خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش تند قالیباف به فایل صوتی ظریف

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس با اشاره به فایل صوتی جواد ظریف گفت: برخی صحبت ها، علیه قهرمان ملی ایران و دوگانه سازی غیرکارشناسی و وهم‌آلود از قدرت میدانی و قدرت دیپلماسی به طور حتم ضد منافع ملی است. همانطور که شهادتِ شهید بهشتی ریشه منافقان را از کشور کند و خطر جریان نفاق را از انقلاب دور کرد، خون شهید سلیمانی نیز جریان خودباخته غربزده را رسوا می کند و به فضل الهی ریشه آنها را می‌خشکاند و ما امروز آثار این اتفاق عظیم را به عینه می‌بینیم.

به‌گزارش فارس رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (19 اردیبهشت ماه 1400) پارلمان توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی امروز خانه ملت ارائه کرد.

وی در همین رابطه عنوان کرد که صبح امروز از ساعت 9 نشست غیرعلنی مجلس برای بررسی مسائل روز کشور برگزار شد.

وی افزود: مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان امسال نیز همانند سال‌های گذشته با پناه گرفتن در محضر قران و اهل بیت(ع) در شب‌های قدر برکت مادی و معنوی را برای هموطنان خود طلب کردند.

وی ادامه داد: از تمامیِ مردمِ شریف و عزیز ایران اسلامی تقاضایِ دعایِ ویژه برای همه خدمتگزاران کشور از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی را دارم و امیدوارم با دعای نافذِ آنها بتوانیم به وظایفِ سنگینی که در قبال مردم و کشورعزیزمان داریم به درستی عمل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این روزها مذاکراتِ بینِ ایران و 1+4 همراه با فراز و نشیب های زیادی در جریان است. یک روز اخبارِ پیشرفت مذاکرات و روزی دیگر خبرهای بروز اختلافات منتشر می شود که همه این ها نشانه دهنده جدی بودن مذاکرات است.

قالیباف بیان کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها باعث بازشدن قفل های صنعت هسته ای شده و ظرفیت های لازم جهت مذاکرات را برای تیم مذاکره کننده فراهم آورده است.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور مطرح کرد: در حال حاضر همین ظرفیت های تولید شده و قدرت عینیت‌یافته، محور بده-بستان ها در مذاکرات جاری قرار گرفته است تا به پشتوانۀ این قدرت‌آفرینی امکانِ تامین و تضمین منافع عموم مردم فراهم شود.

وی اظهار داشت: ثانیاً صدای واحد مسئولین جمهوری اسلامی ایران که تحت مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است تاکنون نقشِ موثری در جلوگیری از زیاده خواهی‌های دشمن داشته است، حفظ این اتحاد تا رسیدن به نتیجه مطلوب نهایی امری ضروری است که انشاالله مورد توجه همه ما خواهد بود.

قالیباف گفت: ثالثا همانطور که در گذشته نیز بارها گفته شده است همسو با سیاست‌هایِ تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب ما به دنبال رفع کامل عملی و فوری همه تحریم ها هستیم. اگر همه تحریم ها بطور کامل برداشته شود و اثرات اقتصادی آن نیز به صورت عملی راستی‌آزمایی گردد نباید حتی یک ساعت در موافقت با انجام تعهداتی که ایران مطابق برجام آن‌ها‌ را پذیرفته است، تاخیر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما دشمنان ایران بدانند که مردم ما علیرغم تلاش برای رفع تحریم‌ها هرگز منتظر اقدام آنها نخواهند بود. ابتکار عمل به دست ایران است. لذا به آنان توصیه می کنیم بجای زیاده خواهی و تعلل در مذاکرات با انجام کامل و عملی تعهدات خود بیشتر از این در رفع تحریم ها تاخیر نکنند چرا که با گذشت زمان هزینه های آنان برای بازگشت به برجام سنگین‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم که با قدرت در چارچوب سیاست های تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب حقوقِ مردم ایران را مطالبه کنند و مراقب فریب های تجربه شده پیشین باشند.

وی بیان کرد: موضوع بعدی که لازم است علی رغم موضع گیری های قبلی از تریبون رسمی مجلس نیز به آن اشاره کنم، درباره برخی صحبت ها، علیه قهرمان ملی ایران و دوگانه سازی غیرکارشناسی و وهم‌آلود از قدرت میدانی و قدرت دیپلماسی است. این دوگانه سازی به طور حتم ضد منافع ملی است.

وی خاطرنشان کرد: بدونِ قدرت میدانی قدرت دیپلماسی توانی برای موفقیت ندارد و بدون قدرت دیپلماسی، قدرت میدانی هرگز به تمام اهداف خود برای تامین منافع ملی دست نخواهد یافت. این همان مجاهدت هوشمندانه‌ای است که حاج قاسم سلیمانی در منطقه با هم‌افزا کردن قدرت میدانی و قدرت دیپلماسی توطئه دشمنان را خنثی کرد و از همان طریق قدرت عظیمی برای دیپلماسی به وجود آورد.

قالیباف همچنین اظهار داشت: در اولین روزهای پس از شهادت سردار سلیمانی نیز عرض کرده بودم که باور دارم همانطور که شهادتِ شهید بهشتی ریشه منافقان را از کشور کند و خطر جریان نفاق را از انقلاب دور کرد، خون شهید سلیمانی نیز جریان خودباخته غربزده را رسوا می کند و به فضل الهی ریشه آنها را می‌خشکاند و ما امروز آثار این اتفاق عظیم را به عینه می‌بینیم.

وی تصریح کرد: مطمئن هستیم که خون شهید سلیمانی تاثیراتی تاریخ‌ساز در مسیر پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد داشت.

قالیباف تاکید کرد: در عین حال مجلسِ شورایِ اسلامی نیز وظیفه خود می‌داند نسبت به برخورد با عوامل و موثرین این قبیل اقدامات نسنجیده پیگیری‌های لازم را به انجام رساند و از ظرفیت‌های قانونی خود در این مساله استفاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ضروری است بر زمینه سازی انجام انتخاباتی پرشور با هدف رسیدن به مشارکت حداکثری همراه با رعایت مصالح ملی تاکید کنیم.

قالیباف در خاتمه گفت: لازم می‌دانم به مردم ایران یادآور شوم که حضور آگاهانه و پرشور آنها در عرصه انتخابات راه حل مشکلات کشور و خواسته تمام دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی است. امیدواریم شاهد رقابتی جدی و سالم بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باشیم که نتیجه آن حرکت به سمت کارآمدی ساختار اجرایی و اداری کشور برای حل مسائل مردم باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا