خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همتی لازم است…

غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، در یادداشتی برای “راهبرد” نوشت:

هفته اول خرداد۱۳۹۲ بود. به مناسبتی در دفتر فاطمه هاشمی در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام بودم. برخلاف همیشه وی را بسیار ناراحت دیدم. معلوم شد ساعتی قبل علی لاریجانی پیغامی از سوی شورای نگهبان آورده مبنی بر اینکه هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات صلاحیتش احراز نشده و بهتر است انصراف دهد؛ اما آقای هاشمی‌ قبول نکرد.

خبر عجیبی بود. واقعا شوک‌آور بود. دو سه روز بعد که‌ اسامی نهایی اعلام شد، معلوم شد خبر درست است. جامعه هم در تعجب که چگونه رییس‌جمهور دو دوره کشور و رییس مجمع تشخیص‌ نظام برایش عدم احراز صادر شده است.

اما این پایان کار نبود. جامعه پس از شوک اولیه‌ به خود آمد و به‌تدریج و طی مناظرات به شخصیتی دیگر اقبال کرد که‌ به آرا و اندیشه هاشمی نزدیک بود.

خبر عدم احراز صلاحیت جهانگیری و لاریجانی و حتی‌ پزشکیان و محسن هاشمی‌ برای جامعه و نخبگانش سنگین‌ است. بااین وجود، باید از این شوک عبور کرد و راهی‌ گشود.

در میان شخصیت‌های باقیمانده، دکتر عبدالناصر همتی نشان داده شخصیتی توسعه‌گرا، دانا بخصوص در حوزه اقتصاد، باشهامت که مصداق آن ورود وی به بانک مرکزی در سخت‌ترین شرایط و مهارنسبی قیمت ارز بود (آن‌هم زمانی که صادرات نفت دومیلیون بشکه‌ای به زیر صدهزار رسیده بود).

همتی با توجه به حضورش بعنوان معاونت سیاسی سیما در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد از شم سیاسی خوبی هم برخوردار است.

حضور یک اقتصاددان برجسته دانشگاهی آن هم با تخصص اقتصاد کلان فرصت مغتنمی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

نباید ناامید شد. همیشه در ناامیدی‌ها بسی می‌توان امیدوار بود. هرچند کار سخت‌ و راه ناهموار است؛ اما برای شروع کار، همتی لازم است.

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل
کجا دانند حال ما، سبکباران ساحل‌ها

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا