خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سورنا ستاری: شیوع کرونا باعث جهش در بیوتکنولوژی ایران شد

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در حال حاضر ایران از بهترین‌های حوزه بیوتکنولوژی در سطح آسیا به شمار می‌رود و به جرأت می‌توان گفت که شیوع بیماری کرونا باعث جهش در بیوتکنولوژی ایران شد.

به گزارش ایرنا ستاری روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۱ که در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، افزود: شیوع بیماری کرونا باعث توسعه فناوری در دنیا وهمچنین باعث رشد فناوری‌ها به خصوص حوزه بیوتکنولوژی شد که اکنون در این حوزه ما سرآمد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران از بهترین‌های حوزه بیوتکنولوژی در سطح آسیا به شمار می‌رود، به جرأت می‌توان گفت که شیوع بیماری کرونا باعث جهش در بیوتکنولوژی ایران شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهارداشت : اثرات این جهش را در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، مواد اولیه، واکسن وبرخی داروها در ابتدای شیوع کرونا در کشوربه خوبی مشاهده کردیم.

ستاری با بیان اینکه این پیشرفت‌ها همه مدیون توجه به کرونا است، گفت: در ابتدای شروع کار در حوزه فناوری، نگاه تمسخرآمیزی به حوزه‌های فناوری در کشور بود اما اکنون به یک اولویت در کشور تبدیل شده است.

وی با یادآوری این که اکنون دولت آمریکا اولویت اول خود را فناوری قرار داده است، ادامه داد: اولویت اول هر دولتی که بعد از این روی کار بیاید نیز فناوری است، فناوری باعث اقتدار، اقتصاد، فرهنگ و توسعه کشور می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: ما نمونه‌ای از توسعه فناوری را در پارک پردیس می‌بینیم زیرا در حال حاضر بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید اتفاق افتاده است، پارک پردیس نمونه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ روی نیروهای انسانی است، انتظار ما این است که اتفاقات خوبی در پارک نیز رخ دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که بسیاری از مشکلات پیش‌ پا افتاده شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار در مکان‌هایی همچون پارک پردیس تسهیل شده است، ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توانیم شرکتی که مشکل جواز ساخت دارد را پیدا کنیم، چنین اتفاقاتی بی‌معنا خواهد بود.?

ستاری افزود: توسعه آینده پارک پردیس، توسعه‌ای دانش‌محور است، در این پارک دودکشی وجود ندارد، ازاین‌رو نشان می‌دهد که اقتصاد دانش‌بنیان‌ در حال محقق شدن است، اکنون توسعه به گونه دیگری نسبت به گذشته تعریف می‌شود، این توسعه تحولی جدی را به دنبال می‌آورد.

وی درخصوص توسعه جهشی پارک فناوری پردیس نیز تصریح کرد: قرار است فضای پارک پردیس از متراژ ۵۰۰ هکتار هم عبور کند و شرکت‌ها و استارتاپ‌های بیشتری در آن مستقر شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تأکید کرد: این شرکت‌ها به شدت در تولید ناخالص داخلی کشور کشور تأثیر دارند و از سوی دیگر می‌توانند اتفاقات خوبی را برای تولید ناخالص داخلی کشور رقم بزنند.

وی ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۱ و نمایشگاه های جانبی دیگر در کشور، تأثیرگذار دراقتصاد دانش بنیان کشور باشند که ما را حساب بیاورند، چرا که همین که اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری به حساب بیاورند، مهم است …

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: وقتی فروش کل شرکت‌ها برابر با ۲۰۰هزار میلیارد تومان می‌شود، نشان می‌دهد که ما یک پای اقتصاد کشور هستیم و هر کسی وارد این اکوسیستم می‌شود باید به ما احترام بگذارد.

دهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس INOTEX ۲۰۲۱) با رویدادها و بخش های جانبی متنوع و با حضور بیش از ۳۰۰ فعال فناور در زیست بوم نوآوری کشور در فضای باز پارک فناوری پردیس با حضور ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، نعلی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و فعالان در این حوزه گشایش یافت.

نمایشگاه اینوتکس، یک رویداد منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری است که هرساله توسط پارک فناوری پردیس و با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا