خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هرگونه تبلیغات پیش از اعلام صلاحیت‌ها خلاف قانون است»

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: هرگونه تبلیغات داوطلبان پیش از اعلام صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان خلاف قانون است

به گزارش ایرنا، عرف شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی ضمن ارایه گزارش آماری از ثبت نام‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، درخصوص آخرین وضعیت و اقدام‌های ستاد انتخابات کشور مرتبط با برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ سخن گفت.

وی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا امروز، به مدت پنج روز ثبت نام از دواطلبان حضور در انتخابات ریاست جمهوری را انجام دادیم، گفت: در روز آخر تعداد بیشتری برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند بطوریکه تا پایان روز چهارم ۳۰۴ نفر ثبت نام کرده بودند اما امروز به تنهایی ۲۸۸ نفر ثبت نام کردند که در مجموع ۵۹۲ نفر برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.

عرف با اشاره به اینکه امروز با پایان یافتن فرصت ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مدارک ثبت نام کنندگان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به شورای نگهبان ارسال شد، افزود: در دوره دوازدهم یکهزار و ۶۳۶ نفر برای ثبت نام اقدام کرده بودند و در دوره یازدهم ۶۸۶ نفر ثبت نام کردند، لذا روند نسبتاً عقلایی و منطقی در این دوره صورت گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه با بیان اینکه در این دوره به لحاظ جنسیت ۹۳ درصد آقایان و ۷ درصد خانم‌ها شرکت کردند، گفت: اما به لحاظ ترکیب سنی ۸۰ درصد محدوده سنی بالای ۴۰ سال را شامل می‌شود و به لحاظ سطح تحصیلات، کارشناسی ارشد بیشترین فراوانی را دارد که ۲۱۶ نفر را شامل می‌شود و البته ۹۷ نفر هم با مدرک دکترا در این دوره ثبت نام کردند.

عرف با اشاره به اینکه به لحاظ شغلی، بازنشستگان و فرهنگیان بالاترین آمار را در ثبت نام داشتند، افزود: همچنین به لحاظ سوابق ایثارگری، ۳۶درصد در این دوره از کسانی بودند که سابقه ایثارگری داشتند که این آمار در دوره گذشته ۲۵ درصد بود همچنین در این دوره ۹۲ درصد برای اولین بار اقدام به ثبت‌نام کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از همه جریان‌های سیاسی ثبت نام کردند، گفت: در این دوره هم از جریان اصولگرا و هم اصلاح‌طلب افرادی ثبت نام کردند همچنین از جریان اعتدال مستقل هم افرادی آمدند و لذا به نظر بنده توزیع نسبی از همه علایق و سلایق سیاسی امروز خودشان را در عرصه اقدام برای داوطلبی عرضه کردند.

عرف در ادامه با بیان اینکه با پایان یافتن فرصت ثبت نام از فردا یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه شورای نگهبان اقدام به بررسی صلاحیت داوطلبان خواهد کرد، افزود: اگر در مدت ۵ روز بررسی‌ها در شورای نگهبان به پایان برسد، نتایج اعلام می‌شود و در غیر این صورت پنج روز دیگر هم تمدید می‌شود، لذا ۶ خرداد اسامی نهایی اعلام و از هفتم خرداد ماه تبلیغات آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به دلیل فراگیری کرونا محدودیت‌هایی وجود دارد، گفت: در تبلیغات، برپایی تجمع و نشست نخواهیم داشت و دستورالعمل‌ها بر اساس شرایط هر منطقه تنظیم خواهد شد، قرار بر این است که تجمعات به صورت حداقلی و تبلیغات رسانه‌ای به صورت حداکثری باشد.

او  ادامه داد: زمانیکه دستورالعمل‌ها تنظیم شد و در ستاد ملی به تصویب رسید به منزله قانون است که باید همه آن را رعایت کنند، قاعدتاً در شهرهایی که در آن زمان شرایط قرمز داشته باشند قطعاً تجمعات نخواهیم داشت و بنابراین به تناسب شرایط آن مقطع تصمیم گرفته خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید براینکه نامزدها در این دوره باید در تبلیغات خود از ظرفیت حداکثری رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کرده و میتینگ و تجمعات به حداقل برسد، گفت: رسانه ملی برنامه‌های ویژه‌ای برای ارائه برنامه‌های نامزدها خواهد داشت و فضای مجازی و سایر رسانه‌ها این امر را دنبال خواهند کرد.

عرف در پایان با بیان اینکه هرگونه تبلیغات داوطلبان پیش از اعلام صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان خلاف قانون است، افزود: تاکنون گزارشی از تخلفات داوطلبان بدست ما نرسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کدوم قانون، همونکه هم شورای نگهبان بهش عمل کرده هم شما، یعنی هم بعضیا که از قبل تبلیغو شروع کردن بهش عمل کردن هم اونا که بعد از فرصت قانونی تبلیغ هنوز منتظر تایید و بدنبال تجدید نظر شورا و نه تامین نظر مردم باید باشن?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا