خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ظریف اعلام کرد به هیچ وجه نامزد انتخابات نمی‌شود»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد و اظهار داشت که ظریف در این جلسه گفته که به هیچ وجه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود.

ابوالفضل عموئی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به جلسه فوق‌العاده عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه حضور یافته بود.

وی با بیان اینکه این جلسه در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد، ادامه داد: بخش عمده این جلسه به بحث فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اختصاص داشت.

نماینده تهران در مجلس با اعلام اینکه این جلسه، جلسه چالشی و انتقادی بود اضافه کرد: در این جلسه 12 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سایر کمیسیون ها به طرح دیدگاه‌های خود درباره انتشار این فایل پرداختند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از جمله محورهای انتقادات نمایندگان این موضوعات بود که انتشار این فایل باعث ایجاد یک دوقطبی در اذهان عمومی جامعه نسبت به میدان و دیپلماسی شده است و در جهت منافع ملی نبوده است.

عموئی اضافه کرد: همچنین نمایندگان نسبت به عدم دقت در انجام این گونه مصاحبه ها در مرکز بررسی‌های ریاست جمهوری انتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه به آثار منفی انتشار این فایل از جمله بر امنیت ملی و روابطمان با برخی کشورها پرداخته شد، اظهار داشت: نمایندگان در این جلسه به نقش شهید سردار سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی در افکار عمومی کشور و تامین امنیت ملی اشاره داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای ظریف وزیر امور خارجه در این جلسه با اشاره به روند طراحی این مصاحبه تاکید کرد که در دولت تصمیم گرفته شده بود برای انتقال تجربیات وزرا به افرادی که بعدها مسئولیت می‌پذیرند یک مصاحبه ای صورت بگیرد و مباحث به افراد دیگر منتقل شود.

عموئی تصریح کرد: به گفته وزیر امور خارجه قرار بوده است که 60 یا حداکثر 90 دقیقه از این مصاحبه منتشر شود و متولی این کار هم مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بوده است.

وی ادامه داد: به گفته ظریف قرار بوده است که این مصاحبه بدون رضایت مصاحبه شونده منتشر نشود اما متاسفانه این روند رعایت نشده است و این فایل در اختیار رسانه های خارجی قرار گرفته است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: ظریف در این جلسه اعلام کرد که فرمایشات مقام معظم رهبری را پایانی بر بحث های کارشناسی و کارشناسی در این زمینه می‌داند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظریف با اشاره به سابقه همکاری و رفاقت خود با شهید سلیمانی گفت: که این شهید برای او بیشتر از یک فرمانده بوده است و هیچگاه به دنبال تخطئه جایگاه شهید سلیمانی نبوده است.

عموئی تصریح کرد: به گفته وزیر امور خارجه او هیچگاه به دنبال ایجاد دو قطبی میدان و دیپلماسی نبوده و موافق آن نیست و این موضوع را به هیچ وجه دنبال نمی کند و معتقد است که دیپلماسی و میدان در کنار هم دیگر منجر به تامین دقیق منافع ملی می شود.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد:ظریف در این جلسه اعلام کرد که به هیچ وجه نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نمی‌شوم.

وی ادامه داد: دستور دیگر جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی بررسی درخواست سه مورد تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک از سوی نمایندگان بود که این تحقیق و تفحص مصوب شد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در جلسه کمیسیون با تجمیع این سه طرح مقرر شد که تحقیق و تفحص برای بررسی بیشتر به صحن علنی پارلمان ارجاع داده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در این جلسه سوالات برخی از نمایندگان از وزیر امور خارجه مطرح شد، اظهار داشت: اولین سوال در مورد تاخیر در افتتاح کنسولگری کشورمان در حلب از سوی نماینده قزوین بود که ظریف در توضیحات خود به روند پیگیری های انجام شده در بازگشایی این کنسولگری اشاره کرد و اعلام کرد که سرکنسول های ایران در لاذقیه و حلب انتخاب شده اند.

عموئی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع در حال پیگیری است خانم محمدبیگی یک ماه فرصت دادند تا این موضوع به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه سوال آقای سلیمی نماینده محلات در مجلس نیز از وزیر امور خارجه درباره خسارت های وارده به ایران پس از خروج طرف‌های غربی از برجام مطرح شد، گفت: وزیر امور خارجه نیز گزارشی از روند پیگیری‌ها درباره این موضوع را ارائه کرد و تأکید کردند که این موضوع همچنان در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای سلیمی از توضیحات وزیر امور خارجه قانع نشدند و قرار شد این سوال در صحن علنی پارلمان مطرح شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا