خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدرسه اهدایی را هم مولدسازی می‌کنید!؟

جماران نوشت: در لیست املاک معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش جهت اجرای مصوبه مولدسازی، ده ها مدرسه دیده می شود.

سرانجام پس از واکنش های فراوان به مصوبه مولد سازی، ظهر امروز وزیر اقتصاد از راه اندازی سامانه هیات مولد سازی برای شفاف شدن تصمیمات این هیات خبر داد.

در این سامانه چند لیست از اموال دولتی که که به عنوان مازاد شناسایی شده و قابلیت فروش یا تهاتر دارند، منتشر شد که حاوی نکات مهمی است.

قابل ذکر است که همچنان اطلاعاتی در خصوص نحوه قیمت گذاری این اموال در دسترس قرار نگرفته است.

در بخش دوم این گزارش به بررسی اموال وزارت آموزش و پرورش که مشمول مصوبه مولدسازی شده اند، پرداخته ایم.در متن مصوبه هیات عالی مولدسازی آمده است که این اموال مشروط بر احراز مالکیت و مازاد بودن آنها توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و تأیید وزارت راه و شهرسازی از منظر عدم تداخل با قانون جهش تولید مسکن مازاد تشخیص داده شده است.

تعداد املاک معرفی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش ۵۲۰ مورد است. از این تعداد ۳۵ مورد مربوط به استان اردبیل است که ۲۹ مورد آن مدارسی هستند که تخریبی یا قدیمی نام گرفته اند. مابقی املاک، زمین های مربوط به حیاط مدارس یا زمین هایی هستند که نام محله یا روستا بر آنها اطلاق شده است.

درآذربایجان غربی علاوه بر ۳۴ مورد زمین، مدرسه و آموزشگاه، یک چاه عمیق و یک دفتر مخابراتی هم به عنوان ملک مازاد وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

البته معرفی اموال با عناوین عجیب در لیست املاک مازاد معرفی شده از استان خراسان رضوی به عنوان یکی از طولانی ترین فهرست های موجود جالب تر است. برای مثال منزل اهدایی فردی به نام کبری زند سرایی نیز به عنوان ملک مازاد معرفی شده است. همچنین دو واحد دارالقرآن هم در فهرست مربوط به استان خراسان رضوی در کنار چندین مدرسه، آپارتمان و زمین دیده می شود.

در تهران، چندین ملک که برخی از آنان مدرسه هستند در مناطق ۱،۳، ۷، ۱۱ و ۱۳ برای فروش یا تهاتر معرفی شده است از سوی دیگر در این فهرست دو ملک با عرصه ۹۹۰ و ۹۴ متری با نام باغ فردوس در منطقه ۱ که از سوی حوزه ستادی معرفی شده، نیز دیده می شود. در شهرهای استان تهران هم، ۱۰ قطعه زمین، مازاد تشخیص داده شده است.

در استان چهارمحال بختیاری، تنها یک ملک با عنوان ملک تاج بیگم رئیسی با عرصه ۳۰۰ متری مازاد شناخته شده است.

۱۰ ملک کوچک متراژ در کردستان نیز به عنوان اموال مازاد معرفی شده اما مشخص نیست این املاک چه هستند؟ تنها نشانی مهم ذکر شده برای این زمین ها که برخی از آنها دارای اعیان هم هستند، نام چند روستا است.

در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز ۳ ملک مازاد معرفی شده که دو مورد آن مدارس ابتدایی هستند.

در خوزستان ۱۹ قطعه زمین، ۱۳ مدرسه، ۱ کانون فرهنگی، ۱ خانه معلم و بخشی از زمین اداره آموزش پرورش سوسنگرد و زمین یک مدرسه مشمول مصوبه مولد سازی شده اند.

در استان البرز ۷ واحد مدرسه، ۶ قطعه زمین و ۳ واحد آپارتمان برای فروش یا تهاتر به هیات عالی مولدسازی معرفی شده است. در مورد وضعیت این مدارس هیچ عنوانی قید نشده است.

در استان لرستان ۳ ملک شامل دو خانه معلم و یک عرصه ۵۰۳ متری به نام شهید سپه وند ناحیه ۱ خرم آباد، مازاد تشخیص داده شده است.

در استان مرکزی حدود ۳۰ مدرسه، آموزشگاه و مجتمع در راه فروش یا تهاتر قرار گرفته اند که مقابل ۴ مورد از آنها عبارت مخروبه قید شده است.

در استان اصفهان ۱۰ ملک که اغلب آنها زمین هستند، از سوی وزارت آموزش و پرورش به عنوان ملک مازاد به هیات مولدسازی معرفی شده است.

همچنین ۱۰ واحد مدرسه ای در استان هرمزگان در لیست مولدسازی قرار گرفته است.

به گزارش جماران، در خراسان شمالی ۲ قطعه زمین بدون اعیان، در ایلام دو قطعه زمین مربوط به دو مدرسه قدیم، ۱۳ مدرسه در گیلان، ۶ دبستان در بوشهر، ۸ مدرسه در کرمان، ۱۳ مدرسه در زنجان و یک واحد منزل در قم در این فهرست جای گرفته است.

۹ مدرسه در استان گلستان که اغلب بدون اعیان هستند هم در این فهرست به چشم می خورد. این احتمال وجود دارد که این مدارس جزو ابنیه های تخریب شده باشند اگرچه به دلیل عدوم وجود ادبیات یک دست در این فهرست ها، نمی توان نتیجه گیری قطعی کرد.

در استان همدان نیز ۲۵ ملک شامل مدرسه، زمین و آپارتمان مشمول مصوبه مولد سازی شده اند.

یزد هم ۱۰ مدرسه دبستانی را راهی فهرست املاک مشمول مصوبه مولد سازی کرده است.

از لیست استان مازندران هم اینگونه بر می آید که تعدادی مدرسه که برخی از آنها تخریب شده هستند برای فروش یا تهاتر معرفی شده اند.

۶ مدرسه و ۵ واحد مسکونی در استان فارس نیز مشمول مصوبه مولدسازی شناخته شده است.

۳۶ ملک هم در استان کرمانشاه شناسایی شده که در بین آنها تعدادی زمین، مدرسه، آپارتمان و یک دارالقرآن دیده می شود.

در آذربایجان شرقی در کنار چندین مدرسه قدیمی، تخریب شده و زمین، ساختمان اختلالات یادگیری را هم مازاد معرفی کرده اند.

و در نهایت ۱۵ مدرسه، یک خانه معلم و ۲ معلم سرا در خراسان جنوبی هم به عنوان ملک مازاد شناخته شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا