خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بایدن: به بازسازی غزه اقدام خواهیم کرد

خبرگزاری فارس نوشت: «جو بایدن»‌ رئیس جمهور آمریکا بامداد روز شنبه (به وقت تهران) گفت که هیچ تغییری در پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل ایجاد نشده و بر رسیدن به راه حل دو دولت تاکید کرد.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور کره‌جنوبی صحبت می‌کرد، افزود: «در راستای بازسازی غزه تلاش خواهیم کرد که این کار بدون آنکه حماس بتواند بار دیگر زرادخانه نظامی خود را بازسازی کند انجام خواهد شد».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «درگیری‌ها باید متوقف شده و به “محمود عباس” اطلاع دادم که حمایت‌ها از کرانه را باختری ادامه می‌دهیم و به اسرائیلی‌ها هم بر ضرورت توقف درگیری ها در قدس تاکید کردم».

بایدن افزود: «هیچ صلحی وجود نخواهد داشت مگر آنکه منطقه به صراحت به حق موجودیت اسرائیل اعتراف کند و حزب دموکرات همچنان اسرائیل را تایید می‌کند».

وی گفت: «یکی از دلایلی که ما به آتش بس طی 11 روز رسیدیم این بود که به شیوه‌ای دیگر عمل کردیم».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «زندگی فلسطینیان در امنیت در کرانه باختری مهم بوده و باید عباس به عنوان رئیس فلسطین برسمیت شناخته شود».

بایدن گفت: «حماس سازمانی تروریستی بوده اما ما به بازسازی غزه برای بی گناهانی که آسیب دیدند اقدام خواهیم کرد».

وی مدعی شد: «شهروندان اسرائیلی عرب و یهود باید در کنار یکدیگر همزیستی داشته باشند و با آنها با مساوات برخورد شود و اتفاقات در قدس می بایست متوقف شود».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «به نتانیاهو بر ضرورت توفق درگیر‌ها تاکید کردم و وی به چارچوب زمانی که ارائه داد پایبند بود. نقش مصر در آوردن حماس به میز مذاکره و متقاعد کردن آن برای آتش بس نیز قابل توجه است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا