۳۲۱ در تهران دنیا آمد و در نوجوانی با خانواده به شیراز نقل مکان کردند. او از نوجوانی به مقاله‌نویسی در نشریات پرداخت و در سن ۱۵ سالگی در رادیو شیراز به تهیه‌کنندگی مشغول شد. مدتی بعد با انجمن جهانی زنان نویسنده و روزنامه‌نگار مکاتبه کرد و به عضویت آن درآمد. پس از مدتی و در همین بازه زمانی به روش مکاتبه‌ای با دانشگاه آزاد لندن دوره فشرده جامعه‌شناسی را گذراند.

از شهلا لاهیجی کتاب دوجلدی «پژوهشی در هویت تاریخی زنان ایران» با همکاری مهرانگیز کار منتشر شده است. «تصویر زن در آثار بهرام بیضایی» و ترجمه «زن در جست‌وجوی رهایی» (فراز و فرود جنبش زنان در سوسیال دموکراسی آلمان) از دیگر آثار اوست.»

همچنین اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در اطلاعیه‌ای آورده است: «بدین‌وسیله درگذشت مرحومه مغفوره شادروان خانم شهلا عبدالله‌زاده لاهیجی، نویسنده، مترجم، نخستین ناشر زن ایرانی و مدیرمسئول انتشارات  روشنگران و مطالعات زنان را به اطلاع همکاران گرامی می‌رسانیم.

هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم عبدالله‌زاده لاهیجی، کلیّه بازماندگان و همکاران صنف برای آن مرحومه علو درجات الهی را مسئلت دارد.

مراسم تشییع و یادبود ایشان متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال پیام تسلیت همکاران گرامی باعث تسلّی خاطر بازماندگان خواهد بود.»

 انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا