خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تدابیر حمایتی دولت برای آژانس‌ها و سرویس مدارس

مهدی جمالی نژاد، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با بیان اینکه نرخ سوخت CNG افزایش نداشته است و افزایش پیدا نمی‌کند، گفت:  تا اطلاع ثانوی هرگونه افزایش کرایه برای ناوگان باربری و مسافری نخواهیم داشت تا جلساتی را با آنها داشته باشیم و بسته‌های پیشنهادی را برای آنها ارائه کنیم و به این ترتیب معیشت رانندگان و رفاه آنها را هم در نظر داریم. تدبیری برای آژانس های مسافربری و سرویس مدارس اتخاذ شده است و فردا با نمایندگان آنها جلساتی را خواهیم داشت تا مشکلات آنها را رفع کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: با تصمیم جدید دولت، وزارت کشور و سازمان امور شهرداری‌ها تدابیر خوبی دیده است تا حمل و نقل عمومی، پویا و با نشاط کار خود را ادامه دهد. سهمیه ناوگان تاکسی تک سوز 400 لیتر و دوگانه سوز 200 لیتر در ماه است.

وی با بیان اینکه بناست تا جلساتی تشکیل شود و شاخه‌های سامانه حمل و نقل عمومی بتوانند فعال و پویا کارشان را ادامه دهند، افزود: قرار شده است تاکسی های اینترنتی با پیمایش بالای 200 کیلومتر در طول ماه از تدابیر حمایتی و پشتیبانی استفاده کنند. به این صورت که پیمایش سفر آنها تجمیع می‌شود و در ابتدای ماه بعد ما به التفاوت نرخ سوخت به قیمت 1500 تومان محاسبه شده و به کارت بانکی آنها واریز می شود.

تدبیری برای آژانس های مسافربری و سرویس مدارس اتخاذ شده است

جمالی نژاد با بیان اینکه نرخ سوخت CNG  نیز افزایش نداشته است و افزایش پیدا نمی‌کند، ادامه داد: تا اطلاع ثانوی هرگونه افزایش کرایه برای ناوگان باربری و مسافری نخواهیم داشت تا جلساتی را با آنها داشته باشیم و بسته‌های پیشنهادی را برای آنها ارائه کنیم و به این ترتیب معیشت رانندگان و رفاه آنها را هم در نظر داریم. تدبیری برای آژانس های مسافربری و سرویس مدارس اتخاذ شده است و فردا با نمایندگان آنها جلساتی را خواهیم داشت تا مشکلات آنها را رفع کنیم.

وی افزود: فردا صبح با نمایندگان تاکسی‌های بین شهری نیز جلسه خواهیم داشت. همچنین ستاد پایش حمل و نقل شهری در وزارت کشور تشکیل شده است که متناظر با این ستاد، ستادهایی در استان‌های مختلف با محوریت معاونین عمرانی تشکیل می‌شود. تلاش می‌کنیم تمام مقدمات و بستری که شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند را فراهم کنیم.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات کلان شهرها ترافیک سنگین و آلودگی هواست، تصریح کرد: هفته گذشته نیز همشهریان در نقاط مختلف کشور به دلیل آلودگی هوا اذیت شدند. با سهیمه بندی بنزین کاهش 10 هزار لیتری مصرف سوخت را خواهیم داشت و بسیاری از مشکلات رفع می‌شود. برای افزایش حمل و نقل عمومی هم باید تدبیری اندیشیده شود و توسعه پیدا کند. پیرو هماهنگی‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ناوگان حمل و نقل عمومی شهر از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی ون و … همه آماده خدمات رسانی هستند تا بتوانند به همشهریان سرویس دهند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه باید حمل و نقل ریلی و ناوگان اتوبوسرانی را توسعه دهیم ادامه داد: در تاکسیرانی نیاز به یک ناوگان جوان داریم که وزارت کشور هم در این حوزه وارد شده است و مبلغی را از سهمیه بندی صرف ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو می کنیم. در عین حال تلاش می کنیم سرفاصله اعزام اتوبوس‌ها در حمل و نقل عمومی کاهش یابد. با این حال باید جلساتی با وزارت صمت گذاشته شود تا ببنیم چگونه می توانیم شاهد کاهش مشکلات باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا