خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پشت پرده یک مصاحبه جنجالی در بی‌بی‌سی

ایسنا نوشت: مصاحبه معروف ۵۴ دقیقه ای «مارتین بشیر» خبرنگار بی بی سی با «پرنسس دیانا» در سال ۱۹۹۵ که با بیش از ۲۰ میلیون مخاطب به یک پدیده رسانه ای تبدیل شد و حواشی و جنجال زیادی را با خود به همراه داشت و در نهایت به جدایی وی با شاهزاده «چارلز» انجامید، پس از بیش از دو دهه بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است؛ چراکه بررسی های «لرد داسون» قاضی بازنشسته انگلیسی فاش کرده، خبرنگار بی بی سی با ساخت مدارک جعلی شرایط گرفتن این مصاحبه را فراهم کرده است.

این مصاحبه در سال ۱۹۹۵ در حالی روی آنتن رفت که پیش از این هیچ یک از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا به طور صریح درباره زندگی و روابطش با دیگر اعضای خانواده صحبت نکرده بود. «پرنسس دایانا» در این مصاحبه از زندگی شخصی اش با شاهزاده «چارلز» و رابطه او با «کامیلا پارکر» پرده برداشته و در نهایت پس از انتشار این مصاحبه ملکه الیزابت از آنها خواست طلاق بگیرند.

خبرنگار بی بی سی چگونه از «پرنسس دایانا» مصاحبه گرفت؟

این که چگونه «مارتین بشیر» توانست شرایط گرفتن این مصاحبه را با توجه عدم رابطه با خانواده سلطنتی فراهم کند، در آن زمان نیز سوالاتی را اذهان ایجاد کرد اما محتوای جنجالی این مصاحبه بر دیگر زوایای آن تاثیر گذاشت. «مارتین بشیر» با ایجاد یک سند بانکی جعلی و نشان دادن آن به «اِرل اسپنسر» برادر «پرنسس دایانا»، وانمود می کند که عده ای برای جاسوسی کردن از خواهرش استخدام شده اند.

«مارتین بشیر» اقرار کرده بود که این سند بانکی را با کمک گرافیست بی بی سی جعل کرده است اما بعدها به مدیران بی بی سی اعلام کرده این اسناد را به «اِرل اسپنسر» نشان نداده است!

بر اساس گزارش جدید «لرد داسون»، «مارتین بشیر» به دروغ استفاده از این اسناد جعلی را برای گرفتن مصاحبه انکار کرده و شبکه بی بی سی نیز در تحقیقات اولیه خود در سال ۱۹۹۶ که به بی گناهی «مارتین بشیر» ختم شد به خوبی عمل نکرده؛ چرا که هیچ گفتگویی با «اِرل اسپنسر» انجام نداده و این اشتباه بزرگی بوده است.

این گزارش جدید که با انتقاد شدید از بی بی سی همراه است، این شبکه را به پنهان کردن حقایقی درباره چگونگی انجام مصاحبه با «پرنسس دایانا» محکوم کرده است.

بی بی سی نیز با اقرار به «اشتباه محرز» خود اعلام کرده که دست اندرکاران شبکه در آن زمان باید از انجام این مصاحبه به این شکل جلوگیری می کردند. «مارتین بشیر» نیز برای استفاده از این سند جعلی عذرخواهی کرده و گفته کار احمقانه ای انجام داده است اما در عین حال اعلام کرده این سند در متقاعد شدن «پرنسس دایانا» برای انجام مصاحبه تاثیری نداشته است.

شاهزاده «ویلیام» فرزند بزرگ «پرنسس دایانا» با انتقاد از مدیران ارشد بی بی سی اعلام کرده که این مصاحبه نقش پررنگی در جدایی پدر و مادرش از هم داشته و شاهزاده «هری» فرزند دوم «دایانا» نیز در واکنش به این اتفاق گفته فرهنگ سوء استفاده و اقدامات غیراخلاقی رسانه ها سرانجام موجب مرگ مادرش شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا