خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کدخدایی: شیوه رای‌گیری برای صلاحیت کاندیداها مخفی است

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیداها در این شورا گفت: شیوه رای گیری مخفی و کتبی است؛ برای هر داوطلب، از 12 نفر باید 7 نفر رای مثبت بدهند تا صلاحیت فرد، احراز شود.

به گزارش تسنیم، کدخدایی با حضور در برنامه نگاه یک سیما به تشریح آخرین اقدامات شورای نگهبان در راستای بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت.

کدخدایی با بیان اینکه اخبار منتشره درباره نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، صحت ندارد، گفت: استفاده حداکثری از 5 روز دوم برای بررسی صلاحیت‌ها، بستگی دارد که چقدر کار پیش برود.

وی ضمن بیان این مطلب که احتمال اینکه زودتر از پایان 5 روز دوم، اسامی نهایی کاندیداها را اعلام کنیم، وجود دارد و هر وقت به نتیجه برسیم، اعلام خواهیم کرد، تاکید کرد: خود من هم هنوز نمی‌دانم چه تعداد از داوطلبان ریاست‌جمهوری، صلاحیت‌شان احراز می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره شیوه رای گیری در شورای نگهبان گفت: شیوه رای گیری مخفی و کتبی است؛ برای هر داوطلب، از 12 نفر باید 7 نفر رای مثبت بدهند تا صلاحیت فرد، احراز شود.

بیشتر بخوانید
تکذیب مراجعه نماینده ولی‌فقیه در سپاه به شورای نگهبان

کدخدایی خاطرنشان کرد: اگر کسی به قانون اساسی وفاداری ندارد، طبیعتا نمی‌تواند رئیس جمهور شود و اگر کسی می‌خواهد پاسدار قانون اساسی شود، باید به آن ملتزم باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی معمولا در هر انتخابات، شرایطی را درباره منافع ملی از نظر مسائل قومیتی و غیره تعیین می‌کند. بنابراین اگر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به ما اعلام کند که مثلا فلان کاندیدا، منافع ملی را رعایت نکرده و یا تعرضی به منافع ملی کرده، مجددا صلاحیت آن کاندیدا را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قطعا تا زمانی که ما وارد چرخه روز انتخابات نشدیم، مراجع رسمی گزارشی رسمی به ما بدهند، امکان ورود و بررسی داریم ولی بعد از روز انتخابات، نمی‌توانیم

کدخدایی یادآور شد: امروز یکی از نامزدها که احساس می‌کرد حرف‌هایی درباره او مطرح است، گزارش مفصلی درباره فعالیت‌های دوره وزارتش داد و ما هم گزارش او را در صحن شورای نگهبان قرائت کردیم. بنابراین شورای نگهبان، ابدا اعمال سلیقه نمی‌کند.

وی افزود: خیلی از داوطلبان برنامه‌های خود را به شورای نگهبان داده‌اند و این برنامه‌ها در اختیار اعضای محترم شورای نگهبان گذاشته شد و اتفاقا اثر هم داشته است.

سخنگوی شورای نگهبان بار دیگر یادآور شد: چند روز دیگر اسامی کاندیداهای نهایی اعلام می شود و وارد فضای تبلیغات می شویم، بنابراین توصیه ما این است که کاندیداها از سخنان فریبنده و وعده‌های خلاف پرهیز کنند. کشورمان مشکلات متعددی دارد که با تلاش جوانان حل خواهد شد، کسانی که وارد گردونه می‌شوند، آنچه را که می‌توانند حل کنند، به مردم اعلام کنند و صادق باشند

کدخدایی تاکید کرد: ما قول داده ایم که هم سلامت انتخابات و هم سلامت مردم را تضمین کنیم و مردم با توجه به تدابیری که اندیشیده شده، با خیال راحت در روز انتخابات پای صندوق‌ها حاضر شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بعد از اعلام صلاحیتها در پایان مهلت نمی توانید آن را قانونا تغییر دهید چون مهلت قانونی بررسی شورا به سر آمده ، مگر اینکه مهلت را هم با زمان قیامتی ! مثل شرکت در اجرای انتخابات بجای نظارت بر آن، تفسیر! فرموده باشید. چه بر سر همه چیز آورده سیاست از جمله بر سر علم مانند علم حقوق. شاید از فقیهان محترم پذیرفتنی است اما شما که باید با قوانین آشنایی داشته باشید

  2. خدا رو شکر که با بکاربردن واژه رای گیری از سوی خودشان، مشخص شد که رایشان بر رای مردم مقدم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا