خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تنها راه مقابله با تحریم: «اعلام موضع محکم»!

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد گفت: تنها راه مقابله با تحریم‌های مجدد آمریکا اعلام مواضع محکم، مستدل و اتحاد مردمی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «قاسم متقی‌نیا» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: این هفته سالگرد نخستین برگزاری نماز جمعه بوده و این فریضه در جهت عبادی و سیاسی بودن دارای اهمیت والا است.

وی با بیان این‌که نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق هم‌چنین قلب فرهنگ شهر است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه مرز هدایتگر سیاسی اخلاقی و فرهنگی بوده و پایگاه معنویت و مقاومت است و هدف عمده نماز جمعه تبیین مسائل است و در آن به فهم حقیقت جامعه پرداخته می‌شود.

متقی‌نیا با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و گرامی‎داشت آن، خاطرنشان کرد: دهه کرامت از روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا روز ولادت حضرت علی‎بن موسی‌الرضا(ع) است که در این زمینه برنامه‌های تدارک دیده‌شده باید با معنویت و نشاط برگزار شود.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با یادآوری، سالروز عملیات مرصاد گفت: این عملیات نقطه طلایی لشکر اسلام و شکست کفر و نفاق و پایانی بر توهم ساقط کردن نظام اسلامی بود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد به تشییع شهدای گمنام در لرستان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته، تشییع شهدای گمنام را در سراسر کشور و همچنین لرستان داشتیم که در روز شهادت امام صادق(ع) انجام شد. حضور پیکر این شهدا سبب شد نسیم معنوی از جانب شهدا بر تمام ایران وزیدن بگیرد.

متقی‌نیا اضافه کرد: پیام شهدا این بود که در باغ شهادت باز است و اهداف آنان فراموش نشود از این ‌رو مسئولان، مدیران، افراد تصمیم گیر و تصمیم سازی که از طرف مردم و غیر مردم برای آن‌ها مسئولیتی محول شده است یادشان نرود ولی‌ نعمت اول و آخرشان امام(ره) و شهدا هستند.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های جدید علیه ایران و سپاه عنوان کرد: به‌ طور یقین هدف آن‌ها بر اساس اظهارنظرهای رسمی وزیر خارجه آمریکا براندازی و تضعیف نظام و مهار قدرت ایران در منطقه به‌ عنوان استراتژی این تحریم‌ها معرفی‌ شده است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد ادامه داد: تنها راه مقابله با تحریم‌های مجدد آمریکایی‌ها اعلام مواضع محکم، مستدل و متقن و اتحاد و پیوند مردمی است. آنان به دنبال حذف ایران اسلامی از تحولات منطقه بودند اما کلید تحولات منطقه به دست ایران بود.

متقی‌نیا تصریح کرد: این روزها که موضوع کابینه دولت جدید مطرح است مبادا مسئولین استان انگیزه‌شان کم شود بلکه باید فعالیت‌شان مضاعف شده و در خدمت‌رسانی به مردم چیزی کم نگذارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا