خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش ایسنا از روز قدس تهران

امسال به دلیل شیوع کرونا روز جهانی قدس در تهران متفاوت‌تر از سنوات گذشته برگزار شد و مراسم‌های نمادینی از جمله اهتزاز پرچم فلسطین و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی در کنار فعالیت‌های فرهنگی مختلف، در مناطق مختلف پایتخت به اجرا در آمد.

به گزارش ایسنا، همزمان با آخـریـن جمعه مـاه مبـارک رمـضان مراسم بزرگداشت روز جـهانـی قـدس از ســاعـت 10:00 صــبح در تهران آغاز شد و میـادیـن بزرگ شـهر و مسیرهای اصلی پایتخت شاهد برپایی مراسم‌های ویژه در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تاکید بر لزوم آزادی قدس اشغالی بود.

مراسم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بدون حضور جمعیت و صرفاً با برپایی برنامه‌های ویژه از جمله پخش سرودهای انقلابی و مقاومت، بر افراشته شدن پرچم فلسطین، به آتش کشیدن پرچم‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا و توزیع اقلام فرهنگی-تبلیغاتی برگزار شد.

فضای شهر تهران در همبستگی مردم کشورمان با مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم اشغالگر قدس با نصب بنرها، پوسترها و پرچم‌های ضدصهیونیستی از میدان امام حسین علیه السلام تا میدان آزادی که هرساله در این روز مملو از جمعیت راهپیمایان بود، تزیین شده بود.

در مراسم امروز همچنین گروه‌هایی از مردم با خودرو و موتورسیکلت در حالی که تصاویر و نوشته‌هایی در حمایت از ملت فلسطین و لزوم آزادسازی قدس حمل می‌کردند، در خیابان‌های پایتخت به حرکت در آمدند.

سخنرانی رهبری ساعت ۱۴:۳۰

ایسنا همچنین گزارش داد:

«بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز قدس از شبکه‌های یک و خبر سیما، شبکه‌های رادیویی ایران و فرهنگ و شبکه‌های برون مرزی به طور زنده پخش خواهد شد. شبکه‌های یک و خبر سیما و شبکه‌های رادیویی ایران و فرهنگ جمعه (۱۷ اردیبهشت) ساعت ۱۴:۳۰ سخنرانی مقام معظم رهبری را به مناسبت روز قدس به طور زنده پخش می‌کنند. شبکه‌های برون مرزی شامل پرس تی وی، هیسپان تی وی، شبکه العالم و العالم سوریه، همه کانال های شبکه سحر، هوسا تی وی، خبرگزاری ایرانپرس و شبکه الکوثر نیز به طور زنده این سخنرانی را پخش می‌کنند. شبکه الکوثر علاوه بر پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب، پخش زنده سخنرانی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را در ساعت ۱۹ عهده دار شده است.»

بیانیه‌ها به مناسبت روز قدس

عمار حکیم: در مسیر نصرت فلسطین همراه آنها می‌مانیم و از این اصل مشروع کوتاه نخواهیم آمد

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مناسبت روز قدس گفت: روز جهانی قدس یادآور مظلومیت فلسطین عزیز و ملت دوست و برادر و مسئله عادلانه آنهاست که در همه وجدان‌های زنده ریشه دوانده است. این روز فرصتی برای تجدید عهد با مسئله نخستین مسلمانان و اعراب است.

سید عمار حکیم در این پیام تاکید کرده است: مسئله قدس و زمین‌های غارت شده‌اش فقط به ملت فلسطین مربوط نمی‌شود بلکه مسئله مسلمانان و اعراب و همه ملت‌های آزاده جهان است. در کوران حوادث، باز مسئله قدس در جان‌ها و دل‌ها زنده و تپنده است. قدس است که ما را متحد نگه می‌دارد و اولویت‌های ما را تعیین می‌کند. روز جهانی قدس پیامی است که مسئولیت توقف طرح‌های مصادره و غارت سرزمین‌های فلسطینی را به جامعه جهانی یادآور می‌شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان تصریح کرده است که عهد ما با عزیزانمان در فلسطین آن است که در مسیر نصرت مسئله عادلانه‌شان خواهیم ماند و از این اصل مشروع کوتاه نخواهیم آمد.


جنبش نُجَباء: سلاح مقاومت همچنان با هدف آزادی قدس شلیک می‌کند

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه سلاح مقاومت همچنان با هدف آزادی قدس شلیک می‌کند، از انزوای بی‌سابقه رژیم صهیونیستی خبر داد.

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء با انتشار بیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشت روز جهانی قدس و ادای احترام به روح بلند امام خمینی(ره) بنیان‌گذار این مناسبت تاریخ‌ساز، اعلام کرد: ایمان‌ ما به وعده خداوند و یاری او متزلزل نشده است و آن را از هر روز دیگری به خود نزدیک‌تر می‌بینیم.

در بیانیه نُجَباء ضمن تأکید بر شکست محاسبات حامیان اسرائیل در میادین نبرد که تکاپوی آنان برای مذاکره با محور مقاومت را در پی داشته، آمده است: این‌ روزها برای اولین‌بار رژیم‌صهیونیستی را در طول تاریخ خود در موضع دفاعی می‌بینیم که ناشی از شکست‌های پی‌درپی مقابل نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین اشغالی است.

این جنبش در ادامه خاطرنشان ساخت: ما به‌عنوان عضوی از مقاومت اسلامی در عراق، روزی نبوده که در اعتقاد به حقانیت آرمان قدس و فلسطین تردید پیدا کنیم و به‌رغم تمام تلاش‌های ناکام مزدوران صهیونیسم از جمله داعش و گروه‌های تکفیری، همچنان سلاح‌مان را با هدف تحقق آزادی مسجدالاقصی نشانه گرفته‌ایم؛ کما اینکه از عزم ما در رویارویی با آمریکای اشغالگر که خواهان دور کردن درگیری از دست‌نشانده و متحدش رژیم غاصب صهیونیستی است، کاسته نشده است.

مقاومت اسلامی نُجَباء رژیم‌های عربی سازشکار را خائنانی کوتوله و ترسو توصیف کرد و با اشاره به نفرت امت اسلامی از اسرائیل، افزود: وعده زوال رژیم غاصب، وعده‌ای الهی در کتابی است که باطل در آن جای ندارد و هرکس این وعده را منکر شود، همانند کسی است که به بخشی از این کتاب ایمان داشته و به بخش دیگر آن کافر است.

جنبش نُجَباء در پایان بیانیه خود، سردار سلیمانی را شهید قدس نامید و با درود به مجاهدان حاضر در مرزهای فلسطین و شهدای آزادسازی قدس شریف، ابراز اطمینان کرد که نسل حاضر به خواست خداوند در آتیه‌ای نزدیک شاهد تحقق وعده پیروزی خواهد بود.


سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی در بیانیه‌ای بمناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد: امام خمینی (ره) برای جلب توجه جامعه جهانی در رابطه با سرنوشت قدس و نجات مردم فلسطین از چنگال رژیم جنایتکار صهیونیستی، آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نام گذاری نمودند تا زمینه همبستگی مسلمانان و تمامی آزادگان جهان در حمایت از حقوق قانونی و انسانی ملت فلسطین فراهم آید.

در این بیانیه آمده است: قدس، نخستین قبله مسلمانان جهان است که از سال 1948میلادی در چنگال صهیونیسم اسیر شده است. اشغال قدس و فلسطین، ابتدا با مقاومت و اعتراض مردم فلسطین و مسلمانان و سپس انسان های آزاده و بیدار دل جهان مواجه گردید. بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، حضرت امام خمینی (ره) برای جلب توجه جامعه جهانی در رابطه با سرنوشت قدس و نجات مردم فلسطین از چنگال رژیم جنایتکار صهیونیستی، آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نام گذاری نمودند تا زمینه همبستگی مسلمانان و تمامی آزادگان جهان در حمایت از حقوق قانونی و انسانی ملت فلسطین فراهم اید. ایشان روز قدس را نه تنها روز فلسطین، بلکه روز اسلام معرفی نمودند.

رژیم صهیونیستی از آغاز شکل گیری در سال 1948 میلادی اقدام به کشتار مسلمانان فلسطینی و نیز سایر ملت های مسلمان و عرب نموده است. کشتار حدود 100 هزار فلسطینی و عرب از سال 1948 میلادی تاکنون سندی بر جنایات این رژیم به شمار می رود. در همین رابطه در سال گذشته ( 2020)، نیروهای نظامی این رژیم بیش از 70 غیرنظامی را به شهادت رسانیده و 6740 نفر دیگر را زخمی کرده اند. طی 20 سال گذشته (یعنی از سال 2000 میلادی تاکنون) بیش از 2100 کودک فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی شهادت رسیده اند. در سال 2020، تعداد شهدای زن و کودک فلسطینی 20 نفر بوده است که در این میان می توان به شهادت «علی ایمن ابوعلیا» کودک 13 ساله فلسطینی اشاره نمود.

اکنون فلسطینیان بیشترین آمار آوارگان جهان را به خود اختصاص داده اند که تعداد آنها تا پایان سال 2020 به حدود 7 میلیون و 200 هزار نفر می رسد. تعداد زیادی از آنها در شرایط نامساعد مسکونی، بهداشتی، آموزشی و معیشتی در اردوگاه های سوریه، لبنان و اردن بسر می برند. آنها طی سالهای قبل و بعد از سال 1948 (تشکیل رژیم صهیونیستی) از وطن اصلی خود آواره شده اند. لذا بازگشت ایشان به وطن مادری، امری ضروری و انسانی و مطابق حقوق بشر است.

محاصره غزه برای چهاردهمین سال متوالی ( از سال 2007) سبب شده تا بیش از 2 میلیون فلسطینی ساکن در نوار غزه از آزادی جا به جایی و دسترسی به مایحتاج زندگی، محروم شوند و اقتصاد این منطقه، در معرض نابودی و فروپاشی قرار گیرد. ممانعت و ایجاد محدودیت بر ورود واکسن کرونا به نوار غزه (با وجود تراکم جمعیتی بالا) و نیز نابودی اراضی کشاورزی در نوار غزه به دلیل رهاسازی آب سیل بندها، از جدیدترین جنایات رژیم اسرائیل در قبال ساکنین مظلوم این منطقه به شمار می رود.

اقدام مستمر این رژیم در تداوم شهرک سازی ها و الحاق بخش هایی دیگر از کرانه باختری، تخریب منازل فلسطینی ها، اخراج و آواره کردن فلسطینی ها بویژه در بیت المقدس و تثبیت حضور در مناطق فلسطینی؛ مخالف قطعنامه 2334 شورای امنیت مبنی بر توقف شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی می باشد. بر این اساس در سال 2020 و در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، صهیونیست ها بیش از 700 واحد مسکونی فلسطینی را تخریب کردند که به آوارگی حدود 690 فلسطینی دیگر منجر گردید. تغییر بافت شرقی بیت المقدس و الحاق تدریجی این منطقه به فلسطین اشغالی و افزایش حضور و نظارت نظامی در آن، منع رفت و آمد شهروندان فلسطینی ساکن قدس و ابطال کارت شناسایی ایشان و نیز لغو مجوز اقامت دائم ساکنین فلسطینی این شهر در تعارض با قوانین و توافقنامه های بین المللی به ­ویژه ماده 43 کنوانسیون لاهه و کنوانسیون چهارم ژنو می باشد. رژیم صهیونیستی در حقیقت به دنبال تخلیه قدس اشغالی از ساکنان بومی و یهودی سازی کامل آن می باشد.

اقدام بین المللی و لازم الاجرا بر علیه رژیم صهیونیستی توسط سازمان ها و مجامع بین المللی و بطور خاص شورای امنیت ملل متحد برای مقابله با تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی ضروری است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2020 مجموعا 23 بار اقدام به محکومیت کشورهای مختلف دنیا کرده که از این تعداد، 17 مورد آن مربوط به رژیم صهیونیستی بوده است. این محکومیت ها در پی جنایات و تخلفات رژیم صهیونیستی بر علیه فلسطینیان و کشورهای سوریه و لبنان، شهرک سازی، اشغال اراضی، نادیده گرفتن حق تعیین سرنوشت، مسئله آوارگان فلسطینی، تغییر مرزها، مسائل اقتصادی و مالی و غیره بوده است. ولی این رژیم کمترین اعتنائی به آنها نکرده است.

برقراری روابط رسمی و عادی سازی روابط توسط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی که نشان دهنده کاهش حساسیت این دولت ها نسبت به اقدامات و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه کشورهای اسلامی و عربی و به ویژه فلسطین می باشد؛ موجب شده است تا جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین، سوریه و لبنان در سال 2020 روند افزایشی داشته باشد. واضح است که توافقات عادی سازی برخی از کشورهای عربی با اسرائیل (موسوم به توافق ابراهیم) بدون توجه به شرایط و مشکلات فلسطینیان انجام شده و به همین دلیل اکثریت فلسطینیها، مخالفت خود را با آن اعلام کرده اند. توافقات موسوم به ابراهیم نه تنها مشکلات مردم فلسطین را حل نخواهد کرد بلکه با هدف تفرقه در جهان عربی و اسلامی صورت گرفته است.

اقدام رژیم صهیونیستی در برهم زدن نظم و امنیت منطقه، اشغالگری و توسعه طلبی فزاینده، نقض حاکمیت دولت های منطقه بویژه سوریه و لبنان و نیز تهدید آشکار کشورهای منطقه است. اقدامات ضد حقوق بشری تل آویو و جنایات صهیونیست ها در منع دسترسی فلسطینیان به واکسن کرونا در شرایط همه گیری این ویروس در جهان باید توسط مجامع جهانی و مسلمانان محکوم شود.

طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران (ثبت شده در دبیرخانه سازمان ملل) مبتنی بر برگزاری همه پرسی ملی در میان فلسطینیان که براساس اصول دموکراتیک و حقوق بین الملل مورد پذیرش کلیه دولت ها و ملت ها قرار گرفته است، راه حلی مناسب برای حل بحران فلسطین است. رژیم صهیونیستی که خود را تنها دموکراسی در خاورمیانه می خواند، نه تنها تا کنون به این راه حل واکنش نشان نداده است، بلکه قانونی را در پارلمان خود تحت عنوان قانون دولت – ملت یهود به تصویب رسانده است. این طرح نشانه دهنده آن است که اسرائیل یک رژیم نژادپرست، غیر دموکراتیک و خود برتربین است که حتی به حقوق اولیه و طبیعی ساکنان فلسطین اشغالی احترام نمی گذارد و آنها را به شهروندان درجه 1 و 2 تقسیم می کند. این طرح حتی در داخل اسرائیل نیز با مخالفت های گسترده ای همراه بود و در خارج نیز بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی با آن مخالفت کردند و فقط آمریکا از آن استقبال کرده است.

با توجه به اتفاقات اخیر در خاورمیانه و توطئه های تازه برای تثبیت موقعیت اسرائیل و به فراموشی سپردن حقوق مردم فلسطین، ضروری است تا مسلمانان و آزادگان جهان امسال نیز مانند سال های گذشته از فرصت روز قدس برای ابراز نارضایتی شان از سیاست های حامیان رژیم اسرائیل و حمایت مجدد از حقوق انسانی مردم فلسطین بهترین استفاده را ببرند.


جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی (همنا) به مناسبت روز قدس بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.

روز قدس بیانگر آرمان آزادی فلسطین و روحیه‌ی تظلم خواهی مسلمانان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی است. نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به این نام توسط معمار کبیر انقلاب، نشان از ژرف نگری و تفکر ایشان در مقابله با استکبار جهانی بوده و ریشه در شریعت اسلامی دارد. مراسم روز قدس نه تنها در ایران بلکه در حدود یکصد کشور دنیا برگزار می‌شود. درحالی که در برخی از کشورها مسئولینی قرار دارند که از جمله مدعیان دروغین حقوق بشر محسوب می شوند و حاضربه برگزاری این مراسم در کشور خود نیستند و این برنامه گاهاً به صورت غیر رسمی و زیرزمینی برگزار می گردد.

بخشی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی حمایت از تمامی مردم مظلوم و ستم‌دیده‌ی جهان از جمله فلسطین است که از فردای پیروزی انقلاب به عنوان یک مطالبه‌ از جامعه جهانی مطرح گشت؛ به طوریکه امام راحل ما رژیم صهیونیستی را به عنوان غده‌ی سرطانی و فرزند نامشروع شیطان بزرگ آمریکا معرفی می کند. در این چهار دهه‌ی پس از پیروزی انقلاب، سیاست جمهوری اسلامی در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی هیچ وقت دچار تزلزل نشده و همواره به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته است. رهبرعظیم الشان انقلاب، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در سخنرانی های خود از نابودی این کشور جعلی در آینده ای نزدیک خبر داده و می فرمایند درخواست برای محو اسرائیل به معنای نابودی یهودیان نه تنها نیست بلکه مردم فلسطین، از مسلمان و پیروان مسیحیت گرفته تا یهود باید بتوانند سرنوشت خود را تعیین کرده و دولت انتخاب کنند.

در سالهای اخیر رژیم اشغالگر قدس با کمک به نیروهای داعش به صورت مستقیم و با برانگیختن اختلافات مذهبی و قومی در جهت چند پارگی و عدم اتحاد کشورهای مسلمان کوشیده است و همواره سعی کرده با تحریک تعدادی از مقامات کشورهای عرب خلیج فارس آنها را بر علیه جبهه مقاومت اسلامی بشوراند. خوشبختانه رهبر فرزانه انقلاب مدت هاست که با هوشیاری دست تفرقه افکنی این رژیم آپارتاید را برای مردم منطقه باز نموده است.

هنوز چندی نیست که دستان پلید این رژیم به خون پاک دانشمند ایرانی شهید فخری زاده آغشته شده و آنها در تلاش اند که با ترورها و خرابکاری‌های متعدد جلوی پیشرفت و عظمت ایران اسلامی عزیز را بگیرند اما نمی دانند که مردم ایران هرگز تسلیم چنین رفتارهای مذبوحانه ای نخواهند شد.

جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی( همنا) ضمن محکوم کردن رژیم اشغالگر قدس این نکات را یادآور می‌شود که:

۱- سرزمین فلسطین متعلق به ساکنان اصلی آن است نه یک فرقه‌ی تروریست بین‌المللی به نام صهیونیسم.

۲- حق تعیین مالکیت سرزمین فلسطین باید برعهده‌ی ساکنان اصلی آن باشد و نه سازمان‌های بین‌المللی که خود صهیونیست‌ها پدرخوانده آنها هستند.

3- حق بازگشت فلسطینی های رانده شده از سراسر دنیا به موطن خود و انتخابات شفاف برای تعیین دولت.

4- تخریب تعمدی اماکن تاریخی از جمله گورستان های مسلمانان در درگیری ها گواه پاک سازی قومی – هویتی مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس است و جا دارد که سازمان جهانی یونسکو به آن ورود پیدا کند.

5- تعقیب قضایی مقامات رژیم جعلی توسط محاکم بین المللی برای جنایت علیه بشریت و قتل عام مردم مظلوم فلسطین.

جبهه‌ی همبستگی ملی نیروهای انقلاب(همنا) از مردم ایران اسلامی می‌خواهد با توجه به شرایط بیماری همه گیر کرونا و عدم حضور در خیابان‌ها، یاد شهدای هسته ای و محور مقاومت اسلامی اللخصوص سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید محسن فخری زاده و جاوید الاثر احمد متوسلیان را گرامی داشته و از طریق فضای مجازی ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش مردم جهان برسانند.

جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا