خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو پیام آیت‌الله سیستانی درباره‌ی حوادث فلسطین و افغانستان

شفقنا نوشت: در پی حوادث جاری در فلسطین اشغالی به ویژه در مسجد الاقصی و جنایات صورت گرفته از سوی اشغالگران اسرائیلی، دفتر  آیت الله سیستانی بیانیه ای مهم صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجعیت دینی – بار دیگر – حمایت قاطع خود را از مردم سربلند فلسطین در مقاومت شجاعانه در برابر اشغالگران مورد تاکید قرار می دهد. اشغالگرانی که بر آن هستند تا بخش بیشتری از سرزمین های اشغالی را به چنگ آورند و ساکنان دیگری از قدس شریف را به مهاجرت اجباری وادارند.

مرجعیت دینی، ملت های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از  ملت فلسطین در بازپس گیری حقوق سلب شده فرا می خواند.

درگیری های خشونت آمیزی که این روزها در مسجدالاقصی و سایر سرزمین های اشغالی مشاهده می شود، بدون شک، نمایانگر میزان صلابت فلسطینیان در رویارویی با اشغال وحشیانه و تجاوزات مداوم است، و نشان می دهد که فلسطینیان به هیچ قیمتی از حق خود بر سرزمین های غصب شده کوتاه نمی آیند هرچند که بهای این فداکاری گران باشد.

از خداوند متعال می خواهیم که آنان را یاری کند و پیروزی خود را مددکار ایشان قرار دهد وهمانا که پیروزی فقط از جانب خداوند متعال و حکیم است.

 ٢٩/ ماه رمضان /١۴۴٢ هـ


در پی حمله تروریستی به دانش‌آموزان مدرسه  مکتب سیدالشهدا (ع) در کابل که منجر به شهادت بیش از ۶۳ تن و مصدومیت ۱۵۰ تن از از دختران بیگناه شد، دفتر  آیت الله  سیستانی بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

             بسم الله الرحمن الرحیم

(إنا لله وإنا الیه راجعون)

جنایت هولناکی که در روز ماه مبارک رمضان عده زیادی از دختران دانش‌آموز مدرسه سیدالشهدای کابل را به خاک و خون کشانید و شهادت ده‌ها تن و زخمی شدن شمار بیشتری را در پی داشت دل هر انسان آزاده و باوجدانی را جریحه‌دار و آکنده از غم و اندوه می‌نماید.
اگر چه سال‌ها است که غیرنظامیان بی‌پناه افغانستان هر از گاه یک بار مورد حملات وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع می‌شوند، ولی این جنایت در نوع خود کم‌نظیر و از جهاتی دردآورتر است.
این فاجعه جانکاه را به ملت شریف و مظلوم افغانستان به‌ویژه به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل را مسألت داریم.
در شرایط دشوار کنونی کشور عزیز افغانستان و با توجه به احتمال قدرت گرفتن بیش از پیش گروه‌های تندرو و افراطی، اتحاد و همبستگی ملی میان همه اقوام و ملیت‌های این کشور از هر زمانی دیگر ضروری‌تر است، انتظار می رود حکومت و رهبران ملی و دینی و بزرگان جامعه افغانستان جهت حمایت از غیر نظامیان ـ به‌خصوص اقلیت‌های قومی و مذهبی ـ در مقابل ظلم وجنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشند و اقدامات مناسبی را در نظر بگیرند.
کشورهای مسلمان و جامعه جهانی نیز وظیفه دارند ملت بی‌پناه افغانستان را در این شرایط سخت تنها نگذارند واجازه ندهند نقشه شومی را که بدخواهان برای آینده این کشور ترسیم نموده‌اند اجرا شود و در نتیجه شمار بیشتری از مردم بی‌گناه هدف حملات جنایتکارانه گروه های افراطی قرار گیرند.
دوام عزت و سربلندی ملت شریف افغانستان را از خداوند بزرگ خواستاریم.

۲۷ /رمضان /۱۴۴۲هـ

دفتر آیت الله سیستانی ـ نجف اشرف

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا