خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی بر سخنان نماینده‌ی رهبری در سپاه

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «آقای «نماینده ولی فقیه در سپاه»؛ به جای تندی، روشنگری منطقی کنید!» به نقد سخنان حجت‌الاسلام حاجی صادقی، نماینده‌ی رهبری در سپاه پاسداران پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

انتشار فایل سخنان دکتر ظریف که بیان تجربیات او در دوران تصدی وزارت خارجه است، به دست هر کس و به هر نیتی بود، به خواست خدا در این ماه مبارک، اسباب برکت فراوان شده است از جمله بسیاری از حقایق که تا به حال به شدّت کتمان می‌شد، مورد اعتراف قرار گرفت و بسیاری کسان که در برج عاج نشسته و خود را فراتر از جوابگویی می‌دیدند، مجبور شدند جوابگو باشند و بسیاری از سؤالات فروخورده شده، امروز به راحتی مطرح می‌شود.

به عنوان مقدمه باز هم تکرار می‌کنیم که سردار شهید «سرباز قاسم سلیمانی» از قهرمانان این کشور بوده و هست و خواهد بود و در عظمت شأن او هیچ سخنی نیست اما در عین حال این قهرمان ملی باید نقد شود و مانند دیگر قهرمانان ملی، صحنه مجاهدات او خالی از خطا نبوده و با نقد منصفانه اوست که عظمتش بیشتر آشکار می‌گردد و خطاهایش هم مایه عبرت آیندگان می‌شود.

چون «میدان» به جهات نظامی- امنیتی ناپیدا است، دیرتر مورد نقد واقع می‌شود، لذا عملکرد شهید سلیمانی تا به حال مورد نقد قرار نگرفته و بعضی هم که «خوف مورد سؤال قرار گرفتن» دارند، برای فرار از جوابگویی پشت تقدّس این شهید گرانقدر موضع می‌گیرند و «تقدّس افزایی» به او را، سپری برای خود می‌کنند، در حالی که سنت خدا بر پیدا شدن همه حقایق و نقد شدن همه اشخاص است و هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع تحقق این سنّت تغییر ناپذیر گردد. عملکرد «میدان و دیپلماسی» نقدپذیر است و فایل سخنان دکتر ظریف بر گوشه‌هایی از عملکرد میدان و دیپلماسی نور افشانده است. عملکرد دیپلماسی در این سال‌ها به وفور نقد شده و خواهد شد و نقد عملکرد میدان هم به خواست خدا شروع شده و این نقد برکات فراوان خواهد داشت و بیش از همه به شادی روح آن شهید والامقام خواهد انجامید.

«نماینده محترم ولی فقیه در سپاه» بدون این که این نقد را به رسمیت بشناسد و در همین راستا در صدد روشنگری و جوابگویی برآید و توجیهات قانع کننده عملکرد میدان را برای مردم و صاحبان کشور بیان کند، با تندی و نفرین‌گونه می‌گوید: «نگرانی ما این است که نکند تاریخ را در تاریک خانه بنویسند، تحریف کنند و… در این فایل صوتی اتهامات دروغ و نسبت‌های ناروایی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به سپاه، نیروی قدس و شهید سلیمانی زده شده… حاج قاسم در سرزمین‌های دوردست با آنها درگیر شد و گر نه در کوچه و بازار باید با آن می‌جنگیدیم… ما سه سال قبل از روسیه به دعوت دولت سوریه به این کشور وارد شدیم و جنگیدیم… حاج‌قاسم به پیروی از سخن امام علی(ع) که “کونا للظالم خصما وللمظلوم عونا”، خود را موظّف دید هر جا ندای مظلومیت بلند شد، جواب دهد، … بدانید خدا ناظر و حاضر است و شهیدان این انقلاب را حفاظت می‌کند و اگر کسی در حق آنها ظلم و جفا کند عاقبت خوبی ندارد.»

جناب نماینده محترم ولی فقیه در سپاه:

  1. ما هم نگرانیم که «مبادا تاریخ را در تاریکخانه‌ها بنویسند» پس بیایید با روشنگری و بیان جزئیات عملکرد میدان و ادله آن، مانع این اتفاق شوم شوید.
  2. مدعی شده‌اید در این فایل «اتهامات دروغ و نسبت‌های ناروایی» به شهید سلیمانی و… زده شده است. در دفاع از شهید سلیمانی و خدمت به نظام و مردم ایران، این اتهامات و نسبت‌های ناروا را شمارش کنید و دروغ بودنشان را آشکار سازید و گرنه خود شما مصداق «اتهام زننده به سردار دیپلماسی» می‌شوید.
  3. فرموده‌اید: «حاج قاسم نگذاشت جنگ وارد کشور شود و …»؛ این استدلال را بارها از زبان همفکرانتان و اخیراً مدیر مسئول روزنامه کیهان شنیده‌ایم و آن را توهین بزرگی به مردم ایران دانسته و جواب داده‌ایم (ر.ک: یادداشت « توهین «حسین شریعتمداری» به مردم ایران به بهانه انتشار «فایل دکتر ظریف»). اصولا یکی از نقدها این است که آیا لازم است برای دفاع از ایران و مرزهایش، به خارج از مرزها لشکر کشی شود؟ و اقدام نظامی دشمنان توجیه گردد؟
  4. فرموده‌اید: «ما سه سال قبل از روسیه به دعوت دولت سوریه به این کشور وارد شدیم و جنگیدیم»؛ تاریخ دقیق ورود ایران به سوریه و عامل دقیق را را روشن کنید که برای «مبارزه با داعش و دفاع از حرم»[بعد از پیدا شدن داعش] بود یا برای «حفظ دولت بشار و به دعوت او»[قبل از پیدایش داعش]؟
  5. فرموده‌اید: «حاج قاسم به پیروی از امام علی هر جا ندای مظلومیت بلند شد، جواب داد»؛ آیا ندای مسلمانان مظلوم در چین و… شنیده نمی‌شود؟ آیا ما باید به آن کشورها هم لشکرکشی کرده‌‎ایم؟ آیا اقدام نظامی در دفاع از آنان لازم و ضروری است؟
  6. ما هم هشدار می‌دهیم: «خدا ناظر و حاضر است و «سرداران دیپلماسی» این انقلاب را حفاظت می‌کند و اگر کسی در حق آنها ظلم و جفا کند، عاقبت خوبی ندارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام چنانچه فعالیت رسانه ای دکتر پزشکیان انجام میدهید فایل دفاع ایشان در مجلس از جامعه کارگری لطفا منتشر نمایید

  2. جناب حیدری عزیز، چرا میخواهید نقد کنید!؟ اگر بنا به نقد است، خدا را میتوانید نقد کنید؛ اما شما حق ندارید سردار سلیمانی یا آقای نماینده ولی فقیه در سپاه و یا دیگر مقدسان را نقد کنید!! نام ولایت فقیه را که دیگر برزبان نیاورید وگرنه… لااله الالله! مثل بچه آدم بنشینید سرجایتان.

    2
    3
    1. خدا رحمت کناددراین ماه رمضان یکی از واعظان مطرح را زمانی درباره مقام اجرایی در استانی مربوط به کره مریخ میگفت …مخالفت این مسئول………وتا انرا به امام زمان وسپس به خدامیرساند…شرک است…..جناب حیدری کجای کاری؟؟؟؟؟؟

  3. آقای حیدری شما که در حین نوشتن این نقد به مبل راحتی لم زده، و با یک لیوان نسکافه در دست ندای ” انا رجل” سر میدهی ، تصور کن اگر ایران افغانستان بود و این گروه های داعش و هزار کوفت و زهر مار ، چندین نفر دختر مظلوم شهید را به خاک وخون می کشیدند باز حاضر بودید از سردار دپیلماسی که با لبخند در کنار حامیان این جانیان تروریستی قدم میزند… دفاع کنی.

  4. این نقد بود مثلا!؟
    سخنان نماینده رهبری در سپاه تند بود ولی جواب آقای حیدری تندتر
    مشکل اصلی کشور کسانی هستند که سیاست و حزب را مبنای هر سخن و عملی قرار داده اند. رمز محبوبیت حاج قاسم دفاع از همه افراد و همه کشور بود
    آقای ظریف جفای بزرگی در حق این بزرگمرد ایران انجام داد.

  5. جناب احمد حیدری بوی تعفن شما و امسال شما همه جارا برداشته و مقاصد شومتان بر همه گان روشن شده دیگر حنایتان رنگی ندارد اندازه دهنتان لقمه بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا