خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توهین شریعتمداری به مردم ایران به بهانه‌ی صوت ظریف

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «توهین حسین شریعتمداری به مردم ایران به بهانه انتشار فایل دکتر ظریف» نوشت:

سخنان منتشره دکتر ظریف گرچه بارها از زبان او و دیگر شخصیت‌ها شنیده شده، واکنش‌های بسیاری برانگیخته است زیرا شاه بیت آن، نقد عملکرد «شهید سلیمانی» است که از جانب رهبری عهده‌دار سیاست «دفاع از محور مقاومت در سوریه، عراق و بحرین» بود. مطابق قانون اساسی، امور اجرایی کشور در همه حوزه‌های سیاست داخلی و خارجی، اقتصادی، فرهنگی و …، جز اموری که قانون اساسی مستقیما به عهده رهبری نهاده، بر عهده قوه مجریه به ریاست رئیس جمهور است و وزیر و وزارت خارجه باید متکفّل اجرای سیاست خارجی جمهوری اسلامی در قبال تمام جهان باشد، ولی اجرای سیاست منطقه‌ای از جانب رهبری به سپاه قدس به فرماندهی شهید سلیمانی واگذار شد که علی رغم همه هماهنگی‌ها، طبیعی بود مواردی ناهماهنگی رخ نماید.

عملکرد نظامی-سیاسی شهید سلیمانی و سپاه قدس علنی نبود و محبوبیت شهید، دفاع رهبری از ایشان و مجموعه سپاه قدس و شهادت مظلومانه او به دست ترامپیون جنایتکار هم در مصون ماندن او از نقد مؤثر بود. بعد از شهاتش هم چنان در باره‌اش مبالغه و تقدّس‌سازی کردند که هیچ کس جرأت نکند عملکردش را به تیغ نقد بسپارد غافل از آن که سنت تاریخ بر آن است که هر شخصیتی هر چند با عظمت، مخلِص و محبوب، بالاخره به تیغ نقد نواخته خواهد شد.

در مقابل عملکرد وزارت و وزیر خارجه به خصوص سیاست مواجهه با غرب و برجام که مهمترین و گسترده‌ترین عملکرد آنان بود، کاملا علنی و در معرض نقد گسترده همگان بود. دکتر ظریف به عنوان «ژنرال سیاست خارجی» در این چند سال مورد نوازش تیغ برنده و بی رحمانه نقد از همه طرف، به خصوص از طرف دلواپسان داخلی بود. سابقه نقد بی‌محابای او و عملکردش در تصویب برجام در کمیسیون مجلس نهم هنوز از خاطره‌‎ها محو نشده است.

بعد از خارج شدن ظالمانه ترامپ از برجام هم دلواپسان داخلی به جای محکوم کردن او، به نواختن ظریف همت کردند و در این چند سال در مطبوعات و مجلس و صداوسیما و دیگر تریبون‌های عمومی از هیچ تلاشی در جهت شکستن او خودداری نورزیده‌اند و حالا انتشار فایل مصاحبه محرمانه‌اش، بهانه خوبی برای دور جدید حملات گردیده است. البته عملکرد ظریف باید به تیغ نقد سپرده شود و چنانچه این عملکرد به نیت خدمت به نظام و مردم و در جهت مصالح عمومی بوده باشد، به یقین در برابر تیغ برنده نقد مقاومت کرده و سربلند بیرون خواهد آمد که خداوند فرموده: «فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَ أَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ»(رعد 17) [زبد و کف روی آب(مظهر باطل) از بین می‌رود و مفید برای مردم(یعنی آب که مظهر حقیقت است) در زمین باقی می‌ماند].

شهید سلیمانی اگر «مالک اشتر» زمان است، دکتر ظریف هم کم از «قیس بن سعد» نیست که مالک با فرمانداری او بر مصر مخالف بود و او را سازشکار می‌پنداشت و افرادی به بهانه همفکری با مالک، چنان تحت تأثیر جعلیّات و القائات معاویه و عمرعاص با قیس مخالفت کردند که امام علی مجبور شد این ژنرال ارزشمند را که با سیاست، تیغ تیز معاویه و عمرو عاص را کُند و از دست‌‎اندازی به مصر ناکام ساخته بود، برکنار کند.

نکته غیر قابل چشم پوشی در مخالفت این جماعت با دکتر ظریف، توهین به مردم ایران به بهانه دفاع از شهید سلیمانی است. آقای شریعتمداری کیهان چندین بار از جمله اخیرا و همفکران او بارها در دفاع از مقاومت، گفته‌اند «اگر نبود این مقاومت و اسباب آن از جمله صنایع موشکی؛ الان مخالفان باید پوتین‌های داعش را واکس می‌زدند» و «زنانشان کنیز داعش بودند!». یعنی اگر مقاومت در سوریه و عراق و … نبود، داعشیان ایران را تصرف کرده و مردم را به بردگی و زنانشان را به کنیزی گرفته بودند! آیا کسانی که این سخنان ناپخته و توهین‌آمیز به مردم را می‌گویند، به یاد ندارند که همین مردم در ابتدای انقلاب بدون این که موشک و صنایع دفاعی پیشرفته امروزی را داشته باشند، در مقابل هجوم عفلقی‌های صدامی در مرزهای جنوب و غرب با چنگ و دندان از دین، خاک و ناموسشان دفاع کردند و صدام را با ارتش قدرتمند مستظهر به قدرت‌های استکباری شرق و غربش، به سرعت زمینگیر و مجبور ساختند بخش‌های محدود اشغالی را رها کرده و عقب‌نشینی کند.

مردم ایران ضمن قدردانی از سربازان رشیدشان در محور مقاومت و صنایع نظامی و موشکی، قدردان ژنرال‌های سیاست خارجی هم هستند و زدن هر یک از این دو بال را خیانت به کشور می‌دانند؛ در عین این که نقد عملکرد هر دو بال را لازم و مفید می‌دانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آخر این چه فلسفه و بهانه بیخود و البته بیرحمی است که عده ای از خدا بیخبر فریادش میزنند!!؟ «اگر نبود مقاومت مدافعان حرم؛ الان باید در کرمانشاه و… با داعش می جنگیدیم» و «زنانشان کنیز داعش بودند!». یعنی ما حاضر شدیم مردم و کشور سوریه را نابود کنیم و آنها را جلوی سگان هار و درنده بیندازیم بخاطر اینکه خودمان و در مملکت مان با سگان هار مصادف نشویم!!؟ ما مردم ایران چه احساسی خواهیم داشت اگر دو کشور با یکدیگر بجنگند و جنگ را به کشورمان ایران بکشانند، ایران را مخروبه و نابود و مردمانش را کشتار کنند، و آنوقت یکی از کشورهای درگیر مدعی شود بخاطر ممانعت از کشیده شدن جنگ درون مملکت خودمان، آن را به ایران منتقل کردیم!!؟ بی انصاف ها ، بگردید و بهانه ای دیگر پیدا کنید و آن را جار بزنید.

    7
    3
  2. جزایری دمت گرم .اگر تو کل ۸۰ میلیون نفر فقط یک نفر باشه که آبروی ما رو جلوی کودکان سوری می خره اون تویی .خدا نگه دارت باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا