خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به یاد اکبر ترکان

ایرنا نوشت: «اکبر ترکان»، تکنوکراتی خوش‌نام، با سابقه ی چهار دهه مدیریت در عرصه‌های کلان اقتصادی، نقش موثری در توسعه میدان مشترک پارس جنوبی و تثبیت جایگاه مناطق آزاد در نظام اقتصادی کشور داشت.  

«اکبر ترکان» را می‌توان یکی از کاربلدترین و صریح‌ترین افرادی دانست که در ۴۰ سال گذشته جزء مدیران و وزیران ایران بود.  

وی در اغلب دولت‌های بعد از انقلاب حضور داشت و از استانداری ایلام تا وزارت راه و ترابری را بر عهده گرفت.  

ترکان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح در دولت اول اکبر هاشمی رفسنجانی و وزیر راه و ترابری در دولت دوم وی بود.

وی همچنین در دولت نهم به مدت چهار سال معاونت برنامه ریزی وزارت نفت را بر عهده داشت.

ترکان در نفت چه آن زمان که مدیریت نفت و گاز پارس را برعهده داشت و چه آنگاه که معاونت وزیر نفت را برعهده گرفت به طور جدی در پی اصلاح مشکلات بود و از گفتن هیچ حرفی هراس نداشت، همواره نگران نحوه مدیریت پارس جنوبی بود و همواره با تعصب خاصی از این منطقه سخن می‌گفت.

از دیگر سمت‌های اجرایی اکبر ترکان می توان به استانداری ایلام و هرمزگان، معاونت صنایع بنیاد جانبازان، ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی سازمان صنایع دفاع، ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی سازمان گسترش صنایع ایران و در نهایت عضویت در هیات مدیره شستا و ریاست هیات مدیره تاپیکو اشاره کرد.

وی همچنین دبیر پیشین شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان و عضو هیات مؤسس دانشگاه شمال آمل و عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بود.

ترکان شب گذشته بعد از تحمل چند سال بیماری دیابت و ناراحتی های کلیوی در ۶۹ سالگی درگذشت.

در این رابطه بیژن زنگنه، وزیر نفت در صفحه توییتر خود نوشت: عشق به سربلندی ایران و جهاد مخلصانه و بدون منت در این مسیر از ویژگی های شاخص مهندس ترکان در عمر پر برکت و زندگی شرافتمندانه‌اش بود.  

وی ادامه داد: او خدمتگزاری صدیق برای ملت ایران، مدیری توانمند و ارزشمند و دوستی شفیق و وفادار بود. کیمیایی که این روزها کم تر می توان سراغ کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا