خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قربانیان تصمیم شورای نگهبان

محمدجواد حق شناس، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در روزنامه‌ی اعتماد نوشت:‌ تصميم شوراي نگهبان كه توسط سخنگويش اعلام شد چند قرباني بزرگ داشت.
قرباني اولش خود نهاد انتخابات بود و اساسا مقوله انتخابات كه بر چند مفروض پايه‌گذاري شده است و آن رقابت در انتخابات، پذيرش حق انتخاب آزاد توسط مردم، پذيرش حق انتخاب شدن و اين اصل كه مردم داراي خرد و قدرت تصميم‌گيري بر اساس منافع خودشان هستند و درست و عاقلانه تصميم مي‌گيرند كه در گام اول ماجرا، ‌اين موضوع قرباني شد.

قرباني بعدي اين ماجرا، ته مانده اعتبار شوراي نگهبان و خود نهادي كه قانونگذار و قانون اساسي تمهيداتي انديشيده بود كه به عنوان نگهبان قانون اساسي و پاسدار شرع انتخاب شود و اين نهاد را هم قرباني كردند و خود شوراي نگهبان قرباني دوم ماجراست.

قرباني بزرگ خود آقاي رييسي است؛ وي در نظرسنجي‌هايي كه پيش از انتخابات انجام شده بود با فاصله نسبت به ديگران در جايگاه اول قرار داشتند و در اين رويكرد نانوشته اين شورا رييسي را هم قرباني كرد.

‌قربانيان كوچك اين تصميم، لاريجاني، پزشكيان، جهانگيري، تاج‌زاده و ديگر نامزدهاي واجد شرايطي هستند كه به ناحق از مدار تصميم‌سازي خارج شدند.

افرادي كه مصداق رجل سياسي هستند و در اين ليست نبودند، قربانيان آخر ماجرا هستند و معتقدم اين روز در تاريخ سياسي حقوق اساسي كشور ايران به عنوان روز تلخ و سياه نامگذاري شود.

جامي شكسته شده است، احتمال دارد با حكم رهبري انقلاب ترميم شود اما جام ديگر شكسته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا