خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر تسنیم و فارس از کاندیداتوری محمدرضا عارف

خبرگزاری تسنیم نوشت: محمدرضا عارف معاون اول رئیس دولت اصلاحات و رئیس فراکسیون امید مجلس دهم برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند.

یکی از چهره های نزدیک به عارف با تایید این خبر گفت: ایشان احتمالا در یکی از روزهای 21 یا 22 اردیبهشت ماه با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند.

به گفته این چهره نزدیک به عارف، وی با شعار انتخاباتی «عدالت و مسئولیت» وارد عرصه رقابت‌ها می‌شود و «رنگ سفید » را نیز به عنوان نماد انتخاباتی خود برگزیده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اعلام کاندیداتوری عارف با هماهنگی با جبهه اصلاحات ایران بوده است، گفت: با نهاد اجماع ساز هم همراه هستند منتها آقای عارف به جز ستاد رسمی، یک ستادی به اسم پویش زندگی هم دارند که در واقع ستاد مردمی حامیان آقای عارف است که عمده فعالیت های ایشان نیز در چارچوب همین ستاد مردمی خواهد بود.

این چهره نزدیک به عارف همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به مکانیسم 4 مرحله نهاد اجماع ساز برای اعلام کاندیداهای نهایی اصلاح طلبان، آیا عارف فعالیت خود را در چارچوب این مکانیسم تعریف می کند؟، تصریح کرد: ما پیگیر مکانیسم مصوب در نهاد اجماع ساز هستیم ولی در عین حال خود را محدود به این مکانیسم نخواهیم کرد چون معتقدیم که برخی از این پروسه های باید بعد از بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان صورت گیرد.

وی تاکید کرد: آقای عارف به هر حال در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد و چگونگی مکانیسم نهاد اجماع ساز در ارتباط با کاندیداها تاثیری در ثبت نام آقای عارف نخواهد گذاشت. به عبارت دیگر آقای عارف خود را محدود به مکانیسم نهاد اجماع ساز نمی کند.

خبرگزاری فارس نوشت: تاکنون بیش از 30 چهره اصلاح‌طلب از سوی احزاب اصلاح‌طلب به دبیرخانه نهاد اجماع‌‌ساز معرفی شده‌اند که محمدرضا عارف طبق پیش‌بینی‌ها از اقبال کمتری در میان این احزاب برخوردار است.

بابک‌آذرباد دبیر جبهه اصلاح‌طلبان ایران اظهار داشت: آقای عارف مسیری جدای از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دنبال خواهد کرد و در نخستین روز ثبت‌نام نامزدها در وزارت کشور حضور و نام‌نویسی خواهد کرد.

وی گفت که نام دولت آقای عارف «دولت زندگی» و رنگ تبلیغات انتخاباتی وی همچون سال 92 سفید رنگ خواهد بود.

جبهه اصلاح‌طلبان از تشکل‌های حامی محمدرضا عارف محسوب می‌شود که احزاب معتدل جریان اصلاحات در این جبهه عضویت دارند و محمدجواد حق‌شناس، مجید بهمن‌زاده، جمشید ایرانی و بابکـ آذرباد از چهره‌های شناخته شده این جبهه هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا