خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رهبرى اجازه بازداشت كرباسچى را ندادند»

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

چهار‌شنبه 12 فروردين 1377

شب براى بازديد، به منزل آقاى خاتمى رییس‌جمهور رفتيم. درباره مسأله شهردار تهران، آيت‌الله منتظرى، قيمت نفت، مسايل آقاى مهاجرانى در پاريس و استكهلم و مسايل قوه قضایيه مذاكره‌ كرديم. گفت رهبرى گفته‌اند كه اجازه بازداشت آقاى كرباسچى شهردار تهران را نداده‌اند و موافقت كرده‌اند كه آقايان ابراهیم امينى و محمد مؤمن و سیدحسن طاهرى خرم‌آبادى با آیت‌الله منتظرى، ملاقات مرتب داشته باشند، ولى نظر خود آنها اين است‌ كه بايد جمع زيادى از علما – مثلاً بيست نفر- اجازه ملاقات و ديدار داشته باشند. گفت، امير عبدالله ولیعهد عربستان سعودی در نامه‌اش، خيلى از سفر و خود من تمجيد كرده و خواسته كه ايشان به مكه برود. من تأكيد كردم، مسأله اصلاح قيمت نفت را پيگيرى كنند.

در گزارش‌ها تصويب بودجه در مجلس‌آمريكا، براى جلوگيري از خطر موشك‌هاى ساخت ايران، مورد توجه است.

پنج‌شنبه 13 فروردين

در گزارش‌ها، عذرخواهى مديركل يونسكو از آقاى مهاجرانى وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر دو روز پى در پى حمله به ايشان در اجلاس سوئد و پرتاب تخم‌مرغ كه به سر و صورتش هم اصابت كرده، ديده مي‌شود.

جمعه 14 فروردين 1377

تمام وقت در خانه بودم. فائزه، نماینده تهران گزارشى از تهيه مقدمات انتشار روزنامه زن را داد كه بناست در ماه خرداد منتشر شود و فاطى از اقداماتى گزارش داد كه براى ساخت مركزي مدرن براى بيماران سرطانى نموده است.

مبادله اسرا بين ايران و عراق مورد توجه است. عراق 112 اسير ايرانى را آزاد كرده، در مقابل، ايران 1800 اسير عراقى را آزاد كرده و به نسبت اسراى موجود تنظيم شده است. قبلاً عراق مدعى بود كه به جز 67 اسير انتفاضه اسير ديگرى از ايران ندارد. قرار است آزادسازى ادامه يابد.

در گزارش‌ها از اقداماتى براى لغو اعلان اعتصاب نجف‌آباد خبر مى‌رسد. آقاى خاتمى رییس‌جمهور هم در ملاقات پريشب گفت كه از طريق طرفداران خودِ آیت‌الله منتظرى، مشغول اقدام است.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا