خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرعشی فاش کرد: برداشت های نجومی با «مصوبات قلابی»

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی می گوید: مصوباتی از دولت قبل – احمدی‌نژاد – رو شده که در آن با امضای معاون رییس جمهور نقل و انتقال های نجومی پول صورت گرفته است. اما بررسی ها نشان داده که چنین مصوبه هایی اصلا وجود نداشته است. چند هزار میلیارد تومان پول بابت این مصوبات قلابی جابجا شده است.

سیدحسین مرعشی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز توضیح داد: وقتی دیوان محاسبات از دولت فعلی، شماره پرونده و سریال این مصوبات را خواسته بودند گفته شد اصلا چنین مصوبه ای وجود خارجی ندارد. آنها کپی مصوبه را برای دولت ارسال کردند که مشخص شد جعلی بوده و امضای معاون اول رئیس جمهور نیز پای آن بوده است.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: مشکل کشور ما نظارت نیست، بلکه تعدد نهادهای نظارتی است. باید در گزینش مدیران دقت کرد. افرادی باید انتخاب شوند که صالح و فساد ستیز باشند. گاهی این موضوع در نظر گرفته نمی شود و انتصاب ها بر اساس روابط شخصی است که مشکل ساز می شود.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مگر اینهمه نهاد نظارتی نداشتیم که پدیده بابک زنجانی رخ داد؟ دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول فروش نفت مستقیم وارد حساب زنجانی شد. یعنی یک نهاد نظارتی در کشور نبود که بر آن نظارت کند؟ دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور، بازرسی رئیس جمهور و خود نمایندگان مجلس نبودند؟! وقتی که یک آدم ناصالح را به عنوان معاون اول رئیس جمهور می گذارند طبیعی است که فساد اتفاق بیافتد.

 بدون حمایت رهبری دولت موفقیتی کسب نخواهد کرد

مرعشی ادامه داد: دولت باید توجه کند که بدون حمایت رهبری موفق به انجام کار خاصی نمی شود. همانطور که در بحث هسته ای با همت رئیس جمهور، انتخاب تیم مذاکره کننده کارکشته و جلب حمایت رهبری کار پیش رفت باید برای رونق اقتصادی نیز رویکردی مشابه داشت.

این عضو ارشد حزب کارگزاران گفت: من اصلا موافق ادامه اظهار نظر مقامات عالی رتبه کشور از تریبون های عمومی درباره دیدگاه یکدیگر نیستم. معتقدم باید دغدغه های رهبری را درک و بر اساس آن عمل کرد. باید از حمایت ایشان برای پیشرفت کشور بهره برد. اگر رهبری نسبت به نصب برخی مسوولین حساسیت دارند آن مسوول را تغییر دهیم. آنقدر نیروهای خوب و قابل اعتماد داریم که می توانیم جایگزین کنیم.

وی تصریح کرد: باید آقای روحانی و رهبری بنشینند و مسائل فیمابین را حل کنند. ما نمی خواهیم آقای روحانی تبدیل به خاتمی و هاشمی دوم شود. روحانی باید خودش باشد. او تا پیش از ریاست جمهوری برای مدتی طولانی نماینده رهبری در نهاد مهمی چون شورای عالی امنیت بود.

مرعشی گفت: شخص اول و دوم کشور باید با هم هماهنگ باشند تا سازندگی رخ دهد. حال برجام اتفاق افتاده و زمینه برای ساختن کشور آماده است. می شود در اقتصاد ایران حتی رشدی بالای 8 درصد و دو رقمی داشت ولی لازمه آن این است که رئیس جمهور تیمی مناسب را برای این کار بسیج کند و دست در دست رهبری کشور را پیش برند.

وی تصریح کرد: تعامل رئیس جمهور با رهبری در بحث هسته ای با تمام موانعی که وجود داشت خوب بود ولی در مسائل غیرهسته ای تا کنون مبهم بوده است.

این نماینده ی اصلاح طلب مجلس ششم معتقد است: اینکه گاهی رئیس جمهور از دست افراد تندرو عصبانی می شود را نمی پسندم. هر چند در این موارد حق با روحانی است ولی رئیس جمهور نباید وقتش را صرف پاسخ به این سخنان بیهوده و کم ارزش کند.

گفتگو: ناصر غضنفری، انصاف نیوز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا