خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش روسیه به فایل صوتی ظریف

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد فایل صوتی جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که در بخشی از آن در خصوص سیاست‌های روسیه نیز اظهاراتی مطرح شده است، اعلام کرد که تنها مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را مد نظر قرار می‌دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه برای اولین بار به فایل صوتی منتشر شده از اظهارات محمدجواد ظریف که در بخشی از آن به سیاست‌های روسیه نیز اشاره شده است، واکنش نشان داد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی خود، درباره فایل صوتی محمدجواد ظریف گفت: «ما فقط مواضع رسمی ایران را مد نظر قرار می‌دهیم که بارها از زبان مقامات تهران بیان شده است.»

وی خاطرنشان کرد: «ایران بارها به‌صورت رسمی از مواضع مسکو در قبال برجام قدردانی و از تداوم همکاری‌ها با روسیه استقبال کرده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه از نقش تأثیرگذار کشورش در حفظ برجام پس از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق سخن گفت و تأکید کرد: «تفاسیر مطرح شده درباره این فایل صوتی در بحبوحه مذاکرات وین تنها به زیان این مذاکرات است. اما در مقابل، مسکو به تلاش خود برای احیای برجام ادامه می‌دهد.»

زاخارووا با اعلام اینکه روسیه هرگز بر سر منافع و شرکای خود معامله نمی‌کند، گفت: «روسیه ترجیح می‌دهد که بر مبنای عمل [درباره شرکایش] قضاوت کند و نه بر مبنای اظهارات نسنجیده و ناروا.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. زاخارووا با اعلام اینکه روسیه هرگز بر سر منافع و شرکای خود معامله نمی‌کند!! واو، خیلی ممنون ماریا جان، خیلی ممنون، اینقدر شرمنده نکن!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا