خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس‌جمهور افغانستان به طالبان: برای جنگ آماده هستیم

اشرف غنی احمدزی، رئیس‌جمهور افغانستان با تأکید بر تعیین سرنوشت این کشور از مسیر انتخابات، اعلام کرد: انتخابات قابل مذاکره نیست و اگر طالبان بخواهد که از مسیر نظامی قدرت را بگیرد برای جنگ آماده هستیم.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور افغانستان درباره احتمال تشدید حملات طالبان با خروج نیروهای خارجی اظهار داشت که نیروهای افغان برابر این حملات آماده هستند.

وی به «پی‌بی‌اس» گفت: «ما ماه‌هاست که آماده‌ایم، خروج نظامیان آمریکایی یک تصمیم راهبردی است که خیلی چیزها را واضح می‌کند، جنگ ساده‌تر خواهد شد زیرا تمام ادعاها درباره توطئه بین‌المللی یا تمایل کشورهای بین‌‍‌المللی برای حضور دائمی در افغانستان پایان می‌یابد».

اشرف غنی افزود: کشورهای منطقه اکنون خوشحال هستند که آمریکا هیچ نیتی برای ادامه درازمدت ندارد، متعاقباً ما باید گرد هم آییم تا به یک راهبرد امنیتی جمعی برسیم.

رئیس جمهور افغانستان درباره حملات طالبان نیز گفت: «طالبان توانایی حفظ مناطق را ندارد، این گروه حملات پراکنده‌ای انجام می‌دهد. آنها نیروی ویرانگر هستند و نمی‌توانند منطقه‌ای را نگه دارند، ارغنداب تنها جایی است که می‌خواستند نگه دارند اما مردم به‌شدت از آنها متنفر شده‌اند».

وی درباره مذاکرات صلح نیز گفت: کلید گفت‌وگوی سیاسی این است که طالبان بپذیرد نظام سیاسی آینده افغانستان بر اساس انتخابات است. اگر این گروه انتخابات را نپذیرد سایر مسایل مانند پیشرفت‌های دو دهه اخیر به‌ویژه در حوزه زنان، جوانان، اقلیت‌ها و تمام اقشار جامعه زیر سؤال می‌رود.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که بدون پذیرش انتخابات از سوی طالبان و ادامه جنگ حاضر به انتقال قدرت به دولت موقت نیست.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به درخواست طالبان برای کناره‌گیری‌اش از قدرت نیز گفت که او مانع صلح نیست بلکه تمرکز طالبان بر حذفش از قدرت به‌جای تمرکز بر راه‌حل، تکنیک این گروه برای اتلاف وقت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا