خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نه ارشاد کمکی کرد و نه کانون نویسندگان

یک خبرنگار خوزستانی به بهانه‌ی فوت قاسم آهنین جان -نویسنده‌ی خوزستانی- گفت: نه ارشاد و نه کانون نویسندگان هیچ کمکی به نویسنده نمی‌کنند.

«ماندانا صادقی» روزنامه نگار خوزستانی در گفت‌وگو با انصاف نیوز ضمن انتقاد از اداره ارشاد خوزستان در مورد فیلمی که در فضای مجازی از قاسم آهنین جان پخش شده به انصاف نیوز گفت: درآمد آقای آهنین جان فقط از طریق نوشتن، چاپ مقالات و گاهی سخنرانی‌ها بود. گویا بعدتر مبتلا به سرطان شده و با توجه به اینکه بیمه‌ای نداشتند دو هفته پیش به بیمارستان اعلام کرده بودندکه توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارند. بعد از اینکه او اعلام کرد که توانایی پرداخت پول را ندارد بیمارستان او را سرخیابان خانه‌اش پیاده کرده بود.

وی افزود: دو سال پیش هم فیلمی از او منتشر شد که خانه‌ی اورا سیل برداشته بود. ولی حتی بعد از آن فیلم هم کسی کمکی به او نکرد. اگر کمک کوچکی به او شده بود حداقل او در بخش بیماری‌های خاص بستری می‌شد و حمایتی از او می‌شد.

او با انتقاد به اداره‌ی ارشاد خوزستان اضافه کرد: آقای محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و رسانه‌ی استان خوزستان در توئیتی فوت قاسم آهنین جان را تسلیت گفته است. من معتقدم به جای اینکه الان تسلیت بگویند بهتر نبود اینهمه سال به او رسیدگی کنند؟ اصلا اینهمه سال هیچ، حداقل از دو سال پیش که آن فیلم منتشر شد به او رسیدگی می‌کردید.

صادقی اکثر جشنواره‌های استانی را بیهوده خواند و افزود: به جای اینهمه جشنواره شعر که فایده‌ای برای مردم ندارد و فقط چند جایزه بین خودتان تقسیم می‌کنید، به جای این همه جشنواره روزنامه نگاری که اکثر قریب به اتفاق جایزه‌هایش را روابط عمومی‌های شهرداری و… برنده می‌شوند، بهتر بود به قاسم آهنین جان کمک کنید.

او ضمن انتقاد به پاسخ اداره ارشاد به نداشتن بودجه گفت: جشنواره‌ی پایتخت پنجره‌های آبادان، و جشنواره تئاتر آبادان که جشنواره‌های مستقلی بودند بودجه‌ی آنها قطع شده است. حداقل کمی از این جشنواره‌ها کم کنید و به نویسندگان کمک کنید. به محض اینکه ما می‌گوییم پاسخ می‌دهند پول نداریم. اگر پول ندارید این جشنواره‌ی رنگانگ که برگزار می‌کنید چیست؟

او در انتها به کانون نویسندگان نیز انتقاد کرد: چیزی از کانون نویسندگان هم عاید نویسندگان و شاعران نشده است. مرکزگرایی همه جا را فراگرفته است. اگر به زندان بیافتند آن وقت آن نویسنده را مصرف می‌کنند. اگرنه اصلا کاری با آن نویسنده ندارند و او در کنار خیابان می‌ماند.

فیلمی از قاسم آهنین جان که شخصی به نام داریوش معمار در توییتر منتشر کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بسیار دردناک
    خیلی متاثرم
    اینهمه از رایگان بودن خدمات درمانی سخن میگویند
    مقاله می‌نویسند.
    سخنرانی میکنند.
    چه شد؟
    چرا باید یک هموطن صرفا بجهت نداشتن امکانات مادی در شرائط ناگوار و با ان وضع اسفبار از بیمارستان اخراج و در کنار
    خیابان رها گردد؟
    این مرحوم را نمیشناسم،،نوشته ها وا ثار وی را نخوانده ام،ولی بعنوان یک ایرانی دلم میسوزد.
    تصور میکنم جناب دادستان باید باین قضیه ورود کند.تا دیگر چنین موردی تکرار نگردد.

  2. سلام
    متن این خبر به هر دلیل پر از کذب است به عنوان کسی که بیش از ۴۰ سال است همسایه دوست و یک زمانی همکار مسئول ایشان بودم عرض می کنم استثنا در مورد مرحوم آهنین جان هم دوستان عزیز شاعرکه معمولا دل خوشی از هم ندارند و در کمال تعجب ارشاد اسلامی و استانداری و بهداشت و درمان برای ایشان سنگ تماگ گذاشتند
    ای کاش این رویه برای همه اصحاب هنر باشد
    داستان این فیلم هم حکایتی دارد که مربوط به بیماری فراگوشی و حس نوستالژیک ایشان است
    یا مطلب تان را اصلان کنید یا بردارید

  3. کانون نویسندگی غیر قانونی اعلام شده و اعضایش دستگیر شده اند .چه توقع از کانون نویسندگان نادرست است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا