خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسماعیل هنیه: ایران از هیچ کمک مالی و تسلیحاتی دریغ نکرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی، حماس در اولین سخنرانی خود پس از اعلام آتش‌بس در غزه گفت: از جمهوری اسلامی ایران که از هیچ کمک مالی و تسلیحاتی به مقاومت دریغ نکرد، ممنونیم. همچنین قدردان تمامی کشورهای عربی و اسلامی هستیم که موضع شرافتمندانه‌ای در این جنگ در پیش گرفتند.

به گزارش فارس، اسماعیل هنیه در سخنانی گفت که مردم فلسطین برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی به پا خواستند و دهها هزار نفر از تمامی مناطق برای حمایت از الاقصی به این مکان روانه شدند.

او تأکید کرد: «افق جدیدی پیش روی ما باز شده و مرحله جدیدی در تاریخ مبارزه امت که مرکزیت آن موضوع فلسطین، قدس و مسجدالاقصی است آغاز گردیده و پیروزی که رقم خورده حاصل مجاهدت مردم و یک پیروزی الهی در این مرحله است.»

اسماعیل هنیه سپس گفت: «شادی و سرور را به قلب مردم و امت و آزادگان جهان وارد کردیم و آن‌ها قهرمانی و ثبات و ایستادگی در بیت‌المقدس و اطراف آن و غزه را مشاهده کردند و اکنون فرزندان امت حول پیروزی و مقاومت مردم فلسطین جمع شده‌اند.»

او پس از آن این پیروزی را به فرماندهان حماس و گروههای مقاومت به ویژه «یحیی السنوار» و «محمد الضیف» تبریک گفت و افزود: «ضربات دردناکی به رژیم اسرائیل، مردمش و آینده‌اش وارد کردیم که اثرات آن در آینده مشخص خواهد شد. غزه برای یاری قدس و قطع دستان دراز شده به سوی الشیخ جراح، باب العامود، کرانه باختری و فلسطینیان ۱۹۴۸ برخواست و این پیروزی با خون شهدا و فداکاری خانواده‌هایشان تحقق یافت.»

به گفته رئیس دفتر سیاسی حماس، اکنون میلیون‌ها نفر نام «محمد الضیف» را فریاد می‌زنند در حالی که او شناخته شده نبود و کسی او را ندیده است و اکنون با تمامی افتخار مقابل مقاومت و فرماندهان قهرمانش می‌ایستیم.

هنیه افزود: «هنگامی که به دشمن گفتیم با آتش‌ بازی نکند و دست از تجاوز به مسجدالاقصی بردارد، می‌دانستیم چه می‌گوییم و دشمن نیز سخن ما را می‌فهمید. تمامی خون‌هایی که در این جنگ و جنگ‌های گذشته ریخته شده، برای قدس بوده و قدس محور درگیری است. غزه شمشیر قدس را برداشت و درس فراموش نشدنی به دشمن داد.»

او سپس تأکید کرد که مقاومت تنها گزینه و کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به آزادی و بازگشت آوارگان فلسطینی است و مقاومت توانست معامله قرن و طرح‌های سازش و اسکان دائمی آوارگان را ناکام سازد.

رئیس دفتر سیاسی حماس، در بخش دیگری از سخنان خود از کشورهای مصر و قطر به علت نقش دیپلماتیک خود در پایان حملات رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و سپس به جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: «از جمهوری اسلامی ایران که از هیچ کمک مالی و تسلیحاتی به مقاومت دریغ نکرد، ممنونیم. همچنین قدردان تمامی کشورهای عربی و اسلامی هستیم که موضع شرافتمندانه‌ای در این جنگ در پیش گرفتند.»

اسماعیل هنیه همچنین گفت که باید روابط با جامعه جهانی توسعه یابد و تغییر بزرگی در جوامع اروپایی و داخل آمریکا رخ داده و همزمان باید روابط با کشورهای عربی و اسلامی گسترش یابد و همگان دیدند که امت اسلامی چگونه از همه طیف‌ها پشت قدس درآمدند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در بخش پایانی سخنان خود به بحث بازسازی منطقه غزه پرداخت و گفت که به زودی کار بازسازی آغاز خواهد شد و حماس به وظیفه خود در قبال خانواده شهداء و اسرا عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا